וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לחולצות שוביניסטיות בצה"ל? "מבזות את הצבא ואותנו"

1.2.2016 / 19:58

יועצת הרמטכ"ל לענייני הנשים, תא"ל טבת-ויזל, פרסמה איגרת ובה לחיילים להימנע מהדפסת חולצות פוגעניות, בדומה לאלה שעוררו סערה בעבר, וכן קראה למפקדים לבער את התופעה. "הן לא ראויות לחיילים בצבא או בשום גוף אחר. זו פגיעה בתדמיתו של צה"ל"

"חושבת שאנסו אותך?" – חולצת סוף מסלול מרגיזה שהועלתה לרשת, 26 באפריל 2015. פייסבוק, אתר רשמי
"חושבת שאנסו אותך?". אחת החולצות שעוררו סערה/אתר רשמי, פייסבוק

חולצות סיום קורס שהדפיסו לוחמים בצה"ל עוררו סערה בשל אופיין השוביניסטי, וכעת נדרשה לכך יועצת הרמטכ"ל לענייני הנשים, תא"ל רחלי טבת-ויזל, שהוציאה דרישה להימנע מ"חולצות פוגעניות בעלות אופי מיני אלים, שמבזה אנשים, גברים וכמו כן את סמלי המדינה והצבא".

תא"ל טבת-ויזל התייחסה למקרי עבר, שכללו הדפסים עם הכיתובים "מפרקים פצצות" ו"חושבת שאנסו אותך?", ותיארה זאת כחלק מתופעה רחבה של ביזוי נשים במעטה של הומור. "החולצה לא ראויה לחיילים בצבא או לכל גוף המכבד את עצמו", אמרה, והוסיפה כי פרסומן "לווה בגינוי תקשורתי ובפגיעה בתדמיתו ובשמו של צה"ל".

קריאת יועצת הרמטכ"ל לענייני הנשים לחיילים ולמפקדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טבת-ויזל הבהירה כי לכיתוב שמגחיך אונס ומתייחס לנשים כחפץ אין מקום בצבא. "הדפסת חולצות יחידתיות אינה בפועל מהלך פרטי, בין אם שולם על ידי הצבא ובין אם לאו. כך או כך, מדובר בפעולה הפוגעת בצה"ל ובמשרתים ולפיכך עליה להתאים לערכי הצבא", הוסיפה.

יועצת הרמטכ"ל לענייני הנשים הוסיפה פנייה ישירה למפקדים, והבהירה להם כי עליהם לוודא שחולצות נוספות עם מסרים פוגעניים - כלפי נשים ובכלל - לא תודפסנה יותר, וקראה להם לבער את התופעה הבזויה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully