וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לשלום הילד: 458 חקירות נפתחו נגד מורים בחשד לאלימות

בדיון הוועדה לזכויות הילד בכנסת הוצגו נתונים משנת 2014, לפיהם בין 4% ל-7% מהתלמידים בישראל דיווחו על פגיעה פיזית מצד המורים. בדיון נכחו גם הורים מבית הספר בצפון שבו, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, לפי החשד מורים מפעילים אלימות פיזית נגד תלמידים

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

458 תיקים פליליים נפתחו בשנת 2014 נגד אנשי חינוך בחשד שהפעילו אלימות נגד תלמידיהם - כך עולה מנתונים שהציגה היום (שני) המועצה לשלום הילד, בדיון הוועדה לזכויות הילד בכנסת. לפי הנתונים, בין 4% ל-7% מהתלמידים בישראל דיווחו על פגיעה פיזית מצד המורים, ו-36 תלמידים נחקרו בגין תלונות על פגיעה מינית מצד צוות המוסד החינוכי. "יש לא מעט תלונות מוצדקות", אמרה יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון. "אין שום תירוץ לשימוש באלימות".

לפי ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה, 130 ילדים נחקרו בשנת 2014 בגין חשדות לאלימות שהופעלה כלפיהם מצד הצוות החינוכי. כמו כן נמסר כי 65 אירועים היו חד-פעמיים, והיתר מקרים מתמשכים. עודג עולה כי בין 14% ל-21% מהתלמידים בישראל דיווחו על מורה שלעג להם, העליב אותם או השפיל אותם.

בדיון נכחו הורים מבית הספר בצפון, שבו, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, פועל לכאורה חדר המכונה "המשחטה", שם מטפלים לפי החשד המורים ומנהל בית הספר בבעיות משמעת באמצעים אלימים. "הגענו למקרי קצה של נעילת ילדים בחדר בית ספר ובמחסנים, ונחשפנו לסיפורים על התנהגות פיזית אלימה והפעלת כוח", הדגישה שאשא-ביטון.

עוד בוואלה! NEWS:
"יהיה בלגן": השיחה שחשפה את אחורי הקלעים של מלחמות העבריינים בדרום
שמעוני כוכב עליון: ראש העיר שוחרר ממעצר בית - היישר לזרועות התושבים
חזר בו מהבטחתו: ראש ממשלת פינלנד לא יארח פליטים בביתו

בית ספר תיכון בצפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"הגענו למקרי קצה של נעילת ילדים בחדר". בית הספר בצפון שבו פעלה לכאורה "המשחטה"/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

שאשא-ביטון הביעה כעס על כך שעובדים שלגביהן נשמעו תלונות לא פוטרו, אלא רק הועברו למוסד חינוכי אחר. "אני לא מכירה מספרים של עובדים שפוטרו, אלא יותר של כאלה שהוזזו ממחוז למחוז או מכיתה לכיתה", אמרה. "מורה שרוצח נפש של ילד, איזה סמכות יש למשרד החינוך לפטרו כי המקצוע לא מתאים לו?".

נציגי משרד החינוך אמרו בתגובה כי למשרד אין את הכלים לפטר איש הוראה אחרי שההליך הפלילי נגדו נסגר, וכי יש קושי לפטר עובד הוראה בשל העובדה שהוא מעוגן בהסכם קיבוצי. "הדברים לא תמיד נמצאים בשליטה של המשרד, הם בהחלטה של ערכאות משפטיות ותלויים במערכות המשפטיות".

עו"ד אסף רוזנברג ממשרד החינוך הוסיף כי "כשיש היום תלונה נגד אחראי על חסר ישע, יש חובה להעביר דיווח לפקיד הסעד או למשטרה, והם האמונים לפי חוק להתחיל בחקירה או בבדיקה. כולם משקיעים זמן ואנרגיות, אבל במבחן התוצאה יש מספר נמוך מאוד של הרשעות בסוף היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ד"ר יצחק קדמן יו"ר המועצה לשלום הילד בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד/יואב דודקביץ'

ח"כ הטרי יגאל גואטה מש"ס סיפר כי הוא עצמו, כשהיה קטן, ספג אלימות מילולית בבית הספר: "כשהייתי ילד קטן, הייתי מגיע לשיעור הספורט בבית הספר בלי נעליים ובעשר הדקות הראשונות רק היו צוחקים עלי. הייתי נעלב ובורח, ולכן חשוב לי לחזק את דבריה של יושבת ראש הוועדה, שכן אלימות מילולית פוגעת ונחרטת בנשמה של ילד לכל החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully