וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה במיאנמר: הפרלמנט הנבחר הראשון זה 50 שנה התכנס

מנהיגת האופוזיציה אונג סן סו צ'י הגיעה למושב החגיגי של הפרלמנט, שאמור לסיים את שלטון החונטה הצבאית. על אף שלא תוכל להיבחר לנשיאה בשל סעיף בחוקה, היא תשלוט במדינה מאחורי הקלעים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הפרלמנט הדמוקרטי הראשון במיאנמר זה 50 שנה התכנס היום (שני) למושב הראשון שלו. מאות מחוקקים חדשים, רובם ממפלגת האופוזיציה "הליגה הלאומית לדמוקרטיה" אך גם כאלו ממפלגות קטנות יותר, הושבעו לתפקיד. "הליגה הלאומית לדמוקרטיה", שבראשה עומדת כלת פרס נובל לשלום אונג סן סו צ'י, ניצחה 80% מהמושבים שהועמדו לבחירה בנובמבר האחרון. ואולם, רבע מהמושבים עדיין שמורים לצבא, שמחזיק גם במשרדי מפתח מתוקף החוקה.

אחד מהצעדים הראשונים של הפרלמנט החדש יהיה לבחור נשיא בעוד כמה חודשים, כשהנשיא הנוכחי תיין סיין יסיים את תפקידו בסוף חודש מרץ. סו צ'י, שהעבירה כ-15 שנה במעצר בית תחת השלטון הצבאי הקודם, לא יכולה להחליף אותו. זאת בעקבות סעיף בחוקה, שקובע כי אזרח שמי מילדיו מחזיק באזרחות זרה, לא יוכל לכהן בתפקיד. ילדיה של מנהיגת האופוזיציה הם בריטים.

לקריאה נוספת בנושא
המהפך במיאנמר הושלם: האופוזיציה תבחר את הנשיא הבא
האופוזיציה במיאנמר: הצבא עושה "תרגיל" ולא מפרסם את התוצאות

פתיחת הפרלמנט החדש במיאנמר, 1 בפברואר 2016. רויטרס
חברי מפלגת האופוזיציה במושב הפרלמנט החדש שנפתח הבוקר/רויטרס

עם זאת, היא כבר הבהירה שהיא זאת שתנהל את העניינים במדינה שבדרום-מזרח אסיה ותהיה "מעל הנשיא". סו צ'י, שטרם נקבעה במועמד אפשרי לתפקיד, לא דיברה עם התקשורת בזמן כניסתה למבנה הפרלמנט. דובר מטעם מפלגה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "נעסוק בסוגיות של זכויות אדם ודמוקרטיה כמו גם בהשבת השלום".

הפרלמנט החדש בחר ביומו הראשון את יו ווין מיינט כיו"ר הבית התחתון, ואת יו טי קואן מייט, חבר מפלגת "האיחוד הסולידרי והפיתוח" המגובה על ידי הצבא, כסגנו. המעבר מהשלטון הצבאי יסתיים רק בחודש אפריל הקרוב, עם הקמת הממשלה החדשה. הצבא הדיח את הפרלמנט הדמוקרטי האחרון, שנבחר ב-1962.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully