וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה אישרה: מדענים יוכלו להנדס גנטית עוברים אנושיים

מדענים יוכלו לבצע ניסויים בעוברים בשבעת הימים הראשונים שאחרי ההפריה, אך לא להשתילם בנשים. זאת כדי לגלות מה גורם להפלות מוקדמות ולמומים בתינוקות. ואולם, המבקרים טוענים: "זהו צעד בדרך ליצירת תינוקות מהונדסים גנטית"

שחזור של עובר אנושי מוצג בתערוכה בגרמניה. AP
לא יושתלו בנשים. שחזור של עובר בתערוכה בגרמניה/AP

מדענים בריטים קיבלו היום (שני) אור ירוק להתחיל במחקר להנדסה גנטית של עוברים אנושיים. המחקר יתקיים במוסד "פרנסיס קריק" בלונדון במטרה להבין טוב יותר את הרגעים הראשונים בחייהם של בני האדם. הניסויים בעוברים יתקיימו בשבעת הימים הראשונים שאחרי ההפריה, בתקווה שהם יוכלו להסביר בין היתר מה גורם להפלות טבעיות. עם זאת, המדענים לא יוכלו להשתיל את העוברים בנשים.

הרשות לחקר העוברים ולהפריה בממלכה (HFEA) אישרה את המהלך והניסויים צפויים להתחיל בתוך כמה חודשים. פול נרס, מנהל "פרנסיס קריק", אמר בתגובה: "אני מאושר מכך שה-HFEA אישר זאת". הבקשה הוגשה מוקדם יותר השנה על ידי ד"ר קת'י נייקן, שנימקה זאת ברצון להבין אילו גנים דרושים לעובר כדי שיתפתח לתינוק בריא.

עם זאת, יש מי שמזהיר מהמהלך. לדברי דייוויד קינג, מנהל ארגון בריטי העוקב אחרי תהליכי הנדסה גנטית, קרא לתכנית של נייקן "הצעד הראשון בדרך לאישור להנדס גנטית תינוקות". זאת על אף הבטחותיה כי התכנית תשמש למטרות מחקר בלבד. נייקן מתכננת לבצע את הניסויים בעזרת טכנולוגיית CRISPR-Cas9, שכבר עתה נתונה לדיון בינלאומי חריף בשל השימוש שעושים בה מדענים כדי לאתר פגמים גנטיים בעוברים.

עוד ידיעות בנושא מדע וסביבה
הטייס הבריטי שרצה להציל את הטבע ונרצח בידי ציידי פילים
צפו ברגע המדהים בו דבורה מנופפת לשלום לגבר שהציל אותה ממוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully