וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפרסום בוואלה! NEWS: עיריית ירושלים ביטלה הרצאת לגליזציה

1.2.2016 / 0:38

חברת "ונקו", המקדמת לגליזציה של קנאביס, הוזמנה להרצות בפסטיבל "שאון חורף", שאותו מממנת העירייה. לאחר שפורסם בוואלה! NEWS כי תכני ההרצאה יסובו סביב נושא זה, הוחלט לבטל אותה. החברה בתגובה: "קו אפל של סתימת פיות"

שאון חורף, ירושלים. עיריית ירושלים, אתר רשמי
פסטיבל שאון חורף/אתר רשמי, עיריית ירושלים

עיריית ירושלים החליטה אתמול (ראשון) בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS לבטל את ההרצאה של חברת ונקו, המקדמת לגליזציה של סמים קלים, במסגרת פסטיבל "שאון חורף" שאותו מממנת ומפיקה העירייה.

חברת "ונקו", המציגה את עצמה בתור "סטארט-אפ ישראלי לקידום לגליזציה של קנאביס בישראל", תכננה לערוך הרצאה בשם "הסטארט-אפ החברתי לקידום לגליזציה". החברה, שפועלת גם לשיווק מוצרי עישון לצרכני קנאביס, ובהם ניירות גלגול, שקיות לאחסון מריחואנה וגריינדרים, המיועדים לאיסוף החומר הפעיל שעל פרח הקנאביס.

החברה גם הצהירה כי הכנסותיה מיועדות למאבק למען הלגליזציה של צריכת קנאביס בישראל. מנכ"ל החברה, אייל אקרמן, מסר: "החברה גאה להוביל את המאבק למען לגליזציה בישראל ולהמשיך להציף אותו בכל מקום ובכל זמן".

עוד בוואלה! NEWS
דחיפות, משטרה וקריאות "הרצוג, תתפטר" בכינוס מפלגת העבודה
"הממשלה מתמהמהת – ואנחנו נשלם": בעוטף מתקשים להירגע לנוכח האיומים

שאון חורף, ירושלים. עיריית ירושלים, אתר רשמי
שאון חורף, ירושלים/אתר רשמי, עיריית ירושלים
החברה בתגובה: "צר לנו שעיריית ירושלים התקפלה מול הרשות למלחמה בסמים ובחרה לאמץ קו אפל של סתימת פיות והשתקת דעות"

מנהל קהילתי לב העיר שהזמין את ההרצאה עבור העירייה מסר כי "לנוכח הכתבות בתקשורת שהמחישו כי הארגון משתמש בהרצאה לקידום מטרותיו בתחום אנו מוציאים לנכון לבטל את ההרצאה".

מחברת ונקו נמסר: "צר לנו שעיריית ירושלים התקפלה מול הרשות למלחמה בסמים ובחרה לאמץ קו אפל של סתימת פיות והשתקת דעות. עוד כשהוזמנו היה ברור מי אנחנו ומהם מטרות החברה שלנו וההתקפלות הזאת נובעת בעניינו מפחד להתמודד אל מול הדעות הקדומות והמערכות הכוחניות".

בחברה הדגישו כי יגיעו בכל מקרה להרצאה בעיר בתאריך שנקבע. "ההחלטה לא תרתיע אותנו, ישנם מיליון צרכני קנאביס לפחות ורוב בציבור שמאס ברדיפת צרכני הקנאביס. זכותו של הציבור לשמוע על הקונספט החדשני והייחודי שלנו לחולל שינוי בתחום ועל כן אנחנו נגיע להרצאה בתאריך האמור עם תמיכת העירייה או בלעדיה. כעת, כשהעירייה לא תומכת, נאלץ למצוא מתחם בעצמנו ולערוך בו את ההרצאה כמתוכנן באופן עצמאי".

מהרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול בירכו על "החלטתה הנכונה של עיריית ירושלים. פסטיבל של עיריית ירושלים אסור שישמש בימה לקידום לגליזציה של סמים. חופש הביטוי עומד לרשותם של תומכי הלגליזציה, אך אין מקום להרצאות שכאלו באירועים רשמיים של עירייה כזו או אחרת, בטח לא בבירת ישראל".

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully