וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מתמהמהת – ואנחנו נשלם": בעוטף מתקשים להירגע לנוכח האיומים

1.2.2016 / 0:23

תושבי עוטף עזה אמנם מנסים לשמור על קור רוח בעוד צה"ל פועל בניסיון לאתר פירי מנהרות של חמאס, אך בטוחים שעבודת החפירות האינטנסיבית מתבצעת מתחת לבתיהם. "הידיעה שיום אחד מחבלים עלולים לתקוף את הילדים מלווה את כולנו"

צילום: זוהר גואטה; עריכה: טל רזניק

אמנם פלסטינים מרצועת עזה פרסמו אתמול (ראשון) תמונות של כוחות צה"ל לכאורה מבצעים עבודות לאיתור פירים בגבול, אך תושבי עוטף עזה מתקשים להירגע. "תחושת הביטחון שהצבא מספק לנו היא מצוינת, אך בנושא המנהרות אני לא שקטה", אמרה אביבה פולד ממושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. "הידיעה שהילדים שלך יכולים ביום בהיר אחד לשחק כדורגל ופתאום יצאו מחבלים מלווה את כולנו".

עם זאת, היא מתעקשת לא להפנות אצבע מאשימה כלפי הצבא. "מחובתה של המדינה לספק לנו ביטחון, אבל אין טעם שנחבוט בצבא, כי אין לנו צבא אחר", אמרה. "אנחנו יודעים שיש מנהרות, זה לא יעזור. למרות מה שאומרים לנו, התחושה שלנו היא שקיימות מנהרות", אמרה פולד בהתייחס לניסיונות של צה"ל להרגיע את התושבים.

עוד בנושא:
נתניהו על איום המנהרות: "אם נותקף נפעל בעוצמה רבה מב'צוק איתן'"
הרצוג על איום המנהרות: "למה מחכים? שיצאו מחבלים עם נשקים שלופים?"
מזכ"ל האו"ם על חפירת המנהרות בעזה: "צעד מסוכן וחמור"

חברי הוועדה לביקורת המדינה ביקרו בעוטף עזה, ודרשו תשובות ממשרד הביטחון. ספק 500
הוועדה לביקורת המדינה בנתיב העשרה, אתמול/ספק 500

שייקה שקד, חקלאי מהמושב, בטוח גם הוא בקיומן של המנהרות. "אין לי ספק שיש מנהרות בעוטף, אבל אני לא יודע לאן הן מובילות", אמר. "אני משוכנע במאת האחוזים שצה"ל וממשלת ישראל יודעים עליהן המנהרות, אני לא יודע למה מחכים לטפל בזה. מי שישלם את המחיר הקשה מאוד, זאת אוכלוסיית עוטף עזה".

דניאל מטר, תושב קיבוץ כרם שלום, אמר כי התושבים נאלצים רק להמתין לאירוע הראשון. "אין כבר פחד. אנחנו מחכים לאירוע מנהרה שיצוץ כי אנחנו לא ילדים קטנים שאפשר לסבן אותם – מנהרות קיימות ואנו יודעים זאת היטב", אמר. "אני סומך על הצבא שיעשה את מלאכתו. הוא עדיין לומד את המנהרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שפרסמו תושבי הרצועה ובה נראים לכאורה כוחות צה"ל פועלים בגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בבוקר הגיעה ועדת ביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) לסיור בנתיב העשרה, ודנה בכך שאין עדיין מכשול בעוטף עזה שיקשה על חדירת מחבלים. "זה לא זבנג וגמרנו", אמר נציג משרד הביטחון בדיון. "ייקח זמן והנושא נמצא בתהליך, ובסופו יינתן פתרון לסוגיות הביטחוניות".

ילין: "נתניהו, תושבי העוטף אינם ברווזים במטווח"

חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון משה יעלון וטען כי "הם הבטיחו בניית מכשול נגד מנהרות ונגד חדירות מעל הקרקע. אין היום מדיניות לממשלת ישראל, לא משמידים את המנהרות הידועות ולא מקדימים את בניית המכשול. כן מאפשרים מעבר של 850 משאיות ביום לרצועת עזה ואספקה של דלק, מים וחשמל, שלא מסייעים לשיקום עזה, אלא לשיקום המנהרות". הוא אמר: "חובה להילחם על כך שאיום המנהרות יוסר, בפרט כשהחמאס כבר חופר בגלוי. המנהרות הן איום טקטי שעלול להפוך לאיום אסטרטגי. אסור להפקיר את תושבי עוטף עזה בשל היעדר מדיניות ממשלתית".

כמו כן, ילין אמר: "ראש הממשלה מוכיח הערב פעם נוספת שהוא נגרר ולא מוביל. במקום להכהות בטרור וליזום הוא מחכה להיות מותקף ולהגיב. נתניהו, תושבי העוטף אינם ברווזים במטווח ולא בני ערובה של חוסר מדיניותך".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully