וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינויו הקבוע של נתניהו לתפקיד שר הכלכלה

31.1.2016 / 19:26

המינוי אושר בסבב הצבעות טלפוני, אך הוא טעון גם הצבעה במליאת הכנסת בהמשך השבוע. התפקיד יתווסף באופן קבוע לתיקי החוץ, התקשורת ושיתוף הפעולה האזורי שגם בהם מחזיק ראש הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(התפטרות דרעי ממשרד הכלכלה, נובמבר)

מליאת הממשלה אישרה הערב (ראשון) בהצבעה טלפונית את מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הכלכלה. זאת, בנוסף לתפקידיו כשר החוץ, שר התקשורת והשר לשיתוף פעולה אזורי. ההחלטה של נתניהו למנות את עצמו לשר הכלכלה טעונה הצבעה במליאת הכנסת, שתצטרך לאשר את המינוי בהמשך השבוע.

תחילתו של הסיפור לפני שלושה חודשים, אז התפטר שר הכלכלה הקודם אריה דרעי מתפקידו, מכיוון שלא רצה לחתום על סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים באופן שיוציא לדרך את מתווה הגז. מרגע שהתפטר דרעי, סמכויותיו בתור שר כלכלה עברו באופן אוטומטי לנתניהו למשך 90 יום, שייגמרו השבוע.

לקריאה נוספת:
הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של דרעי לשר הפנים
העתירות לבג"ץ נגד דרעי כבר יצאו לדרך, אך הוא יכול להיות רגוע
וינשטיין: "ההכרעה שלי על מינוי דרעי לשר הפנים היא היחידה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת דאבוס, 21 בינואר 2016. רויטרס
נמנע לפי שעה מחלוקת תיק הכלכלה ותיקים נוספים. נתניהו/רויטרס

נתניהו היה מעדיף שלא לעמוד בסיטואציה שבה הוא צריך לבקש מהכנסת לאשר את מינויו לתפקיד נוסף, אולם הוא החליט לעשות כך משום שנגד מינויו של אריה דרעי לתפקיד שר הפנים תלויה ועומדת עתירה בבג"ץ. לכן, ראש הממשלה נמנע לפי שעה מחלוקת תיק הכלכלה כמו גם תפקידים נוספים שצפויים להתפנות בסבב התיקים הקרוב – כמו יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר הקואליציה, שני תפקידים שאותם צפוי לפנות צחי הנגבי, המועמד המוביל מבין חברי הכנסת להתמנות לשר – מחשש שבג"ץ בסופו של דבר יקבל את העתירה, וימנע את מינויו של דרעי לשר הפנים, מה שיאלץ אותו לשוב חזרה למשרד הכלכלה.

העתירה נגד מינויו של דרעי תידון רק ב-9 בפברואר, ולא ברור באיזה מועד תינתן החלטה בעניין. בינתיים, סבב התיקים כולו תקוע, לצערם של כמה חברי כנסת בליכוד שממתינים לשדרוג מעמדם. כמו כן, בסוף השבוע פורסם בוואלה! NEWS כי נתניהו הציע לאחרונה לשר האוצר משה כחלון למנות את חבר מפלגתו, השר להגנת הסביבה אבי גבאי, לתפקיד שר הכלכלה, ולהעביר במקום זאת את התיק להגנת הסביבה, שנחשב לבכיר פחות, לליכוד. זאת, כדי לשכנע את כחלון לתמוך בתקציב דו-שנתי שיבטיח את יציבות הממשלה עד סוף שנת 2018, וכן על מנת למנוע מלחמות בליכוד סביב תיק הכלכלה הנחשב בכיר - לעומת המשרד להגנת הסביבה שעליו לא צפוי מאבק בין השרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully