וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרפו בתים במשך שעות": עשרות הרוגים בטבח של בוקו חראם בניגריה

לפי דיווחים שונים, 86 בני אדם נהרגו במתקפה של הארגון בעיירה בצפון-מזרח המדינה, שבמהלכה הציתו לוחמי הארגון בתי מגורים וירו לכל עבר. חלק מהקורבנות נהרגו בפיצוץ של מחבלות מתאבדות כשניסו להימלט

עיירה בצפון-מזרח ניגריה שהותקפה על ידי ארגון בוקו חראם, 31 בינואר 2016. AP
הריסות בתים שהוצתו בעיירה דלורי/AP

לפחות 86 בני אדם נהרגו אתמול במתקפה של ארגון בוקו חראם בצפון-מזרח ניגריה – כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות רויטרס. כתב של הסוכנות ספר את הגופות בחדר מתים בבית חולים במידוגורי, בירת מדינת המחוז בורנו. המתקפה אירעה בעיירה דלורי, שנמצא חמישה קילומטרים ממזרח לעיר.

עדי ראייה וחיילים מסרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי עשרות גופות שרופות וירויות בראשן היו פזורות ברחובות העיירה. לפי הדיווחים, הירי והצתת הבתים נמשכו כארבע שעות. דובר מטעם הצבא מסר לרויטרס כי החמושים נכנסו לעיירה בשתי מכוניות ובאופנועים, ומהם פתחו במתקפה שלהם. לאחר מכן, דווח באי-פי, רבים נהרגו בפיצוץ של שלוש מחבלות מתאבדות שכוון נגד תושבים שהצליחו להימלט לעיירה הסמוכה גמורי.

הארגון, שנשבע אמונים ל"מדינה האסלאמית" (דאעש) בשנה שעברה ומכונה "מחוז מערב-אפריקה" של החליפות, איבד שטחים נרחבים בניגריה מאז כוחות הביטחון המקומיים הסתייעו במדינות השכנות. מאז, התמקדו לוחמי בוקו חראם בפיגועים נקודתיים, גם מעבר לגבולות ניגריה. רק במידוגורי עצמה נהרגו כ-50 בני אדם במהלך חודש דצמבר האחרון.

העיר היא מקום הולדתו של בוקו חראם, שהחל בהתקוממות חמושה לפני שש שנים. במהלך התקופה הזאת נהרגו כ-20 אלף בני אדם ועוד 2.5 מיליון איש נעקרו מבתיהם.

עוד ידיעות מאפריקה
הטייס הבריטי שרצה להציל את הטבע ונרצח בידי ציידי פילים
תכנית לסטודנטיות בדרום אפריקה: נשארת בתולה? קבלי מלגה

עיירה בצפון-מזרח ניגריה שהותקפה על ידי ארגון בוקו חראם, 31 בינואר 2016. AP
עיירה בצפון-מזרח ניגריה שהותקפה על ידי ארגון בוקו חראם, 31 בינואר 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully