וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר הפלסטיני שביצע את הפיגוע ליד בית אל: "סלחו לי, אולי אני הבא בתור"

אחמד אבו עומר בן ה-34, שירה ופצע שלושה חיילים במחסום באזור בית אל, כתב בפייסבוק שלו: "בארץ הזאת ראוי לחיות, אבל אין דבר המצדיק את החיים כל עוד יש כיבוש שהורג את אחינו". הוא הוסיף תמונה כביכול בדרכו לפיגוע: "ננצח בשם אללה". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו ערירה: ניר חן

אמגד ג'אסר עוואד אבו עומר, השוטר ברשות הפלסטינית שביצע הבוקר (ראשון) את פיגוע הירי בסמוך לבית אל, רמז אתמול על כוונותיו. "כל יום אנחנו שומעים בחדשות על מוות. סלחו לי, אולי אני הבא בתור", כתב השוטר בן ה-34, תושב הכפר ג'מעין שליד שכם, בחשבון הפייסבוק שלו.

היום בשעות הבוקר כתב אבו עומר הודעה נוספת ברוח דומה. "בארץ הזאת ראוי לחיות, אך למרבה הצער אני לא רואה דבר המצדיק את החיים כל עוד הכיבוש מאפיל על נפשותינו והורג את אחינו ואחיותינו, חללינו עליהם השלום. ירפא האל את פצעינו ויתיר את אסורינו. אתם הראשונים ואנו בעזרת האל באים בעקבותיכם", פרסם בפייסבוק. הוא הוסיף תמונה שלו כביכול בדרך למחסום פוקוס, שבו נעשה הפיגוע, וכתב: "בוקר, ננצח בשם אללה".

לקריאה נוספת:
הפיגוע בשער שכם: שני נערים הסגירו עצמם למשטרה, בן 11 נעצר
חמאס בסרטון חדש על המנהרות: "נפתיע את האויב בכל עימות עתידי"
המותקפים בפיגוע בירושלים: "הם חגגו שהולכים להרוג אותנו"

ראשוני: פיגוע ירי ליד בית אל. תצפית TPS
זירת הפיגוע, הבוקר/תצפית TPS
זירת פיגוע ירי, מחסום DCO, 31 בינואר 2016. תצפית TPS
המחבל נורה ונהרג. זירת הפיגוע, הבוקר/תצפית TPS

אבו עומר הגיע הבוקר במכונית למקום וכאשר החיילים בדקו את תעודת הזהות שלו החל בירי מאקדח. "אני מעיד שאין אל מלבד אללה וכי אדוננו מוחמד הוא עבדו ושליחו", כתב זמן קצר לפני שיצא לבצע את הפיגוע.

שלושה חיילים נפצעו היום בפיגוע ירי במחסום בסמוך להתנחלות בית אל שמצפון לרמאללה, בהם איש קבע בן 31 באורח קשה. חייל אחר נפצע באורח בינוני, וחייל נוסף הובהל לבית החולים במצב קל וסובל מפצע ירי ביד. המחבל הגיע במכונית למחסום, המכונה גם VIP, שכן דרכו נוסעים בכירים ברשות הפלסטינית ובאו"ם, פתח אש לעבר החיילים, נורה ונהרג. בסמוך למחסום בסמוך למחסום שוכנים בניין המינהל האזרחי וכמה בסיסי צה"ל. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בירושלים.

ראש מועצת בית אל: "פתיחת הכבישים לפלסטינים עולה לנו בדם"

שי אלון, ראש מועצת בית אל, אמר כי המחסום היה סגור במשך תקופה ארוכה. "לצערנו הרב, אנחנו בגל של פיגועים במדינת ישראל, וזה עוד אחד מהפיגועים הקשים שאנו חווים. הגיע רכב מאזור רמאללה, הגיע למחסום, ירה לכל עבר, עד שנטרלו אותו ויש לנו פצוע קשה מאוד. לצערנו הרב, אנחנו מנסים לנהל חיים סבירים ותקינים, אנחנו מאפשרים שבכבישים שלנו ייסעו כל סוגי האוכלוסיות אבל אנחנו כל פעם מופתעים, הם מנצלים את הצירים הללו, וזה מסוג מחסום שהיה סגור לתקופה ארוכה ונפתח. בסמוך יש עוד ציר שהתרענו שאסור שיפתח, אבל הוא גם נפתח. אני מבין את מערכת השיקולים שמערכת הביטחון לבצע מרחב חיים תקין, אבל זה עולה לנו בדם", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, "צריך לעשות שיקול או חשיבה בנושא זה. אני חייב לציין שהצבא לא ישן תקופה ארוכה, עובד מאוד קשה - החל מאלוף הפיקוד ועד אחרון החיילים - כדי ליצור כאן חיים נורמליים. אנחנו ננצח במלחמה הזאת ובעזרת השם אני מקווה שנדע ימים יותר רגועים. אנחנו צריכים לעבוד מאוד על נושא התרעה, להגיע למפגעים ולמנגנונים של מי שמפעיל אותם. יש כאן עליית מדרגה, כי מדובר כאן בירי. זה אירוע יותר נועז. ואני מקווה מאוד שנתפוס את כל האחראים או את מי שעמד מאחורי המחבל הזה. פה מדובר באור יום, הוא מגיע למחסום, שבו עוברים גם אזרחים וגם חיילים ויורה לכל עבר.

זירת הפיגוע:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלון הביע חשש מאירועים דומים. "אנחנו צריכים לנתח את האירוע הזה, ולבדוק שזה לא הופך להיות מודל. אנחנו יודעים שבחברה הערבית, מודלים מוצלחים מועתקים בתוך שניות. הם לוקחים אירוע, לומדים אותו, הם רואים את ההצלחה שלהם ומנסים להעתיק אותו. ככה הם עושים עם החדירה ליישובים, ובירושלים, והאירועים הללו לא מפסיקים. אני מקווה מאוד שהם לא יצליחו להעתיק את זה. מדינת ישראל צריכה התרעה חזקה, ואנחנו צריכים להמשיך חיים נורמליים בכל המקומות: בתל אביב, בירושלים וכו'", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully