וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים בארה"ב: אם בלומברג ירוץ לנשיאות ישתפרו סיכוייו של טראמפ

מסקר של סוכנות הידיעות רויטרס עלה כי הצטרפותו של המועמד העצמאי, שכיהן כראש עיריית ניו יורק, תצמצם את הפער בין מתמודד דמוקרטי לבין דונלד טראמפ. סקר מהפכני יותר מצביע על ניצחון לטראמפ. בלומברג עצמו צפוי להודיע רק במרץ אם ישתתף במרוץ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(דונלד טראמפ, השבוע: "אני אשמח להתמודד נגד מייקל בלומברג")

סיכוייו של דונלד טראמפ להיבחר לתפקיד נשיא ארצות הברית, אם ייבחר לראשות המפלגה הרפובליקנית בבחירות המקדימות, עשויים להשתפר אם יתקיים מרוץ ובו שלושה מועמדים – מועמד רפובליקני, מועמד דמוקרטי והמועמד העצמאי מייקל בלומברג, שכיהן כראש עיריית ניו יורק במשך 12 שנים וטרם הודיע אם יתמודד על תפקיד הנשיא. כך עלה משני סקרים שפורסמו אתמול (שישי), מטעם סוכנות הידיעות רויטרס בשיתוף חברת Ipsos והסוקר פרנק לונץ.

לפי הסקר של רויטרס ו-Ipsos, שנערך במהלך השבוע, בתרחיש לפיו בלומברג יצטרף למרוץ שבו הילרי קלינטון היא המועמדת הדמוקרטית, היא תהיה המובילה, אך הפער בינה לבין טראמפ יצטמצם ל-6% במקום 10%, שנחזו כהפרש אפשרי בין השניים במרוץ זוגי. בלומברג עצמו לא צפוי לגרוף יותר מ-10% מהקולות.

עוד עלה מהסקר כי אם את המפלגה הדמוקרטית ייצג ברני סנדרס, הפער בינו לבין טראמפ צפוי להיות 7%, כשלטראמפ 30% מהקולות ולסנדרס 37%. בלומברג צפוי להשתרך מאחור עם 8% בלבד. לעומת זאת, אם רק סנדרס וטראמפ ישתתפו, הפער ביניהם יהיה 12% לטובת סנדרס.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
קלינטון חוששת, טראמפ מברך, סנדרס סולד: התוספת שערערה את המרוץ
טראמפ נעדר מהעימות הרפובליקני, אך נותר כצפוי כוכב הערב
רגע לפני תחילת המרוץ: קלינטון וסנדרס נלחמו על קולות המתלבטים

מייקל בלומברג. אבשלום ששוני,
אם יתמודד, ישקיע לפחות מיליארד דולר במסע הבחירות. בלומברג/אבשלום ששוני

רוב התחזיות לגבי התמודדותו של בלומברג הן עגומות למדי, אך אולי ישתנו כשייפתח הקמפיין שלו. זאת, על אף ש-41% מהנשאלים אמרו שהם כבר מכירים אותו "במידת מה" או אפילו "מאוד". לגבי קלינטון וטראמפ, הציבור לא היסס, ו-100% מהמשתתפים בסקר הכריזו כי הם מוכרים.

התחזית שעולה מהסקר של לונץ, שנערך בקרב 9,000 בני אדם ברחבי ארצות הברית, מהפכנית הרבה יותר. לפי סקר זה, במרוץ שבו יתחרו בלומברג, קלינטון וטראמפ, 29% מהאמריקנים יתמכו דווקא בראש עיריית ניו יורק לשעבר. טראמפ ינצח במרוץ תאורטי מסוג זה עם 37% מהקולות, והילרי תגיע למקום לא כל כך טוב באמצע – עם 33% מהקולות.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בקרוליינה הדרומית, ארצות הברית, 8 בינואר 2016. רויטרס
טראמפ/רויטרס

"הנתונים ברורים ומשכנעים", כתב לונץ בהצהרה שלוותה לתוצאות הסקר. "בהחלט יש מקום למיליארדר נוסף בבחירות לנשיאות. הסקרים חזו למועמד העצמאי האחרון, רוס פרוט שהתמודד בשנת 1992, 39% מהקולות, ובסוף הוא זכה ל-19%. ואולם, הוא החל את המרוץ עם אחוזים בודדים לעומת בלומברג שכבר זכה בסקר ליותר מרבע מהקולות. לכן, הפוטנציאל שלו עוד גבוה מאוד".

בלומברג מחכה לתוצאות הפריימריז

הניו יורק טיימס דיווח על כך שבלומברג שוקל לרוץ לנשיאות ביום שבת האחרון, ומקורביו הוסיפו כי אם יתמודד, בכוונתו להשקיע במסע הבחירות לפחות מיליארד דולר מכספו הפרטי. בלומברג בן ה-73 צפוי להכריע אם יצטרף למרוץ עד תחילת חודש מרץ, לאחר שייוודעו תוצאות הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית.

בחודש דצמבר הזמין בלומברג סקר פרטי כדי להעריך את סיכוייו להביס את דונלד טראמפ ואת הילרי קלינטון, המועמדים המובילים מהמפלגה הרפובליקנית ומהמפלגה הדמוקרטית.

לפי ההערכות, אחת הסיבות שבגללן הוא שוקל להתמודד על תפקיד הנשיא היא תסכולו מהקמפיין של קלינטון, שבחלק מהסקרים שנערכו לקראת הפריימריז מובסת על ידי סנדרס.

קלינטון מתמודדת גם עם פרשת המיילים, שבמסגרתה דווח כי השתמשה בחשבון הדואר האלקטרוני הפרטי שלה לצרכי עבודה ולהעברת מידע מסווג בעת שכיהנה כשרת החוץ. אתמול הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי שבע מתכתובות המייל ששלחה הילרי קלינטון ממחשבה האישי בעת שכיהנה כשרת החוץ של ארצות הברית, שמתפרסים על 37 עמודים שונים, מוגדרים חסויים משום שהכילו מידע מסווג. עם זאת, דובר מחלקת המדינה, ג'ון קירבי, הוסיף כי הם לא סומנו כמסווגים בזמן שנשלחו.

התפתחויות אלו הדאיגו ככל הנראה את הפוליטיקאי המיליארדר, שחושש כי המועמדים הסופיים יהיו טראמפ או קרוז נגד סנדרס - ולשלושתם הוא מתנגד.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully