וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה רומז: אנחנו ממשיכים לחפור מנהרות לשטח ישראל

אילן זלאיט

29.1.2016 / 14:01

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר בהלוויית אנשי הארגון שנהרגו בקריסת מנהרה כי הארגון ממשיך בחפירות במזרח רצועת עזה, ואילו במערבה "מבצעים מדי יום ניסויים בירי רקטות"

צילום: רויטרס, מתוך אתר חמאס; עריכה: גדי וינסטוק

איסמעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית חמאס, התייחס היום (שישי) לנסיבות מותם של שבעת אנשי הארגון בקריסת מנהרה ביום שלישי האחרון ורמז כי נמשכת חפירת מנהרות אל ישראל. "במזרח רצועת עזה אנשינו ממשיכים בחפירת המנהרות מתחת לאדמה, ובמערבה אנחנו מבצעים מדי יום ניסויים בירי רקטות", אמר במהלך הלווייתם של השבעה.

חבר הלשכה המדינית של חמאס עזאת א-רישאק התייחס אף הוא לנושא. "נאבקנו קשות במהלך המשא ומתן להפסקת אש במבצע 'צוק איתן' כדי שלא תוזכר אפילו מילה אחת על הפסקת חפירת המנהרות ההתקפיות, דבר שנתניהו רצה מאוד כדי שיוכל להראות לעמו ניצחון. אמרנו שהכוכבים בשמיים קרובים יותר מהאפשרות שנסכים לכך. המנהרות הן הנשק האסטרטגי שלנו", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לקריאה נוספת:
איסמעיל הניה: כוחו הצבאי של חמאס חזק היום מתמיד
חמאס מאיץ את ההכנות למלחמה הבאה עם ישראל
חמאס אישר: איבדנו קשר עם חוליית לוחמים במנהרה שקרסה ברצועה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלווייתם של שבעת אנשי חמאס שנהרגו בקריסת המנהרה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילה ניסה חמאס להסתיר את העובדה שמישהו מאנשיו נהרג במנהרה. לאחר מכן טען שהם נעדרים אך לבסוף פורסמו שמותיהם של שבעה מבין 11 החופרים שהיו במקום. בהודעות שפרסם חמאס נכתב: "למען חייכם - הלכנו בדרך המוות". כמה ימים לפני כן כתב פאיז אבו שימאלה, עיתונאי המקורב לחמאס, בדף הפייסבוק שלו על פגישתו עם מפקד מקומי בזרוע הצבאית של הארגון. "הוא הודה בפניי", סיפר אבו שימאלה, "כי הם ממשיכים לעבוד לילה ויום, סביב השעון... והמערכה שעומדת בפניהם תהיה של להיות או לחדול, של חיים או מוות, ואין להם ברירה אלא לעבוד בכל התנאים".

שבעת פעילי חמאס הללו, לא היו הקורבנות הראשונים שגובות המנהרות במהלך חפירתן. בחודש שעבר נהרג באזור חאן יונס אחד משוביו של גלעד שליט בעת ששהה במנהרה שהתמוטטה. בסך הכול נהרגו בשנה החולפת בלבד, על פי גורמים בעזה, 12 פעילי חמאס כתוצאה מהתמוטטות מנהרות (מלבד השבעה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ממשיכים בחפירות". הלווייתם של שבעת אנשי חמאס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקדי אוגדת עזה בודקים בימים האחרונים את תלונותיהם של תושבי פרי גן שבמועצה האזורית אשכול, על רעשי חפירה מתחת לבתיהם. התלונות מגיעות בסמוך לפרסום מוקדם יותר השבוע ולפיו גורמים בפיקוד הדרום העריכו בימים האחרונים כי ייתכן שחמאס חפר מנהרות מעבר לגבול לתוך שטח ישראל. בצבא אמנם טוענים כי תלונות מהוג הזה הן דבר שבשגרה, אך הם מתייחסים אליהן ברצינות רבה.

"התושבים טוענים בשנה האחרונה שהם שומעים חפירות והצבא בודק את זה בכל מיני אמצעים", אמר מאיר מסיקה, דובר היישוב. "לא הזמנו בדיקות פרטיות כי אנחנו סומכים על הצבא שבודק גם את התלונה האחרונה".

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי זו לא פעם ראשונה שתושבים בפרי גן מתלוננים על רעשים. העניין נבדק בעבר על ידי הצבא, אשר שלל ממצאים כלשהם. עם זאת, "המועצה מתייחסת ברצינות יתרה לכל תלונה או חשש של תושבים בעניין והעבירה את התלונה במידית לידיעת וטיפול הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully