וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזר הביתה בשלום: הנשר שנחשד בריגול הושב מלבנון בעזרת האו"ם

29.1.2016 / 9:30

הנשר נתפס בידי תושבי בינת ג'בל, שחשדו שהוא מיועד לריגול מטעם ישראל בגלל המשדר שהיה אזוק לרגלו. בעזרת יחידת הקישור של האו"ם, התנהלו מגעים מול תושבי העיירה - שהסתיימו בהחזרתו של הנשר, שסובל מפציעות קלות

אנשי רשות הטבע והגנים עם הנשר שהחזירו מבינת ג'בל שבלבנון.. מוטי דולב, רשות הטבע והגנים
הנשר שהוחזר, אתמול בערב/רשות הטבע והגנים, מוטי דולב

בעזרת הרשויות הלבנון, כוחות האו"ם ויחידת הקישור של האו"ם, הצליחה אמש (חמישי) רשות הטבע והגנים להחזיר נשר ישראלי שנלכד לפני כמה ימים על ידי תושבי העיירה בינת ג'בל שבדרום לבנון. הנשר, שנתפס ביום שלישי בלבנון, נחשד בריגול מטעם ישראל, ככל הנראה מאחר שלרגליו היה אזוק משדר.

הדיווחים על לכידתו של הנשר בבינת ג'בל הופצו ברשתות החברתיות וכך הגיעו על אנשי רשות הטבע והגנים. על פי הנתונים שהתקבלו מהמשדר על רגלו, הנשר אותר במחצבה בפאתי העיירה, במרחק ארבעה קילומטרים מהגבול עם ישראל. מאחר שחשדו שהנשר מיועד לריגול, התושבים קשרו אותו בחבל.

עוד בוואלה! NEWS:
צ'קים וכסף מזומן: כך סייע הרב פינטו לבנו של ראש להב 433
"נחש ירוק עיניים": השיר של עורך הדין שהרס את חייו של רכז המודיעין
למרות ההתחממות: סופ"ש קר מהרגיל בפתח; בשבוע הבא - הגשם חוזר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילומי הנשר מהרשתות החברתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשר שוחרר בשמורת גמלא בסוף חודש דצמבר האחרון. הוא הובא לארץ מקטלוניה שבספרד בחודש יולי על מנת להגדיל את אוכלוסיית הנשרים הנמצאת בסכנת הכחדה בישראל ובמזרח התיכון כולו.

מנהל שמורת הטבע גמלא, אלדד איתן, יזם את מבצע החילוץ עם אנשי יחידת הקישור של האו"ם. המגעים מול תושבי בינת ג'בל להחזרתו של הנשר צלחו, ואתמול בשעות הערב הוא הוחזר על ידי קציני האו"ם כשהוא במצב בריאותי תקין. הוא הועבר לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים, משם נמסר כי הוא סובל מפציעות קלות ומקבל טיפול תומך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully