וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסערה: כמויות המשקעים שירדו בצפון אכזבו

29.1.2016 / 0:25

החזאים הבטיחו סופות ושלגים, אך כמעט כל השלג המועט שירד באזור - כבר נמס. כמות הגשמים הסתכמה בכ-40% מהממוצע לעונה. הקור היה עז במיוחד ונמשך גם הלילה

צילום: שלומי גבאי, אלי בן טובים, יאיר יוליס, תמר סבע, אתר החרמון; עריכה: אביב אירגז

(בחברת החשמל לא מאוכזבים מעוצמת הסערה: "נערכנו לבלגן הכי גדול", השבוע)

המערכת החורפית שהחזאים הבטיחו כי תהיה סוערת ומושלגת, בעיקר בצפון הארץ, הגיעה אתמול (חמישי) לסיומה. הקור העז עוד נותר עמנו, אך מעט השלג שירד בצפון נמס ברובו. באתר החרמון אמנם נערם חצי מטר של שלג ברכבל התחתון, אולם גם שם הוא הפסיק לרדת מוקדם ממה שהחזאים צפו וכבר ביום שלישי האתר נפתח למבקרים ולגולשים. בהרים נוספים בצפון ובהרי המרכז ירד רק מעט שלג, ולרוב נערמה רק שכבה דקה.

ד"ר עמוס פורת, מנהל אגף האקלים בשירות המטאורולוגי, אמר כי בדומה למרבית המערכות החורפיות הקודמות, גם הפעם רוב המשקעים לא ירדו בצפון הארץ. כמויות גדולות של משקעים ירדו בעיקר בהרי המרכז, במישור החוף הדרומי ובצפון-מערב הנגב.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צ'קים וכסף מזומן: כך סייע הרב פינטו לבנו של ראש להב 433
אחרי אירופה: ארה"ב תאכוף חוק לסימון מוצרים מהשטחים
תחקיר האסון בצאלים: החלטות הרמטכ"ל נועדו לזעזע את צה"ל

רמת הגולן, 27 בינואר 2016. דן סיידה, תמונות גולשים
מעט השלג שירד בצפון נמס. שלג ברמת הגולן, שלשום/תמונות גולשים, דן סיידה

"בכמה מקומות במערב הנגב ירדו כבר 110%-130% מהממוצע הרב-שנתי לעונת החורף כולה ואילו בצפון הארץ נמשך הגירעון", הסביר פורת בשיחה עם וואלה! NEWS. "במישור החוף הצפוני ירדו רק 60%-70% מהמשקעים שהיו אמורים לרדת עד סוף ינואר, ובהרי הצפון ירדו עד כה 60%-80% מהמשקעים שהיו אמורים לרדת עד סוף החודש. בסך הכול באזור הצפון ירדו רק 40%-45% מהממוצע לעונת הגשמים כולה".

שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
סערה בירושלים, ביום שלישי/נועם מושקוביץ

פורת הוסיף כי חודש פברואר, שיחל ביום שני, הוא השלישי מבין שלושת חודשי החורף המרכזיים, שכוללים מלבדו את דצמבר ואת ינואר. "מרץ הוא חודש שנחשב כבר לסוף החורף ולתחילת האביב. היו שנים שבהן מרץ היה ברוך גשמים, למשל בחורף 2003-2002, אבל לרוב הוא מסמן את דעיכת החורף", אמר.

הוא הרגיע ואמר כי "המצב בצפון לא מאוד קשה והוא רחוק ממה שהיה לנו בחורף 2014-2013, אבל אנחנו בכל זאת צריכים שחודשים פברואר ומרץ יהיו טובים. כמו שאומרים על משחק כדורגל, גם כאן אפשר להגיד שהכול עוד פתוח".

הצפה בנחל ערוגות, כביש 90. ינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
הצפה בנחל ערוגות, כביש 90, ביום שני השבוע/חטיבת דובר המשטרה
שלג ברמת הגולן. ינואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
שלג ברמת הגולן, יום שני האחרון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

החזאי אורי בץ אמר כי התחזית לשבוע הקרוב אינה מבשרת לפי שעה על משקעים נוספים. "מהיום ועד ליום חמישי הבא - יבש. אולי ביום שני יהיה טפטוף, אבל כרגע לא רואים גשם משמעותי", פירט. "לפי המודל של השירות המטאורולוגי האמריקני, משקעי חודש פברואר יהיו נמוכים מהממוצע. יש מודלים שאומרים שמשקעי החודש הבא יגיעו לממוצע, אך אין אף מודל שאני מכיר שחוזה כי הם יתעלו עליו".

התחזית לסוף השבוע: היום יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה בטמפרטורות, ובלילה עדיין יהיה חשש מקרה. מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן, והטמפרטורות יוסיפו לעלות מעט – אך יוסיפו להיות נמוכות.

(עדכון ראשון: 23:22)

שלג באלון שבות, 26 בינואר 2016. אראל ארביב, תצפית TPS
שלג באלון שבות, ביום רביעי/תצפית TPS, אראל ארביב
שלג בהר אדר, 26 בינואר 2016. איתי שאלתיאל, תמונות גולשים
שלג בהר אדר/תמונות גולשים, איתי שאלתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully