וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לחקירה נגד "אם תרצו"; בנט: "קמפיין מביך, מיותר ומבזה"

28.1.2016 / 12:06

קמפיין התנועה נגד אמנים ישראלים, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, ממשיך לעורר הדים בזירה הפוליטית - גם מימין. ח"כ בגין: "חיפוש, איתור וסימון של בוגדים כביכול הוא סממן פאשיסטי ותיק, מכוער ומסוכן". יו"ר האופוזיציה הרצוג קרא לתנועה לחשוף את מקורות המימון שלה

עריכה: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS על קמפיין "השתולים" של "אם תרצו", בחודש שעבר)

קמפיין "השתולים" החדש של תנועת "אם תרצו" נגד בכירי אמני ישראל, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, ממשיך היום (חמישי) לעורר תרעומת וחברי כנסת מהשמאל וגם מהימין גינו אותו. שר השיכון, יואב גלנט, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הקמפיין הוא הסתה לשמה". יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ בטוויטר: "הקמפיין נגד האמנים מביך, מיותר ומבזה". חבר הכנסת בני בגין (הליכוד) אמר בריאיון לתכנית "המזנון" ברשת ב' כי "חיפוש, איתור וסימון של בוגדים כביכול הוא סממן פאשיסטי ותיק, מכוער ומסוכן". בגין קרא לחשוף את מקורות המימון של התנועה ו"להתנער מפגיעתה הרעה".

הקמפיין החדש יצא נגד בכירי האמנים בישראל, בליווי דוח חדש המסמן מאות אמנים שחברים או קשורים לארגוני השמאל. בקמפיין החוצות שיעלה בקרוב תחת הכותרת "שתולים בתרבות", מוצגים כמה מהאמנים הבולטים ביותר בישראל, וכשלצד תמונותיהם נכתב" "דרמה סוחפת על חבורת אמנים התומכים בארגונים שתולים" ו"נמאס לממן אמנים התומכים בארגונים אלו".

שרת התרבות מירי רגב התייחסה היום באופן פושר לקמפיין ואמרה: "לצד זכות הציבור לדעת, יש להימנע מאמירות העלולות להוביל להסתה ואלימות. פגיעה בכל אדם בגין דעותיו הפוליטיות היא דבר פסול".

לקריאה נוספת:
"צריך להשיב מלחמה": ח"כים ואמנים נגד הקמפיין החדש של "אם תרצו"
אין זו אגדה: תנועת "אם תרצו" סימנה את ענת גוב המנוחה כ"שתולה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין שהצית את המחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), תקף את הקמפיין. "המקארתיזם עושה ניסיון נאלח להשתלט על ישראל. פאר היצירה של אמני וסופרי ישראל יישאר לתמיד", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "המקארתיזם הישראלי והאפסים שמובילים אותו ייעלמו כמו שנעלמו בארצות הברית. השאלה היא רק מתי וכמה זה יעלה לנו?". הרצוג קרא ל"אם תרצו", שאותם כינה בציניות "חסידי השקיפות" ו"אבירי המנהל התקין", לחשוף מאיפה מגיע המימון ל"מסע העלוב שיצאו אליו".

"להגיד שעדנה מזי"א ועמוס עוז הם שתולים זה כמו לשים את רבין במדי אס-אס", טען היום ראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי (יש עתיד). יו"ר מפלגתו, ח"כ יאיר לפיד, הוסיף כי "זה לא עניין של פוליטיקה. זה עניין של הגינות בסיסית. כל אדם הגון - ימני או שמאלני - צריך לצאת נגד הקמפיין המכוער, המשסה, המפצל והאלים הזה".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) דיברה בשבחו של בגין. "מחריד שבין שורות הליכוד שהייתה פעם מפלגת ימין ליברלית ושפויה נמצא רק צדיק אחד, בני בגין, שיעמוד מול גל המקארתיזם, הציד וההסתה שמנהל הימין מול כל מי שאינו ימין קיצוני. באווירה החדשה והמסוכנת שנוצרה יוקע גם בגין עצמו כשתול בקרוב. על ראש הממשלה להתערב וליטול בדחיפות אחריות ולעצור את הגל הפאשיסטי, העכור, שמאיים לשטוף את הדמוקרטיה הישראלית ולעוות את דמותה ללא היכר".

מרצ לשר הביטחון: להכריז על "אם תרצו" - התאחדות בלתי מותרת

הבוקר פנה ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) לשר הביטחון יעלון בדרישה להכריז על תנועת "אם תרצו" כהתאחדות בלתי מותרת בעקבות שורת פעולת המעודדות בתעמולה את מיגור חוקתה של ישראל ואת שלטון החוק בה. הוא נימק את פנייתו בקביעת בית המשפט כי מדובר בתנועה בעלת סממנים פאשיסטיים.

"שתולים בתרבות". דורון שיינר 
Orlowski  GettyImages
דייב שחר,
על המוקד. אלברשטיין, עוז, אלמגור וסטריט/דורון שיינר Orlowski GettyImages דייב שחר

במכתבו כתב פריג': "אבקשך לפעול לאלתר בהתאם לסמכותך על פי תקנות ההגנה (שעת חירום), על מנת להכריז על תנועת הימין הקיצוני 'אם תרצו' כעל התאחדות בלתי מותרת. מדובר בתנועה שמעודדת באופן שיטתי בתעמולתה את מיגור חוקתה של ישראל ואת שלטון החוק בה, זאת באמצעות הסתה אלימה כנגד אזרחים וציבורים".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) קרא ליועץ המשפטי לפתוח בחקירה פלילית נגד התנועה בעקבות הקמפיין, המהווה לטענתו, "הסתה מסוכנת שעשויה להוביל לאלימות". לדברי חנין, "הקמפיין יצר סכנה ממשית וברורה לאלימות קשה. גם לנוכח תוצאותיו המסוכנות, 'אם תרצו' בחרו להחריף אותו ופרסמו שמותיהם של אישי רוח ואמנים מוכרים כשתולים ובוגדים, מה שעשוי להפכם למטרה לאלימות מכוונת. עצימת עיניים במצב המסוכן שנוצר אינה יכולה להתיישב עוד עם החוק ופרשנותו המקובלת בעניין הסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully