וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8,000 שיחות ביום הפיגוע: מוקד 100 שוב פספס את השיחה הקריטית

28.1.2016 / 19:40

ביום הפיגוע ברחוב דיזנגוף, שמיד אחריו ברח המחבל נשאת מלחם, חלה עלייה של 624% בכמות הפניות בהשוואה לימים רגילים ודווח על 239 אירועים חשודים בת"א. אלא שגם אחרי הרפורמה שקידם המפכ"ל הקודם, בעקבות הטיפול הלקוי בדיווח על חטיפת 3 הנערים, מוקד 100 כשל ברגע האמת

צילום: שלומי גבאי עריכה: ניר חן

(המשטרה על חקירת דיווח הנערות על המחבל מת"א: "זו סערה בכוס מים")

יותר מ-8,000 שיחות התקבלו במוקדי המשטרה ביום הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב – כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS, המצביעים על הצפת דיווחים ועלייה של 624% בכמות הקריאות לעומת יום סטנדרטי. כמו כן, מהנתונים עולה כי החל משעה 14:00 ביום הפיגוע ועד חצות, נרשמו במשטרת תל אביב 239 אירועים שהוגדרו כאירועי אדם חשוד.

אתמול דווח ברשת ב' כי המחבל נשאת מלחם, שרצח שלושה בני אדם בפיגוע שאירע בתחילת החודש, עלה על אוטובוס בצפון תל אביב זמן קצר לאחר שביצע את זממו וזוהה על ידי שתי נוסעות, שדיווחו למוקד 100 של המשטרה. ואולם, המשטרה לא עשתה דבר עם הפנייה. מלחם, כזכור, נתפס בתום מצוד של שבוע לאחר שנמלט מזירת הפיגוע והסתתר בוואדי ערה.

לקריאה נוספת:
המשטרה על נשאת מלחם: "גם לו תוחקרו הנערות, המצב לא היה משתנה"
נמלט בתחבורה ציבורית ותכנן עוד פיגוע: ימיו האחרונים של המחבל מת"א
עקב מחדל חטיפת הנערים: אושרה הקמת מוקד 100 ארצי

זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
המשטרה לא פעלה עם פניית נערות שזיהו את מלחם באוטובוס. זירת הפיגוע/יותם רונן

נושא הטיפול בקריאות במוקדי 100 הוא אחד הנושאים השנויים במחלוקת במשטרה. במשך שנים ידוע כי הכוח המאייש את מרכזי השליטה במוקדים הוא פחות מיומן, ובין השאר הוצבו במוקדים אלה שוטרים שקיבלו עונשים וכן שוטרים בשירות חובה. לשוטרים אלו, כך על פי הערכות, יכולת פחותה לנהל אירועים ולזהות אירועים פוטנציאליים.

במסגרת הרפורמה בנושא שהוביל מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, קיבלו יושבי המוקדים הדרכות רבות יותר ושובץ אליהם כוח אדם איכותי, הכולל גם סטודנטים. כמו כן, הוקם מוקד נוסף – 110. עם זאת, הדבר לא מנע את המחדל הקשה במוקד 100 של מחוז יהודה ושומרון, בעת חטיפת שלושת הנערים ביוני 2014. אז, התקשר אחד מהם למוקד ואמר בלחש "חטפו אותי", תוך שקולות ירי נשמעו במהלך נסיעה – אך במוקד הוגדרה הפנייה כשיחה של מטרידן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות המחדל, הודחו מהמשטרה כמה שוטרים. בין המודחים נמצאים אחראי משמרת, מפקד מרכז השליטה וקצין המבצעים של מחוז ש"י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully