וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערך מוטל בספק": התיכון בירושלים שמתנגד למסעות לפולין

דב גיל-הר

28.1.2016 / 0:28

איתי בנוביץ', מנהל בית הספר למדעים ולאומנויות בירושלים, הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי ההחלטה נובעת מכך "שהיחס של החברה הישראלית וההנהגה לניצולי השואה נעדר מהשיח של הטיול"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

"זה לא רק העלות הגבוהה, זה גם הערך שמוטל בספק", הסביר לאולפן וואלה! NEWS איתי בנוביץ', מנהל בית הספר למדעים ואמנויות בירושלים, שהחליט לבטל בשנים האחרונות את המסעות של תלמידי בית הספר לפולין. במקום זאת עורך המוסד מסעות ישראליים בעקבות השואה.

"כל הנושא של היחס של החברה הישראלית וההנהגה לניצולי השואה נעדר מהשיח של הנסיעה לפולין", הסביר. "99% מההורים תומכים ביוזמה". לדבריו, "רצינו לאתגר את החשיבה ולהציע אלטרנטיבה. סוגיות כמו מצבם של ניצולי השואה והיחס של החברה הערבית לשואה - בעיני זה יותר משמעותי לעשות מסע בארץ. כל תלמידי השכבה לוקחים חלק במסע ומביאים תכנים וככה אנחנו מחברים את כולם לנושא".

הוא הוסיף כי "תלמידי י"ב מהתיכון יוצאים למסע בן שבוע ימים ברחבי ישראל, שבו הם לומדים את השואה, כאן, בשטחי ארץ ישראל. התלמידים מסיירים ביד ושם, משם לקיבוץ לוחמי הגטאות – שם ילמדו לא רק את ההיסטוריה אלא גם כיצד השואה השפיעה על החברה הישראלית לאחר 1948 ועל הקמת הקיבוצים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ייתכן שזאת חוויה מטלטלת מדי". מחנה ההשמדה אושוויץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוביץ' ציין כי "ברור לי שהחוויה של לראות את המראות אין לה תחליף. זה דבר שהוא עוצמתי בצורה בלתי רגילה ופונה לרגש. אנחנו מציעים אלטרנטיבה שמאפשרת לכולם לקחת חלק, שחושפת לא רק להיבטים האמוציונליים וגם לתכנים אחרים שהם לאו דווקא רגשיים, אבל קצת אחרים. להיות באושוויץ זו חוויה מטלטלת, אולי חוויה מטלטלת מדי. לא לכל התלמידים זאת החוויה הרצויה בגיל הזה. היו תלמידים שחזרו עם קשיים לא פשוטים וזה מורכב. וברגע שזה נהיה בונטון שכולם חייבים לנסוע, צריך להיזהר מאקסיומות שרק כך אפשר ללמוד על השואה".

מנהל בית הספר סיכם כי "במסע שלנו ,עיבוד השואה בחברה הישראלית הוא החלק המרכזי ולא המשני כמו שקורה במסעות לפולין. לא תראו תלמידים שיוצאים מהמלון עם דגלי ישראל וצועדים ברחובות כשהם צועקים קריאות שמושמעות במגרשי כדורגל".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully