וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרן לשרה רגב בוועדת החינוך: "חגגה בהתנתקות, ועכשיו חוגגת כאן"

27.1.2016 / 16:39

ועדת החינוך התכנסה כדי לדון בהצעת החוק של שרת התרבות, אך במהרה התפתחו חילופי האשמות קשים בין רגב לחבר הכנסת מיש עתיד. "כשאנחנו פינינו אנשים מהבתים בכאב, היא חגגה יותר ממה שהיא חגגה במלחמת לבנון השנייה". רגב: "אתה בזוי"

צילום: מתוך פורטל הכנסת, עריכה: אביב אירגז

עימות קולני התרחש היום (רביעי) בוועדת חינוך בין שרת התרבות והספורט מירי רגב לבין חבר הכנסת מיש עתיד אלעזר שטרן. הוועדה התכנסה כדי לדון בהצעת החוק של השרה, שזכתה לכינוי "נאמנות בתרבות", ומציעה לשנות את הקריטריונים לתמיכת מוסדות תרבות על ידי המשרד. במהרה התפתחו חילופי האשמות וצעקות בין רגב לשטרן שבשיאם כינה אותה יהירה וטען שהיא רודפת פרסום.

"אני מתפלא למה צריך את החוק הזה", אמר שטרן. "היום יום השואה הבינלאומי", הזכיר, "ונאמר לי כי משרד התרבות התנגד להעביר בחוק לתת אפשרות למוסדות שעוסקים בהנחלת השואה אפשרות לתקצוב בקריטריונים שהגשנו תחת ועדה, ולא כדי שהיא (רגב, ע"נ) תוכל להגיד 'אני, אני, אני, אני', אלא שתהיה ועדה מסודרת שתתעסק בדברים. ההצעה הזו נפלה. עכשיו, אני את ה'אני, אני, אני' הזה אני מכיר מההתנתקות. כשאנחנו פינינו אנשים מהבתים בכאב, היא חגגה יותר ממה שהיא חגגה במלחמת לבנון השנייה".

בתגובה התפרצה עליו רגב: "אתה איש חצוף! אתה בזוי, חצוף! ראש אכ"א של הצבא! בזוי! תתעסק לעניין! תתבייש לך, פשוט חוצפן!". בשלב זה נאלץ יו"ר הוועדה, יעקב מרגי מש"ס לחצוץ בין השניים. "אלעזר, אתה לא יכול להטיח דברים שלא לעניין ושיישארו בלי תגובה", אמר לו.

עוד בוואלה! NEWS:
למה חמאס מנסה להצניע את מות לוחמיו בקריסת המנהרה בעזה?
בנט: "מפיצים שקרים על הספר באזרחות, הוא ייצא להדפסה בקרוב"

מירי רגב בדיון בועדת החינוך בנושא גלגל"צ. נועם מושקוביץ
דיון סוער בוועדת החינוך/נועם מושקוביץ

לאחר מכן התייחס שטרן לחוק שנידון בוועדה. "אני מסתובב פה הרבה בוועדות בכנסת. עוד לא שמעתי אף שר שמציג רשימת תיקונים כתיקונים שלו. עוד לא שמעתי אף שר שמבטל את אנשי משרדו". מרגי עקץ אותו בתגובה: "אתה רוצה שאחזיר את גלגל הסרט אחורה כמה יהירות הייתה בכנסת הקודמת? אני ואני ואני... שאלתי, אתה לא חייב לענות לי".

השרה רגב התערבה וביקשה מח"כ מרגי לתת לשטרן להמשיך בדבריו. "אחר כך יראו את האמת - שאני מחוברת לאנשי לשכתי והוא לא כאן. הרי הוא לא מחובר למציאות". שטרן הזדעק שוב: "מותר לדבר ככה? גם אני יכול לדבר אליה ככה?". חבר הכנסת מיש עתיד חזר שוב על רשמיו מהשרה מהתקופה ששירתה כדוברת צה"ל והאשים אותה ברדיפת פרסום. "אני חושב שהיהירות הזאת וה'אני, אני, אני', עשו נזק לצה"ל במלחמת לבנון השנייה ובהתנתקות. העיקר שהיא תוכל להגיד 'אני' ויראו אותה בתקשורת - אותו דבר כאן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תיק אשכנזי נסגר - ראיון עם ח"כ אלעזר שטרן. מערכת וואלה!
"העיקר שהיא תוכל להגיד 'אני' ויראו אותה בתקשורת - אותו דבר כאן". שטרן/מערכת וואלה!

רגב הציגה בדיון את העקרונות שהנחו אותה בבואה לנסח את הצעת החוק וטענה כי "כל גוף תרבות שלא יפעל בתיאום חוקי המדינה, כל מוסד תרבות שיחתור נגד מדינת ישראל, לא יקבל תקציב מהמדינה". רגב הפנתה את הנוכחים במקום לסעיף 3 א' בחוק יסודות התקציב המגדיר סיבות לשלילת תקצוב גופים הנתמכים על ידי המדינה.

הצעת החוק החדשה אמורה, לפי רגב, להסדיר את המצב ולהעביר את הסמכויות בנושא תקצוב מוסדות התרבות ממשרד האוצר למשרדה. "לא יכול להיות שכשאני אחראית, לא תהיה לי הסמכות לעצור את התקציב... לשר אוצר אין את המומחיות ואת המיומנות", אמרה בישיבה והוסיפה: "כספי 2016 יחולקו על פי צדק תרבותי ולא, את כל הכסף אעביר לנשים מוכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully