וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: קופים שמדברים ב"שפה גבוהה" מושכים אליהם יותר נקבות

6.2.2016 / 9:06

חוקרים מצאו שקולות נהמה פשוטים של קופים כבר לא מספיק טובים כדי למשוך אליהם נקבות. כעת מתברר שרק קופים שיודעים לדבר בשפה "מורכבת יותר" מצליחים לעורר את סקרנותן של הנקבות וגוברים על זכרים אחרים

University of Michigan

מעולם לא התיימרנו להבין את שפת הקופים, אולם תמיד חשבנו שהיא פשוטה מאוד ולא כוללת שום רבדים מורכבים. כעת מתברר שטעינו. הקופים, מתחת לאף שלנו, פיתחו שפה מורכבת שכוללת נהמות, יללות ופיהוקים ששימוש נכון בהם מצליח לעורר את סקרנותן והתעניינותן של הנקבות והיא משמשת כלי חשוב באיתור בנות זוג.

המחקר בנושא שבוצע על קופי בבון זנוב ממין נקבה בדק האם נהמות פשוטות מצליחות לתפוס את תשומת לבן בדיוק כפי שקולות מורכבים יותר מצליחים לעשות זאת - והתוצאות היו חד משמעיות: קופים צריכים להיות יצירתיים יותר כשהם מנסים למצוא להן בת זוג פוטנציאלית, בדיוק כמו בני האדם.

קופים מדברים. צילום מסך
איזה גבר מושך/צילום מסך

במסגרת המחקר, צמד החוקרים מורגן גאסטיסון ות'ור ברגמן מאוניברסיטת מישיגן צפו בתגובות של בבונים זנובים ממין נקבה לקולות מוקלטים שונים. החוקרים הקליטו קריאות של 12 בבונים זנובים בוגרים גבריים, הכוללות 18 נהמות פשוטות ו-18 קטעי קול מורכים יותר. את הקולות הן השמיעו לנקבות כדי לבדוק איך הן מגיבות לגירויים הללו. החוקרים מצאו שקטעי הקול המכילים אחד משלושת סוגי הקולות המורכבים עבדו טוב יותר בתפיסת תשומת הלב של הנקבות, בעוד הנהמות הפשוטות עוררו מעט את סקרנותן אך מהר מאוד חזרו החיות השעירות לעיסוקן.

עוד באותו נושא

איך היא עושה את זה? הקופה שהדהימה את כולם ביכולות שלה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בבונים זנובים נמשכים לקולות מורכבים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נקבות מקדישות יותר תשומת לב לרצפים קוליים גבריים המכילים קריאות מורכבות", סיפרה גאסטיסון, דוקטורנטית במחלקה הפסיכולוגית והמחברת הראשית של המחקר, לחדשות DailyMail, "לא רק שהן מביטות במקור הקול יותר, הן גם בוחרות להסתובב יותר באזור ממנו מגיע רצף הקולות המורכב". הקולות הושמעו ברמקולים שהסתתרו בצמחייה לצד 36 נקבות בוגרות בקבוצת הניסוי שבפארק הלאומי של הרי סמן שבצפון אתיופיה. הקולות הושמעו כשהנקבות לא היו מעורבות בשום סוג של פעילות חברתית כדי שלא יהיה שום גורם נוסף שיכול להשפיע על תגובתן. כפי שגאסטיסון אמרה, הנקבות בילו זמן רב יותר במיקום שבו הרצף הקולי כלל נהמות, יללות ופיהוקים.

עיקבו אחרי "אסור לפספס" גם בפייסבוק

הבבונים הזנובים חיים בקבוצות המורכבות בדרך כלל משש נקבות וזכר אחד. הגברים הבודדים מרבים את יתר הנשים עד שהוא נבעט החוצה ע"י מחזר זכר צעיר ואטראקטיבי יותר. החוקרים טוענים שהממצאים מצביעים על ניסיונות של הזכרים לשמור על קשרים חברתיים עם הנקבות, "תוצאות המחקר מחזקות את הרעיון שהברירה המינית משחקת תפקיד חשוב בהופעה של מערכות קוליות מורכבות", הוסיפה גאסטיסון.

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully