וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "מפיצים שקרים על הספר באזרחות, הוא יצא להדפסה בקרוב"

27.1.2016 / 14:40

שר החינוך הדף את הביקורת הציבורית על ספר הלימוד "להיות אזרחים בישראל" ואמר כי בטיוטה שהגיעה לידיו לא נכתב כי ערביי ישראל היו חלק מרכזי בגל הטרור הנוכחי. "כבר חמש שנים מפחדים לקדם ספר שתומך במדינה יהודית ודמוקרטית"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

(ריאיון עם חנה אדן, מחברת הספר ששוכתב, לאולפן וואלה! NEWS)

שר החינוך נפתלי בנט תקף היום (רביעי) בכנסת את מבקרי הספר המתגבש "להיות אזרחים בישראל". לדבריו, "שקר שחוזרים עליו מספיק פעמים הולך ומוטמע. בימים האחרונים מופץ שקר כאילו בספר האזרחות הקרוב יופיע שערביי ישראל היו חלק מרכזי מגל הטרור האחרון. אמרתי כבר בתחילת השבוע - אין כזה דבר, זה לא הופיע בטיוטה שהגיעה אליי", אמר.

לדבריו, הביקורת הציבורית לא תשפיע עליו. "כבר חמש שנים מפחדים לקדם ספר שתומך במדינה יהודית ודמוקרטית. הספר נוע ינוע, ויצא להדפסה בימים הקרובים".


לקריאה נוספת:
האחראית על פסילת "גדר חיה": "איימו 'לשטוף אותי בגז'"
מחברת ספר האזרחות ששוכתב: "מרחמת על המורים והאזרחים בישראל"
למרות הביקורת: אושר הספר המשוכתב ללימוד אזרחות

שר החינוך נפתלי בנט במפגש עם תלמידים. משרד החינוך,
"הספר נוע ינוע". בנט/משרד החינוך

הסערה סביב הספר ניצתה מחדש בימים האחרונים לאחר שיהודה יערי, העורך הלשוני של הספר, העביר מכתב לאנשי ועדת מקצוע האזרחות במשרד החינוך, וחלקים ממנו הכוללים ציטוטים שנויים במחלוקת מתוך הספר נחשפו בכלי התקשורת. בין היתר, ציטט יערי דברים מתוך הספר המשווים בין רצח יצחק רבין להטבעת הספינה "אלטלנה", כדוגמאות שונות לאלימות פוליטית.

לדברי יערי, הספר לא מתייחס להסתה שקדמה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בשנת 1995. לטענתו, הספר מתייחס לגל האלימות הנוכחי ומציין – באופן שגוי – כי מרבית המחבלים הם ערבים אזרחי ישראל. "מתחושתי ולעניות דעתי, הספר במתכונתו הנוכחית היא ניסיון להשתלטות עוינת על מקצוע האזרחות על ידי הדתה של מקצוע אוניברסלי וחופשי", כתב יערי, והתייחס ל"ניסיון לבצע הלאמנה במקום שאינו אמור להיות פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully