וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חמאס מנסה להצניע את מות לוחמיו בקריסת המנהרה בעזה?

27.1.2016 / 11:32

הארגון, שאיבד לפחות שבעה מלוחמיו בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה, אינו מדווח על התקרית בעצמו ואף מונע מאחרים לעשות זאת. במקביל, יממה לאחר הפרסום כי ייתכן שחפר מנהרות לישראל, מאשים אותה בפתיחת סכרים והצפת הרצועה

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: אביב אירגז; קריינות: אביב אברמוביץ'

(גורמים בפיקוד הדרום, השבוע: ייתכן שחמאס חפר מנהרות לתוך שטח ישראל)

שעות לאחר שלפחות שבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בעזה, ובעוד ארבעה עדיין נעדרים, מנסה הארגון השולט ברצועה להסתיר את שהתרחש אמש (שלישי) בשכונת א-תופאח שבצפון העיר. נראה כי הארגון, שבשגרה מדווח על תאונות עבודה ומפיץ את שמות הקורבנות, שומר הפעם על חשאיות.

הבוקר פרסמו כלי תקשורת של חמאס האשמות שונות נגד ישראל הגורסות כי היא מציפה את עזה במים ואף פתחה סכרים בישראל כדי להשיג מטרה זו. עם זאת, הארגון אינו מדווח בעצמו על קריסת המנהרה ואף מונע מחלק מכלי התקשורת אחרים ברצועת עזה לדווח עליה. תמונות מהמנהרה טרם פורסמו ואין כל מידע רשמי למניין ההרוגים והנעדרים בתקרית.

אתר "קודס נט" דיווח אתמול כי לפחות שבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת המנהרה, שנבעה בשל מזג האוויר הסוער. במקום נערכו ניסיונות לחילוץ הלכודים. על אף הדיווחים, דובר משרד הבריאות בעזה הכחיש שהגיעו גופות לבתי החולים מהאירוע. זאת אף שבשבת דיווח משרד הבריאות ברצועה כי פעיל חמאס נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס.

לקריאה נוספת:
תושבים בעוטף עזה חוששים: שומעים רעשי חפירה מתחת לבתים שלנו
בניגוד לדרג המדיני, בצה"ל מעריכים: איראן לא תמהר להשקיע כסף רב בטרור

מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
"ישראל מציפה את עזה"/רויטרס

באתר "ווטן 24" המזוהה עם פתח, פורסמו שמותיהם של חלק מפעילי חמאס שנהרגו בקריסת המנהרה. על פי הדיווח, תשעה בני אדם נהרגו. עוד צוין כי חמאס מנסה להטיל איפול על האירוע, ונמסר כי חמאס העביר את הגופות למבנה החדש של בית החולים וופא בעזה ולאוניברסיטה האסלאמית.

קריסת המנהרה באה בשעה שגורמים בפיקוד הדרום מעריכים כי ייתכן שחמאס חפר מנהרות מעבר לגבול לתוך שטח ישראל. בעקבות ההערכה, שנודעה לוואלה! NEWS, הוגברו מאמצי החיפוש אחריה. סוגיית המנהרות שבה לסדר היום בחודשים האחרונים ברקע הצהרותיהם של ראשי חמאס למוכנות למלחמה חדשה. לכן, קציני הנדסה בפיקוד הדרום הונחו לשמור על כשירות גבוהה של כלי ההנדסה השונים באוגדת עזה.

לדברי גורמי צבא, בפיקוד הדרום מתקיימות הערכות מצב שוטפות לגבי כל מידע מודיעיני ואזרחי שמתקבל על הקמת מנהרות חדשות, כולל ניתוח של המצב בשטח שלפיו הם פועלים. גורמים בפיקוד טוענים כי מחד קל יותר לחפור בחסות הגשם שפוקד את האזור בימים האחרונים, אולם מאידך גובר הסיכוי שחלקים מהמנהרות החדשות יקרסו או שפתחיהן יבלטו מעל האדמה.

גשם בחאן יונס, רצועת עזה, 24 בינואר 2016. רויטרס
נזקי מזג האוויר הסוער בעזה. חאן יונס/רויטרס

אחד הגורמים בפיקוד הדרום הדגיש כי הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קאסם, למדה היטב את דרכי הפעילות של צה"ל. לדבריו, ראשיה מבינים שתפקוד מצלמות המעקב ויכולות התצפית של כלי הטיס השונים אחר המתרחש על הקרקע פוחתים משמעותית בשעה של מזג אוויר סוער. לפני כמה שנים אותרה לפחות מנהרה התקפית אחת של חמאס בתקופת החורף לאחר ירידת גשמים וזוהה בור על ידי חקלאי באזור. פעילות הנדסית חשפה את המנהרה, שאורכה הייתה יותר מקילומטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully