וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש: "לא תהיה הפרדה בין נשים לגברים בקבר הרב יוסף"

27.1.2016 / 8:00

עו"ד דינה זילבר התייחסה לדרישת הרב יצחק יוסף, שנחשפה בוואלה! NEWS והציתה ויכוח עם אחותו עדינה בר שלום, ואמרה שצעד כזה לא מתוכנן. זילבר הזכירה כי לאחרונה פרסם המשרד לשירותי דת הודעה בדבר איסור הדרת נשים בבתי עלמין

עריכה: רון וקנין

(יקי אדמקר על הסכסוך בין האחים יוסף באולפן וואלה! NEWS)

הרב שלמה עמאר בקברו של הרב עובדיה יוסף בבית העלמין סנהדריה שבירושלים. נועם מושקוביץ
ביקש להתעלם מקולותיהן של אחיותיו. הרב יוסף בקבר אביו/נועם מושקוביץ

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, התייחסה השבוע לדרישת הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף להציב הפרדה בין גברים לנשים באזור קברו של אביו בבית העלמין סנהדריה בירושלים. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS כתבה זילבר כי בבירור שערכה גילתה כי אין הפרדה מגדרית בבית העלמין, וציינה כי אין כוונה לשנות זאת.

מסמך פנימי שנחשף בוואלה! NEWS לפני כשלושה חודשים חשף ויכוח בין ילדיו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, שהלך לעולמו לפני יותר משנתיים. במסמך דרש הרב הראשי יוסף להציב "מחיצה והפרדה בין גברים לנשים לכבוד המקום ולכבודו של מרן". בהמשך, ציין כי יש להתעלם מטענות אחיותיו, בהן עדינה בר שלום, שמתנגדות להפרדה המגדרית מעל הקבר. "אבקש שלא לנצל את הטענות מאיזה בודדים מבנות המשפחה, משום שצריך להתייחס רק לכל הבנים, ממשיכי דרכו", כתב במסמך, שעורר כעס רב בקרב אחיותיו.

לקריאה נוספת:
בנותיו של הרב עובדיה יוסף: "אבינו קיבל נשים, זה לא ישתנה אחרי מותו"
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: סוכלה תכנית הרב יוסף למינוי דיינים
ביקורת על דברי הרב יוסף בגנות המרוקאים: "אמירה מבישה ואומללה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עדינה בר שום בכנס יהדות, מאי 2015. ניב אהרונסון
מתנגדת להפרדה מעל קבר אביה. בר שלום/ניב אהרונסון

במכתב התגובה, כתבה עו"ד זילבר: "חברות קדישא כפופות להוראות חוזר המנהל הכללי של המשרד לשירותי דת בעניין טקס הלוויה, ובכללן האיסור להנהיג הפרדה בין גברים לנשים במהלך טקס הלוויה על שלביו השונים".

בהמשך אף ציינה זילבר כי "לאחרונה, בהנחייתנו, פרסם המשרד לשירותי דת הודעה בדבר איסור הדרת נשים בבתי עלמין בהתאם להוראת חוזר המנכ"ל. צוין בפרסום כי כל אדם הנתקל בהתנהלות שיש בה משום הדרת נשים כאמור מתבקש לפנות לגורם המוסמך לעניין זה במשרד לשירותי דת". זילבר הוסיפה: "בבדיקה שקיימנו מול המשרד לשירותי דת נמצא כי לא קיימת בבית העלמין סנהדריה הפרדה מגדרית, וכי אין כוונה לשנות מצב דברים זה".

בית הקברות בסנהדריה, ירושלים. יוני 2015. ראובן קסטרו
המסמך שעליו חתם הרב יוסף מעולם לא נשלח לחברה קדישא. בית העלמין סנהדריה/ראובן קסטרו

מכתבה של זילבר בא בתגובה לדרישתה של עו"ד בתיה כהנא דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום", לבחון את ה"שימוש חורג של הרב יצחק יוסף לצורך מתן הנחיה בעניין פרטי". כהנא דרור טענה כי הדרישה של הרב הראשי "מציבה את מעמד האישה באופן לא שוויוני במערכת בתי הדין הרבניים בישראל בראשם עומד הרב יוסף".

בתגובתה לכהנא דרור, טענה זילבר כי בבירור מול יצחק אלחרר, ראש לשכתו של הרב יוסף, עלה כי על אף שהרב הספרדי הראשי חתם על המסמך שנחשף בוואלה! NEWS, הוא מעולם לא נשלח לחברה קדישא. לדבריה, מדובר היה בטיוטה בלבד, ועל כן לא נעשה שימוש בסמכותו של הרב הראשי כדי לתת הנחיה בעניין פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully