וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מתכננת המדינה להתמודד עם בעיית אפליית יוצאי אתיופיה

11 משרדי ממשלה מיוצגים בצוות שהוקם בראשותה של מנכ"לית משרד המשפטים. הנציגים יאספו מידע על גילויי גזענות ויגבשו נהלי פעולה לצמצום התופעה. "דורש מאתנו הסתכלות פנימית ופעילות פרו-אקטיבית"

הפגנת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
הובילה להקמת הצוות. מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב/ראובן קסטרו

צוות בין-משרדי חדש הוקם במטרה למגר את הגזענות נגד יוצאי אתיופיה, וכעת פונה לציבור בבקשה לסיוע ולשיתוף פעולה בהוצאת התכנית לפועל. ועדת השרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו אישרה את מינויה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור לראשת הצוות, שהוקם בעקבות המחאה של קהילת יוצאי אתיופיה במאי 2015.

הצוות מבקש מהציבור הצעות למדידה נכונה ותיעוד של היקף גילויי האפליה והגזענות נגד יוצאי אתיופיה, ולמענה שראוי שהמדינה תיתן למי שמדווח על תקריות כאלה. זאת, בנוסף להצעות למיגור התופעה, הצעות להגברת הנוכחות של יוצאי אתיופיה בשיח הציבורי בהקשרים חיוביים והבאה לתודעה של הצלחות, מנהיגות והובלה של בני ובנות הקהילה, ופעולות או צעדים שיקדמו יחס שוויוני ואת המאבק נגד אפליה, גזענות, בורות וחוסר שוויון הזדמנויות.

עוד בוואלה! NEWS:
חברי השוטר שהכה חייל למפכ"ל: אחרי שניקית ניצבים - השב גם אותו לשירות
"מנותק מהשטח": עשרות יוצאי אתיופיה מחו מחוץ לביתו של וינשטיין
דעה: סטארטאפ ניישן ויוצאי אתיופיה

פרנוס סלמסה, אמו של יוסף סלמסה ז"ל, הפגנת יוצאי אתיופיה, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
מבקשים הצעות להגברת הנוכחות בשיח הציבורי בהקשרים חיוביים. פרנוס סלמסה, אמו של הנער יוסף סלמסה, בהפגנה בחודש יוני האחרון/ראובן קסטרו

הצוות יפעל, בין היתר, על מנת לאסוף מידע אודות התבטאויות, מקרים ואירועים המכוונים נגד יוצאי אתיופיה בשל מוצאם או צבע עורם, כולל באינטרנט. כמו כן, יגבש הצוות נהלי פעולה וכלים להתמודדות עם מקרים של גזענות או אפליה, לרבות אמצעים בהם ניתן לנקוט במשרדים לצמצום ממדי התופעה ולהגברת ההרתעה. הצוות גם יפעל להגדלת נוכחותם של יוצאי אתיופיה במרחב הציבורי, במטרה להשפיע על התודעה בנוגע ליחס שוויוני בחברה הישראלית, ולגיבוש קריטריונים לעידוד פעולות חוץ ממשלתיות למיגור הגזענות.

בצוות יהיו חברים נציגים מקהילת יוצאי אתיופיה, בנוסף לנציגים בכירים ממשרדי הממשלה השונים, בהם משרד ראש הממשלה ומשרדי האוצר, הביטחון, ביטחון הפנים, הבינוי והשיכון, הבריאות, החינוך, הכלכלה, העלייה והקליטה, התרבות והספורט, הרווחה והמשרד לשוויון חברתי. כמו כן, יהיו חברים בצוות גם נציגים מנציבות שירות המדינה, צה"ל משטרת ישראל ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה.

פלמור אמרה עם מינויה כי "אוכלוסיית יוצאי אתיופיה סובלת מגזענות ואפליה, דבר אשר דורש מאתנו הסתכלות פנימית ופעילות פרו-אקטיבית למיגור התופעה". לדבריה, "מיגור הגזענות ושילוב קהילת יוצאי אתיופיה הוא אינטרס חברתי ראשון במעלה, ועלינו, כשליחי הציבור, מוטלת החובה להרכיב ארגז כלים שבאמצעותו יתאפשר טיפול שורשי בסוגיה. לשם כך, אנו מבקשים את עזרת הציבור לשתף אותנו במידע שנצבר בנוגע לביטויי גזענות ואפליה כלפי יוצאי אתיופיה ודרכים להתמודד איתן".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מנכ"לית משרד המשפטים - עו"ד אמי פלמור. גבי הלר,
"מיגור הגזענות ושילוב קהילת יוצאי אתיופיה הוא אינטרס חברתי ראשון במעלה". פלמור/גבי הלר

המינוי מגיע על רקע עשייה של משרד המשפטים למען שוויון הזדמנויות, מיגור האפליה והגברת הייצוג של אוכלוסיות שונות בשירות המדינה. הקמת צוות זה מצטרפת לצעדים נוספים שבהם נוקטים משרדי הממשלה, כולל תכנית המשרד לביטחון הפנים להגברת האמון בין המשטרה לאזרחי ישראל יוצאי אתיופיה, תכנית מערכת הביטחון להשתלבות איכותית בשירות הצבאי ותכניות נציבות שירות המדינה ומשרד הכלכלה להגברת ההשתתפות בתפקידים בעלי השפעה בשירות הציבורי ובמשק.

ניתן להירשם למפגש עם הצוות הבין-משרדי או לכתוב לו בכתובת הדואר האלקטרוני newpolicy@consultationzone.com.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully