וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן: הפיגועים הם תגובה טבעית לכיבוש; נתניהו: נותן רוח גבית לטרור

27.1.2016 / 0:24

מזכ"ל האו"ם התייחס במהלך דיון של מועצת הביטחון על ישראל למצב המורכב בשטחים, ואמר כי "טבע האדם הוא להתנגד לכיבוש, ולעתים הוא משמש חממה לשנאה ולקיצוניות". נתניהו: "האו"ם מזמן איבד את הניטרליות והכוח המוסרי שלו"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מזכ"ל האו"ם באן קי מון התייחס אתמול (שלישי) לגל הטרור בישראל במהלך דיון של מועצת הביטחון בנושא המצב בישראל ובמזרח התיכון, ואמר כי הפיגועים הם "תגובה טבעית לכיבוש". "תסכולם של הפלסטינים הולך וגדל לנוכח חצי מאה של כיבוש ולנוכח הקיפאון בתהליך השלום", אמר. "בני אדם מדוכאים מחו נגד מצבם לאורך ההיסטוריה, משום שטבע האדם הוא להתנגד לכיבוש, ולעתים הוא משמש חממה לשנאה ולקיצוניות".

בהמשך, התייחס לפתרון שתי המדינות ואמר: "הסכם בר קיימא ידרוש פשרות כואבות משני הצדדים, הישראלים והפלסטינים. הצדדים חייבים לפעול כעת על מנת למנוע מפתרון שתי המדינות לחמוק מבין ידינו לעד. לממשלות הישראלית והפלסטינית יש עכשיו הזדמנות להביא יציבות לאזור". הוא תהה בקול רם מה האלטרנטיבות לפתרון שתי המדינות, וציין בין היתר "בידוד חמור יותר" של ישראל בקהילה הבינלאומית".

בנימין נתניהו ובאן קי מון, משרד רה"מ, 20 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות - בידוד". באן קי מון ונתניהו בישראל, לפני כחודשיים/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים ואמר כי "דבריו של מזכ"ל האו"ם נותנים רוח גבית לטרור. אין הצדקה לטרור". "הרוצחים הפלסטינים לא רוצים לבנות מדינה - הם רוצים להשמיד מדינה והם אומרים זאת בריש גלי. הם רוצים לרצוח יהודים באשר הם והם אומרים זאת בריש גלי", אמר. "הם לא רוצחים למען השלום והם לא רוצחים למען זכויות אדם. האו"ם מזמן איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו והדברים הללו של המזכ"ל לא משפרים את מצבו".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון מתח גם הוא ביקורת קשה נגד המועצה, ואמר: "בשביל המועצה מדובר בעסקים כרגיל כאשר מדובר בטרור בישראל. הנתונים לא משקרים, המועצה צבועה ביחסה לישראל, בארבעת החודשים האחרונים, מאז החל גל הטרור בישראל, קיבלה המועצה 12 החלטות נגד הטרור בעולם ואפס החלטות נגד הטרור הפלסטיני בישראל". כמו כן, התייחס דנון בנאומו להסתה מצד הפלסטינים וסיפור על הרצח של דפנה מאיר בפיגוע הדקירה בעתניאל בשבוע שעבר. "שורש גל הטרור האחרון הוא ההסתה הפלסטינית" אמר. "תשלום כסף למשפחות מחבלים, מתן תואר של גיבורים לטרוריסטים שרוצחים נשים ושימוש בצעצועים כאמצעי הסתה, אלו הם דרכי הפעולה של ההנהגה הפלסטינית ועל מועצת הביטחון לגנותם לאלתר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שגריר ישראל באו"ם דני דנון. אי-פי, AP
"בשביל המועצה מדובר בעסקים כרגיל כאשר מדובר בטרור בישראל". דנון/AP, אי-פי

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי,הצטרפה לגינויים. לדבריה, "בין פריז לעותניאל הטרור הוא אותו טרור והוא לא מבחין בין דם לדם". היא הוסיפה כי "מזכ"ל האו"ם שמנסה לעשות לעשות הפרד ומשול בדבריו, פוגע במאבק העולמי בטרור שאותו ישראל מובילה, ונותן לגיטימציה למרצחים להמשיך לפגע".

בהמשך נאומו, הפציר באן בפלסטינים "לאחד את הפלגים על בסיס דמוקרטיה ועקרונות אש"ף". הוא אמר: "הפיוס בגדה הוא קריטי על מנת לאחד את רצועת עזה ואת הגדה המערבית תחת סמכות פלסטינית אחת". כמו כן, הוא גינה את ירי הרקטות לעבר ישראל מרצועת עזה. הוא לא נמנע לחלוטין מהשימוש במונח "טרור", אך לא ציין אותו בהקשר הפלסטיני. לדבריו, "גל חסר מנוחה של טרור קיצוני" שוטף את המזרח התיכון כולו.

השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, התייחס לדברים של המזכ"ל ואמר כי "ישראל חייבת לבחור בין הכיבוש לשלום". "המדיניות של ממשלות ישראל מוכיחה כי הכיבוש פגם בשלום. כמו כן, ללא התערבות בינלאומית, המצב לא ישתנה", אמר. "אנחנו אמנם מעריכים את העמדה התקיפה שהביעו כל המדינות החברות במועצת הביטחון ובקהילה הבינלאומית נגד מפעל ההתנחלויות הישראלי, אך עמדות אלה חייבות להיות מתורגמות לפעולה".

(עדכון ראשון: 18:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully