וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוסטרליה רוצים להיפרד מבריטניה, אך לא בטוחים שזה הזמן הנכון

על אף שראש הממשלה הבהיר כי בעתיד ייערך משאל עם נוסף על ביטול המלוכה, הוא הדגיש כי המומנטום צריך להגיע מצד הציבור. לדברי מלקולם טרנבול, המהלך צריך להתבצע לאחר שלטונה של המלכה אליזבת

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול עם הנסיך צ'ארלס בקנברה, נובמבר 2015. AP
ייפרדו מבית המלוכה? ראש ממשלת אוסטרליה והנסיך צ'ארלס, נובמבר/AP

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול אמר היום (שלישי) כי לארצו יש נושאים חשובים יותר לעסוק בהם מאשר בדיון אם המדינה צריכה להפוך לרפובליקה ולהתנתק מבריטניה. טרנבול, התומך בכך בעצמו, אמר כי המומנטום למהלך צריך לבוא מהציבור עצמו וכי הוא לא רוצה לספוג "תבוסה הירואית" נוספת במשאל עם כפי שאירע ב-1999.

דבריו של ראש הממשלה, שנאמרו בטקס "יום אוסטרליה" שהתקיים בקנברה, הגיעו בעקבות לחץ גובר על ממשלתו לחדש את הדיון בנושא. אתמול חתמו כל מדינות המחוז והטריטוריות של אוסטרליה פרט לאחת על מסמך התומך בביטול תפקידה של המלכה אליזבת כראש המדינה. המבקרים טוענים כי המצדדים בביטול המונרכיה החוקתית לא הציגו אלטרנטיבה ראויה לכך.

לדברי ראש הממשלה, שהוביל בעבר את התנועה הקוראת להפיכת המדינה לרפובליקה, "אין ספק שבעתיד יהיה משאל עם נוסף והנושא יוכרע על ידי העם האוסטרלי". הוא הוסיף כי "התזמון של משאל העם צריך להיות נכון" וחזר על עמדתו שהדבר צריך להתרחש לאחר תום שלטונה של מלכת בריטניה.

הרמטכ"ל לשעבר דייוויד מוריסון, שנבחר ל"אוסטרלי של השנה", אמר כי הגיע הזמן "לדבר על כך". בדבריו הוסיף הגנרל כי זהו הזמן "לפחות לבחון את הסוגיה כדי שנוכל לעמוד חופשיים ועצמאיים לחלוטין בקרב האומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully