וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורסים ותובעים- תושבי אל-עראקיב נדרשים לשלם עבור פינויים

אחמד אבו סוויס

26.1.2016 / 8:41

תושבי הכפר הבדואי הלא מוכר אל-עראקיב ידרשו לשאת בעלויות שנלוו לפעולות ההריסה של בתיהם ב2010. כתב תביעה חסר תקדים בהיקפו על סך 1.8 מיליון ¤ הוגש לאחרונה ע"י מנהל מקרקעי ישראל נגד התושבים בעניין זה, אך הוא אינו מרתיע את התושבים שמבטיחים לשוב ולעלות על הקרקע

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

הדיון סביב שאלת חוקיות היישוב הבדואי הלא מוכר אל-ע?ר?אקיב מתנהל כבר עשרות שנים בערכאות משפטיות שונות, וכעת נוספה לתושבים תביעה נוספת, חסרת תקדים בהיקפה, בסך 1.8 מיליון ¤. רשות מקרקעי ישראל תובעת מהתושבים לשאת בעלויות ההריסות - החזר בגין הוצאות פינוי מהשטח בשנת 2010 ,שכללו בין היתר הפעלה של ציוד מכני כבד בליווי 1300 שוטרים ופקחים.

עודד נחמיה, מנהל מרחב דרום של 'הסיירת הירוקה' בטוח כי המאבק בין המדינה לתושבים מתקרב לשלב ההכרעה, על רקע הסנקציות הכלכליות שיוטלו. "הנחישות הזאת תוביל אותנו בסופו של דבר לכך שבהחלט אותם פולשים יבינו את הסיכון שכרוך בפלישות האלה וידרשו לעמוד בעלויות של אותם הוצאות" הוא אומר.

התושבים מצדם רואים בתביעה הזו צעד נוסף שמטרתו לדכא את מאבקם על האדמה, בהמשך לסדרת מעצרים וכתבי אישום שהוגשו נגדם בשנים האחרונות. בתי הכפר כבר נהרסו יותר מ90 פעם, ובכל זמן שרשויות המדינה חוזרות והורסות את הבתים התושבים מנהלים במקביל מאבק משפטי במטרה להסדיר את בעלותם על הקרקע. סיאח אלטורי , תושב אלערקיב טוען כי המדינה מגדירה אותו כפושע, למרות שהוא בעל הזכויות המלאות על הקרקע. "כל מה שמתרחש באלערקיב זה בושה למדינת ישראל", הוא אומר.

"אנחנו לא נקבל שום הסכם, לא בלירה ולא ב15 לירות. אנחנו מבקשים לסגור את התיק הזה כי כל מה שהמדינה מבקשת הוא לא חוקי ולא מוצדק עבור התושבים. זה עליות גדולות - מיליון ו780 אלף ¤ ! זה לא הגיוני. מי אני בכלל שאתגורר בכוח על אדמת מדינת ישראל ? אנחנו בעלי הזכות באדמה הזו , לא מעניין אותי אדמות של מישהו אחר. אני מדבר על אדמה שבחלקה 23 שלה נמצא בית הקברות המוסלמי אלטורי", כך לדבריו.
מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה לדברים כי "תביעת הפיצויים הוגשה כנגד הנתבעים, המפירים שוב ושוב את פסיקות בית המשפט, לאחר שפונו, חזרו והשתלטו על השטחים מחדש, וחייבו את המדינה לפעול נגד פעילותם הבלתי חוקית, תוך ניצול משאבים משמעותי ביותר, על חשבון קופת המדינה ומשלם המיסים. הרשות כמובן שומרת לעצמה את הזכות להגיש תביעות נוספות בגין עלויות פינויים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully