וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים מהפיגוע בבית חורון כתבו בפייסבוק: "יצאנו לצוד דורבנים"

שמעון סימן-טוב ושבתי בנדט

26.1.2016 / 14:45

איברהים מוחמד עלאן, בן 23, וחוסיין אבו עוש, בן 17, כתבו לפני הפיגוע בחשבון הפייסבוק שלהם: "בא לי כבר לטעום את טעם הדורבן, הוא בטח טעים". לפי אחת הערכות, המחבלים ניצלו פרצה בגדר כדי להיכנס להתנחלות

צילום: אבי כהן עריכה: ניר חן

שני המחבלים שביצעו אתמול (שני) את פיגוע הדקירה בהתנחלות בית חורון, שבו נדקרה למוות שלומית קריגמן בת ה-24, רמזו על כוונתם בהודעה בפייסבוק. איברהים מוחמד עלאן, בן 23 ממחנה הפליטים קלנדיה, וחוסיין אבו עוש, בן 17 מהיישוב בית עור א-תחתא, כתבו ביום חמישי האחרון: "בא לי כבר לטעום את טעם הדורבן. הוא בטח טעים. ביום שני נצא לצוד דורבנים".

המחבלים אספו מידע ותכננו את הפיגוע בקפידה. לפי אחת הערכות שנבדקות בתחקיר מג"ב, השניים ניצלו את העובדה שבעקבות הסערה הנוכחית הוסרו בטונדות המונחות על מעברי המים בגדר ההפרדה, שנועדו למנוע את הצפת נחל מודיעין והתמוטטות גדר הביטחון, שחוצצת בין בית חורון לכפרים פלסטיניים באזור. בין היתר נבדק החשד שנכנסו ליישוב דרכם. לדברי אחד התושבים במקום, התושבים הפלסטינים בסביבה מעבדים את מטעיהם במשך שנים ואחת לשנה הם אף נכנסים לתחומי בית חורון כדי לעבד חלקת קרקע נוספת המצריכה מעבר במקום. המרחק בין בית חורון לכפר סמוך הוא כשישה קילומטרים.

לקריאה נוספת:
אישום: אחיות תאומות בנות 18 ייצרו מטעני חבלה לפיגועים נגד ישראל
תאונת האימונים הקטלנית בצאלים: פצצת המרגמה נורתה לכיוון הלא נכון
בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעד של חמאס במרכז רצועת עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הולכים לצוד דורבנים". איברהים מוחמד עלאן וחוסיין אבו עוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שקרה לאחר הפיגועים בעתניאל ובתקוע, ניתנה היום הנחייה שלא להכניס פועלים פלסטינים להתנחלות. החלטה על שינוי בהוראה תתקבל בהתאם להערכות מצב. בנוסף לכך החלו התושבים לתרגל את כיתות הכוננות ולהתאמן על התיאום עם צה"ל במקרה של פיגועים, על מנת לתת מענה מהיר. באוגדת איו"ש קראו לתושבים המחזיקים ברישיון לנשק לשאת אותו, ובמקביל התווספו עוד 30 רכבי סיור להתנחלויות שבהן היו פיגועים בעת האחרונה או שיש חשש שיבוצע שם פיגוע.

עוד באותו נושא

נאבק במחבלים בזירת הפיגוע: "אמרתי לעצמי 'לפה הם לא נכנסים'"

לכתבה המלאה

המאבטח שחיסל את המחבלים: "הם זרקו עליי מטעני צינור"

אחסן, המאבטח שחיסל את המחבלים, סיפר הבוקר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי השניים התקרבו אליו עד מרחק נגיעה. "שמעתי תושבים צועקים לבוא למכולת. התחלתי לרוץ ואנשים אמרו שהם הלכו לכיוון הגדר. התחלתי לרוץ וראיתי שני מחבלים. הגעתי במרחק של ארבעה-שישה מטרים מהם, ואחד מהם החל לזרוק עליי מטעני צינור שבמזל לא התפוצצו, ואז שניהם שלפו סכינים וחיסלתי אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל הקטין, חוסיין אבו עוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרון קלה, בעל המכולת שבה התרחש הפיגוע, הוסיף כי התקרית הקטלנית הכתה אותם בהלם. "תחושות קשות מאוד, פגיעה מאוד גדולה בביטחון שלנו. היישוב הזה מעולם לא חשב שיהיה פה פיגוע. לא חשבנו שיקרה משהו. אני לא מסתובב עם נשק, אשתי מפצירה בי לעשות זאת כבר הרבה זמן. כאן הרבה יותר בטוח מירושלים, אבל המחשבה השתנתה והשתכנעתי, במיוחד כשאתה נמצא בסופר שהוא פתוח תמיד וזה מקום פגיע. הרוב חזרו לשגרה רגילה, לבית הספר, לעבודה. אין ברירה, צריך לאסוף את עצמנו ולהתחזק".

מפקד תחנת בנימין, סגן ניצב דודי חיון, אמר כי "הפיגוע הוא אירוע קשה והוא בבחינת עליית מדרגה בחומרתו בהשוואה לפיגועים האחרונים. מדובר בחדירה של שני מחבלים חמושים בסכין ומטענים ליישוב, שמצליחים לדקור שתי נשים. תגובה ערנית תוך אומץ לב של אזרחים מנעה פיגוע גדול יותר. שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בשיתוף צה"ל ערוכים בכוחות גדולים, דבר שגרם לתגובה מהירה של כלל גורמי הביטחון".

פיגוע דקירה במכולת בבית חורון. תצפית TPS
זירת הפיגוע, אתמול/תצפית TPS

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully