וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקר שניסה לחצות את אנטרקטיקה מת כ-50 קילומטר לפני סוף המסע

71 ימים וכ-1,470 קילומטרים לתוך מסעו, החליט הנרי וורסלי, קצין הצבא הבריטי לשעבר בן 55, לשים סוף להרפתקה. הוא הזעיק עזרה ומת אתמול בבית חולים בצ'ילה. במסעו גייס עשרות אלפי דולרים לחיילים שנפצעו. הנסיך וויליאם ספד: "אדם בעל אומץ רב"

חוקר מבריטניה הנרי וורסלי ניסה לחצות את אנטרקטיקה ומת מזיהום, ינואר 2016. באדיבות קרן שקלטון, מערכת וואלה! NEWS
"בלב שבור ובעצב, אני נאלצת להודיע כי בעלי, הנרי וורסלי, מת", הודיעה אשתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות קרן שקלטון

חוקר בריטי שניסה להיות האדם הראשון לחצות את אנטרקטיקה ללא סיוע או תמיכה מת מזיהום בבטנו - 50 קילומטרים לפני שסיים את משימתו, כך הודיעה היום (שני) אשתו.

71 ימים וכ-1,470 קילומטרים לתוך מסעו, יצר הנרי וורסלי, קצין צבא לשעבר בן 55, קשר וקרא לעזרה. הוא חש ברע ופונה באמצעות מסוק לבית חולים בצ'ילה, שם אובחן סובל מזיהום. "בלב שבור ובעצב, אני נאלצת להודיע כי בעלי, הנרי וורסלי, מת בעקבות קריסה טוטלית של איבריו", מסרה אשתו ג'ואנה בהודעה.

וורסלי, אב לשניים, יצא בנובמבר למסע שאמור היה לציין 100 שנים מאז הניסיון של גיבורו, החוקר הבריטי ארנסט שקלטון, לחצות את היבשת ב-1915. ניסיון שלא צלח. בנוסף לציון 100 שנים למשימות של שקלטון, הוא גייס 142 אלף דולרים לקרן אנדוור המסייעת לחיילים שנפצעו.

עוד בוואלה! NEWS:
משחק המוחות של דאעש: הקוד המוצפן בסרטון מלחיץ את העולם
קלינטון חוששת, טראמפ מברך, סנדרס סולד: התוספת שערערה את המרוץ

חוקר מבריטניה הנרי וורסלי ניסה לחצות את אנטרקטיקה ומת מזיהום, ינואר 2016. GettyImages
"איבדנו חבר", וורסלי עם הנסיך וויליאם/GettyImages

המסע של וורסלי היה אמור להימשך 80 ימים. הוא סחב מזחלת ועליה מזון וציוד. אך תנאי מזג האוויר הקיצוניים וקשיי הליכה הארוכה בשטח העצום גרמו לו לתשישות ולהתייבשות. ואחרי יומיים שבהם לא הצליח לצאת מאוהלו, החליט הקצין לשעבר לשים קץ להרפתקה שלו. הוא הוטס לבית חולים בפונטה ארנס, שם עבר ניתוח לאחר שהרופאים גילו כי הוא סובל מזיהום בבטנו. הוא מת אתמול.

הודעתו האחרונה שנשלחה מאנטרקטיקה תיארה את רצונו לעזור לחיילים שנפצעו בשיקומם. רצון שהפך למטרה המרכזית של משימתו. "אחרי קריירה צבאית בת 36 שנים ולאחר שפרשתי לאחרונה, ניסיתי לתרום חזרה לאלה שלא זכו למזל כמוני. אך 71 ימים לבדי באנטרקטיקה, הליכה של יותר מ-1,400 קילומטרים ושחיקת הכוח הפיזי שלי גבו ממני מחיר כבד, ובעצב רב אני מודיע כי מסעי תם – כל כך קרוב למטרה שלי", מסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חוקר מבריטניה הנרי וורסלי ניסה לחצות את אנטרקטיקה ומת מזיהום, ינואר 2016. באדיבות הצבא הבריטי, מערכת וואלה! NEWS
71 יום לבד באנטרקטיקה. וורסלי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות הצבא הבריטי

נכדיה של המלכה אליזבת, הנסיך וויליאם והנסיך הארי הספידו את החוקר. "הוא היה אדם בעל אומץ רב ונחישות ואנו גאים מאוד בקשר שלנו עמו", מסר הנסיך וויליאם בהודעה. "איבדנו חבר, אבל הוא ימשיך להיות השראה לכולנו, במיוחד לאלה שיזכו לקבל מתמיכתו בקרן אנדוור".

אלכסנדרה שקלטון, נכדתו של החוקר הבריטי הראשון, סיפרה על צערה הרב ממותו של וורסלי. "הנרי יחסר המון לעולם ההרפתקאות. העובדה שהוא כמעט הצליח, רק כ-50 קילומטרים ממטרתו, הופכת את הטרגדיה במובן מסוים לחמורה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully