וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי נשים נפצעו אנוש ובינוני בפיגוע דקירה בבית חורון שבבנימין

26.1.2016 / 1:31

שתי נשים בנות 23 ו-58, נפצעו כששני מחבלים מבית עור א-תחתא ומקלנדיה נכנסו למכולת בהתנחלות ותקפו אותן. מאבטח ירה בשניים וחיסל אותם. בסמוך לזירה אותרו שלושה מטעני צינור מאולתרים, שנוטרלו על ידי חבלנים. כוחות צה"ל מכתרים את בית עור. צפו בתיעוד מהפיגוע

צילום: רוני כנפו, צילומי אבטחה, רויטרס; עריכה: שניר דבוש ומתן חדד

צעירה בת 23 נפצעה באורח אנוש ובת 58 נפצעה בינוני בפיגוע דקירה שאירע אתמול (שני) בהתנחלות בית חורון שבבנימין. שני מחבלים נכנסו למכולת שבה שהו ותקפו אותן. במהלך מנוסתם, נורו השניים בידי איש ביטחון ומתו זמן קצר לאחר מכן. שתי הפצועות קיבלו טיפול רפואי על ידי כוחות מד"א, שפינו את הפצועה אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים ואת הפצועה בינוני לבית החולים שערי צדק. בסמוך לזירת הפיגוע איתרו כוחות המשטרה שלושה מטעני צינור מאולתרים שנזרקו לעבר המכולת ולא התפוצצו. חבלני משטרה נטרלו אותם.

חובש בכיר במד"א ליאור לוי שהגיע לזירה סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לאישה בת 23. היא הייתה מחוסרת הכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון", אמר. "הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול מציל חיים". חובש בכיר נוסף, זבולון קייטי, סיפר על הפצועה בינוני: "הגענו לאישה כבת 58, היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון. תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן נוזלים פינינו אותה לבית החולים".

מחקירת האירוע עולה כי שני המחבלים, איברהים אוסאמה עלאן בן 23 מבית עור א-תחתא וחוסיין אבו רוש בן 17 ממחנה הפליטים קלנדיה, קפצו מעל גדר היישוב סמוך למכולת והחלו לדקור את הנשים. לאחר מכן הגיעו למכולת נערים וסייעו למוכר להבריח אותם עם עגלת הסופר. המחבלים המשיכו בריצה לתוך ההתנחלות וכעבור כמה מטרים חוסלו על ידי המאבטח.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אישום: אחיות תאומות בנות 18 ייצרו מטעני חבלה לפיגועים נגד ישראל
תאונת האימונים הקטלנית בצאלים: פצצת המרגמה נורתה לכיוון הלא נכון
בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעד של חמאס במרכז רצועת עזה

זירת פיגוע בבנימין. א.צמח קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, א.צמח קבוצת מדברים תקשורת

מפקד תחנת בנימין, סגן ניצב דודי חיון, אמר כי "הפיגוע הוא אירוע קשה והוא בבחינת עליית מדרגה בחומרתו בהשוואה לפיגועים האחרונים. מדובר בחדירה של שני מחבלים חמושים בסכין ומטענים ליישוב, שמצליחים לדקור שתי נשים. תגובה ערנית תוך אומץ לב של אזרחים מנעה פיגוע גדול יותר. שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בשיתוף צה"ל ערוכים בכוחות גדולים, דבר שגרם לתגובה מהירה של כלל גורמי הביטחון".

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי בהתאם למדיניות שקבעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון, צה"ל מכתר את הכפר בית עור שמהם יצא המחבל עלאן. עוד נמסר כי המנהל האזרחי יקפיא את התרי העבודה למשפחת המחבל ולמעגלים נוספים באם יהיה צורך. ראש הממשלה ביקש להכין תכנית מפורטת ומקיפה להגנה על ההתנחלות בית חורון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון בשבוע שעבר נרצחה דפנה מאיר מעתניאל בידי מחבל בכניסה לביתה, בעת ששלושה מילדיה נכחון בבית. המחבל דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו ניסתה מאיר לסגור את דלתה כמה פעמים, ולבסוף הוא נמלט מהמקום. בתום מצוד שנמשך יותר מיממה עצרו כוחות צה"ל ושב"כ את מוראד אדעיס בן ה-16. הוא נתפס במיטתו על ידי יחידת דובדבן בכפר בית עמרה, מרחק של שלושה קילומטרים מעתניאל.

יום לאחר מכן נפצעה באורח בינוני מיכל פרומן, אישה בהריון בשנות ה-30 לחייה, בפיגוע דקירה בחנות בגדים בהתנחלות תקוע שבגוש עציון. אין סכנה לעובר שבבטנה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפרומן, שנפצעה בפלג גופה העליון, טיפול רפואי בשטח ופינו אותה לבית החולים שערי צדק בירושלים. הפצועה היא כלתו של הרב לשעבר של תקוע, מנחם פרומן, שהלך לעולמו לפני כשלוש שנים. המחבל, בן 17, נורה ונפצע אנוש.

(עדכון ראשון: 16:56)

זירת פיגוע בבנימין. א.צמח קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות רפואה העניקו לפצועות טיפול רפואי ופינו אותן/מערכת וואלה! NEWS, א.צמח קבוצת מדברים תקשורת
זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
פיגוע דקירה במכולת בבית חורון. תצפית TPS
פיגוע דקירה במכולת בבית חורון/תצפית TPS
זירת פיגוע דקירה בבית חורון. תצפית TPS
זירת פיגוע דקירה בבית חורון/תצפית TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully