וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט"ו בשבט הגיע: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

25.1.2016 / 7:30

היום חל ראש השנה לאילנות, "חוק העמותות" ביוזמתה של שרת המשפטים איילת שקד יעלה לקריאה ראשונה בכנסת, נציין את חג הנביא אל-חדר של העדה הדרוזית בישראל ועוד שני דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

ט"ו בשבט הגיע

נטיעות, ט"ו בשבט, 22 בינואר 2016. יוסי זמיר, קק"ל, ספק 500
ראש השנה לאילנות. נטיעות לרגל החג/ספק 500, יוסי זמיר, קק"ל

אתם צריכים לדעת שהיום חל ט"ו בשבט, הלוא הוא ראש השנה לאילנות. בחג זה נהוג לטעת עצים ולתרום מעשר. כמו כן, בט"ו בשבט נהוג לערוך סדר שבו קוראים הגדה מיוחדת המותאמת לחג ובה דברי תורה וברכות. במהלך הסדר נהוג לאכול משבעת המינים ובפרט פירות יבשים – אגוזים, תמרים, צימוקים ושקדים. לאחרונה הפך ט"ו בשבט ליום ציון אקולוגי לאחר שהחברה להגנת הטבע, רשות שמורות הטבע ומשרד החינוך הכריזו על יום זה כחג שמירת הטבע.

חוק העמותות בקריאה ראשונה בכנסת

השרה שקד: בוחנת מהלך משפטי כדי למנוע סימון מוצרי התנחלויות. מאצ'י הוף
החוק השנוי במחלוקת הוא ביוזמתה. השרה שקד/מאצ'י הוף

אתם צריכים לדעת שהיום יעלה "חוק העמותות" של שרת המשפטים איילת שקד לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. החוק מחייב עמותות וארגונים בישראל הזוכים למימון ממדינות זרות לציין את פרטי התרומות שלהן בכל הופעה ציבורית ולשאת תג מיוחד המזהה אותם במסדרונות הכנסת. החוק עורר סערה רבה, כאשר בעולם התנגדו לסימון מעין זה וטענו כי החוק פוגע בחברה החופשית ומאידך מצדדי החוק בארץ טענו כי שקיפות היא נדבך מרכזי בדמוקרטיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

העדה הדרוזית בישראל מציינת את חג הנביא אלח'דר

דרוזים בישראל. ShutterStock
עולים לרגל לקברו של אליהו הנביא. דרוזים בישראל/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יחול חג הנביא אל-חדר של העדה הדרוזית בישראל. החג מתקיים בקברו של אליהו הנביא בכפר יאסיף שליד עכו, כחלק ממסורת החג לעלות לקבר. מדובר ביום שבתון שבו נהוג להתפלל עבור שלום העדה ושלום המדינה ולהגיע לקבל את ברכת הנביא, במקומות שבהם לפי המסורת עבר והשאיר ברכתו. אל-חדר הוא הנביא השני בחשיבותו במסורת הדרוזית.

48 שנים לטביעתה של הצוללת אח"י דקר

הצוללת אח"י דקר. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
שרידים נמצאו אחרי 31 שנים. הצוללת דקר/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 48 שנים נותק הקשר עם הצוללת אח"י דקר שעליה היו 69 אנשי צוות. זאת הייתה צוללת חיל הים שנרכשה בבריטניה ובדרכה לישראל היא ככל הנראה טבעה, וכל מי שהיה עליה נספה. ב-25 בינואר 1968 התקבל האות האחרון מהצוללת ליד האי כרתים. ואולם, גם לאחר חיפושים רבים הצוללת לא נמצאה והיא הוכרזה כאבודה. 31 שנים אחרי טביעתה, בשנת 1999, נמצאו שרידים מהצוללת.

הסופר דויד גרוסמן חוגג יום הולדת 62

דויד גרוסמן. AP
זכה לפרסים רבים. גרוסמן/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הסופר דויד גרוסמן יום הולדת 62. באמתחתו של גרוסמן ספרים רבים, בהם "יש ילדים זיגזג", "מישהו לרוץ איתו", "אישה בורחת מבשורה" וספרו החדש: "סוס אחד נכנס לבר". ספריו תורגמו לשפות רבות והוא זכה לפרסים רבים. בין היתר, פרס ראש הממשלה ליצירה, פרס ספיר, פרס אקו"ם על מפעל חיים בספרות ופרס השלום של התאחדות הספרים הגרמנית. במלחמת לבנון השנייה איבד גרוסמן את בנו אורי. גרוסמן ידוע בפעילותו הפוליטית בניסיון לקדם את השלום ולסיים את הסכסוך.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully