וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוח" מאחורי הפיגועים בפריז בסרטון חדש: "נשחרר את פלסטין"

דאעש פרסם סרטון ובו נראים המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בבירה הצרפתית עורפים ראשי "כופרים". עבד אל-חמיד אבאוד, שתכנן את הפיגועים: "לוחמי הקודש של 'המדינה האיסלאמית' הם אדונים, לא עבדים. הם מתו עם חיוך רחב על פניהם"

עריכה: שניר דבוש

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם אתמול (ראשון) סרטון, שבו מכריז עבד אל-חמיד אבאוד, שתכנן והוביל את מתקפת הטרור המשולבת בפריז ב-13 בנובמבר: "נילחם בכם עד טיפת הדם האחרונה שתזרום בעורקינו". אבאוד עוד הכריז: "בעזרת אללה, אנחנו נהיה אלה שנשחרר את פלסטין". במסר למדינות החברות בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, קרא: "שלחתן את מטוסיכן, אתם טסים בשמי אללה. אתם אלה שהעזתם להילחם במוסלמים. הכרזתם על מלחמה שהפסדתם בה עוד לפני שהחלה. לוחמי הקודש לא יפסיקו להילחם".

הסרטון נפתח ברשימת המוקדים שהותקפו בבירה הצרפתית, ובלקט מהדיווחים החדשותיים על שורת הפיגועים בפריז, שהביאו למותם של 130 בני אדם. זאת, על רקע שיר בשפה הצרפתית, לפיו "בשם אללה, נזרע בכם טרור". "עבורנו יש רק אחת משתי תוצאות: ניצחון בשטח, או מוות למען אללה", קרא אבאוד. "אנחנו טרוריסטים. אנו זורעים טרור בקרב מי שמטיל טרור על מוסלמים".

עוד בוואלה! NEWS:
סופו של מתכנת המחשבים שהפך לעורף הראשים האכזרי ביותר בעולם
תמונות הלוויין חשפו: דאעש הרס את המנזר העתיק ביותר בעיראק
דאעש אישר: "ג'ון הג'יהאדיסט" חוסל בתקיפת מל"ט בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פריז תהיה לקח לכולם". צילום מתוך כתב העת של דאעש, "דאביק", שהופיע בסרטון החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אתם חושבים שאתם יכולים להעז להילחם במוסלמים ולצפות לביטחון במדינותיכם?", הוסיף. "בשם אללה, נגרום לכם לטעום את טעם הטרור, ותטעמו אותו בלב מעוזכם. לוחמי הקודש של 'המדינה האיסלאמית' הם אדונים, לא עבדים. הם מתו עם חיוך רחב על פניהם".

אבאוד עוד קרא, על רקע תמונות של מנהיגים צרפתיים ומנהיגים אירופיים נוספים: "אנחנו כבר בארצותיכם. נשחט אתכם בבתיכם". לדבריו, זאת "כתוצאה ממדיניות המלחמה שלכם, או למעשה של השליטים שלכם. אתם הצבעת למענם, וזו התוצאה. הם לא יגנו עליכם". לדבריו, "כל עוד המתקפות נגדנו ימשיכו, נמשיך להילחם בכל מקום בעולם. לא משנה אם אתם בטיול תיירותי או בנסיעת עבודה, או ישנים עמוק בבתיכם. צפו לעוד לוחמי קודש שיגיעו להרוג אתכם. זו רק ההתחלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בקרוב בשאנז אליזה". אחד מהחבלים לאחר שערף ראש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך הסרטון, מופיעים מחבלים נוספים שהשתתפו במתקפת הטרור בפריז וחוסלו בערב המתקפה או במבצעים משטרתיים מאוחרים יותר, הקוראים למוסלמים במדינות אירופה לבצע פיגועים, בכל כלי נשק שיצליחו לשים את ידיהם עליו. בהמשך, הלוחמים, מרביתם צרפתים או בלגים, מתועדים עורפים את ראשיהם של "כופרים" שנלקחו בשבי הארגון.

אחד מהם מחייך למצלמה, כשידו מגואלת בדם הקורבן שלו, וקורא: "בקרוב בשאנז אליזה". מחבל נוסף צועק בעודו עורף את ראש הקורבן שלו: "בשם אללה, בקרוב נגיע אליהם. נמלא את רחובותיכם בטרור. נגיע לרומא, נכריח אתכם להתפלל ונשבור את הצלבים שלכם".

אבאוד עצמו חוסל בפשיטה משטרתית על דירת מסתור בפרבר סן דני של פריז, פחות משבוע לאחר מתקפת הטרור. על פי ההערכות המשטרתיות, הוא התכוון לבצע פיגוע נוסף ברובע העסקים של העיר ביום שבו חוסל, או ביום שלמחרת.

לא ידוע בדיוק מתי צולם הסרטון, אולם זה היה ככל הנראה בתקופה שבה היו כל הלוחמים עדיין בשטחים שבשליטת "המדינה האיסלאמית" בסוריה, בסוף שנת 2014 או בתחילת שנת 2015. כמו כן, לא ידוע בדיוק היכן בדיוק צולמו הקטעים השונים.

(עדכון ראשון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully