וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לבקשת המשטרה: שוחררו כל פעילי השמאל מתחקיר "השתולים"

שני פעילי "תעאיוש" החשודים במגע עם סוכן זר שוחררו למעצר בית לאחר שערעור המשטרה נדחה משום שחומרי החקירה לא הובאו לדיון. השופט ביקר את המשטרה: "אין חדש בנוגע לפריט מידע מהותי ויסודי בחקירה". במקביל, שופט צבאי הורה לשחרר את תחקירן "בצלם"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר היום (ראשון) את עזרא נאווי ואת גיא בוטביה למעצר בית למשך ארבעה ימים, בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשישה ימים נוספים. המשטרה טענה בבקשתה כי הזמן הנוסף נדרש על מנת למצות את החקירה נגדם, בחשד למגע עם סוכן זר ולקשירת קשר לביצוע פשע. זאת לאחר שבית משפט השלום בבירה הורה על שחרורם, והמשטרה הגישה ערר דחוף.

שופט השלום שאול גבי ריכטר מתח ביקורת על המשטרה, ומסר בנימוקים להחלטתו כי בבית המשפט המחוזי "נקבע, ככל שלא תתפתח התפתחות דרמטית, יהיה מקום לשקול חלופה למעצר. לאחר שעיינתי בחומרים לא מצאתי חיזוק לחשדות הקיימים". לדבריו, "חורה לי במיוחד העובדה שאין כל מידע חדש בנוגע לנסיבות מותו של המנוח שלגביו נחשד המשיב (נאווי – ש"ב) כמי שתרם לגרימת מותו. בחקירה מסוג זה, זה פריט מידע מהותי ויסודי שבלעדיו לא ניתן לנהל את החקירה כראוי ובוודאי שלא ניתן להאריך מעצר בשל כך".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: עזרא נאווי הוא פעיל השמאל שחשוד במגע עם סוכן זר
ארגון "שוברים שתיקה" חשף פעיל ימין שהסתנן לשורותיו
ועד מתיישבי השומרון מממן את פרויקט "השתולים" של ארגון הימין

הארכת מעצר עזרא נאווי, פעיל שמאל שנעצר בחשד למגע עם סוכן זר. 12 בינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"לא התרשמתי כי קיים חשש אמיתי לשיבוש". נאווי/תצפית TPS, הלל מאיר

בשלב זה, הודה נציג המשטרה כי החוקרים טרם יודעים מה גרם למותו של אותו פלסטיני, שנאווי פעל לכאורה להסגרתו לרשות הפלסטינית משום שביקש למכור את אדמתו למתנחלים, כפי שנחשף בתחקיר התכנית "עובדה". נאווי עצור ונמצא תחת חקירות כבר כשבועיים, ומכר של משפחת סוחר הקרקעות הפלסטיני הבהיר כי המוות שלו נגרם מסיבות רפואיות. בהמשך כתב השופט כי "לא התרשמתי כי קיים חשש אמיתי לשיבוש, למרות המסמכים שהוצגו בפניי, וכן לא סברתי שמתקיימת עילה של מסוכנות לנוכח הראיות".

בדיון בבית המשפט המחוזי, חומרי החקירה בעניינם של נאווי ושל בוטביה, פעילים בארגון השמאל "תעאיוש", לא היו בידי נציג המשטרה בדיון. מסיבה זו, הוא ביקש לדחות את הדיון. לטענת המשטרה, תיק החקירה היה בידיו של נציג המשטרה שנכח בדיון בהארכת מעצרו של החשוד השלישי בפרשה, פעיל ארגון "בצלם" נסר נוואג'עה, בבית המשפט הצבאי בכלא עופר.

"הבקשה הובאה לעיוני לאחר פקיעת עיכוב הביצוע", מסר שופט המחוזי משה ברעם. "בנסיבות אלה, משלא ניתן לקיים דיון דחוף בערר בשל היעדר תיק החקירה, נקבע מועד הדיון ל-8:00 בבוקר. למותר לציין שעם פקיעת עיכוב הביצוע על העוררת לשחרר את המשיב לאלתר בתנאים שנקבעו". הדיון בערעור, בהתאם להחלטת בית המשפט, נקבע למחר בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תמונתו של גיא בוטביה שנעצר אתמול בפרשת "תחקיר עובדה",. משה בוטביה, תצפית TPS
"המשטרה איבדה כאן כל פרופורציה". בוטביה/תצפית TPS, משה בוטביה

עורכת הדין אנו לוסקי, המייצגת את בוטביה, טענה כי מרשה "מוחזק באופן בלתי חוקי בעליל", לאחר ששתי ערכאות משפטיות הורו על שחרורו. לדבריה, "המשטרה איבדה כאן כל פרופורציה, וביקשה להמשיך ולהחזיק אותו עד מחר כיוון שאין בפניה את חומרי החקירה, מבלי להביא את העצור או להגיש בקשת מעצר חדשה. היום סוף, סוף הם יחזרו לביתם".

במקביל, בית המשפט הצבאי בכלא עופר שחרר את נוואג'עה ממעצר, אך הורה על עיכוב ביצוע של 24 שעות, על מנת לאפשר למשטרה לערער "במידה ותמצא לנכון". זאת לאחר שמוקדם יותר בג"ץ דחה את עתירתו של נוואג'עה, שהובא למעצר בכלא הצבאי עופר, לאחר ששוחרר על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים ביום חמישי האחרון. סנגוריו הגישו עתירה לבית המשפט העליון בטענה כי מעצרו ביום חמישי מהווה ביזיון של החלטת בית המשפט. אלא שבג"ץ קיבל את עמדת המדינה ופסק כי בית המשפט הצבאי לערעורים הוא הערכאה שאמורה לדון בעניינו.

נסר נוואג'עה, פעיל שמאל שנעצר בחשד למגע עם סוכן זר. פייסבוק בצלם, צילום מסך
בג"ץ דחה את עתירתו. נוואג'עה/צילום מסך, פייסבוק בצלם
הפגנת שמאל בעניין זכויותיו של עזרא נאווי  מגרש הרוסים בירושלים 21 ינואר 2016. ספק 500
הפגנה לשחרור שלושת הפעילים, ירושלים, שלשום/ספק 500
הפגנת שמאל בעניין זכויותיו של עזרא נאווי  מגרש הרוסים בירושלים 21 ינואר 2016. ספק 500
הפגנת שמאל בעניין זכויותיו של עזרא נאווי מגרש הרוסים בירושלים 21 ינואר 2016/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully