וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סופה של פעם בדור": לפחות 19 הרוגים בארה"ב, ניו יורק משותקת

11 מדינות הכריזו מצב חירום ואלפי טיסות בוטלו בעקבות הסופה, שבינתיים נחשבת לשלישית בחומרתה במדינה. בעיות החשמל הותירו אלפי דירות בחשיכה, וראש העיר ניו יורק הפציר בתושבים להישאר בבתים. ישראלי בניו יורק בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "יש תחושה של סוף העולם"

עריכה: ניר חן

סופת השלגים העוצמתית שפקדה בסוף השבוע האחרון את מזרח ארצות הברית הגיעה הלילה (ראשון) לשיאה באזור העיר ניו יורק, ששותקה לחלוטין. עד שעות הערב נמדדו בסנטרל פארק שבמרכז מנהטן 68 סנטימטרים של שלג – דבר שהופך את הסופה הנוכחית לשלישית בחומרתה מאז החלו המדידות ב-1869. אך לפי החזאים במדינה הסופה עדיין לא הגיעה לשיאה, ואם השלג ייערם לגובה של 68.3 סנטימטרים יישבר שיא כל הזמנים – שנקבע בפברואר 2006.

עד כה נהרגו 19 בני אדם במזרח ארצות הברית בתאונות הקשורות בסופה, בהן תאונות דרכים והיפותרמיה. בין ההרוגים נמצא גם ילד בן ארבע מקרוליינה הצפונית ואישה שרכבה הידרדר במדרון תלול של 90 מטרים בטנסי. כמו כן, באוהיו נפגע נער ממשאית שהחליקה בכביש הקפוא ונהרג, ושני בני אדם מתו מהיפותרמיה בדרום-מערב וירג'יניה.

עוד כתבות מהעולם:
צרפת: עשרות פליטים הסתערו על מעבורת לבריטניה
נמצא עוד שריד מהמטוס המלזי? גוף מתכת מסתורי אותר בחופי תאילנד
סערה בחוף המזרחי: "1 מ-5 סופות השלג החמורות בניו יורק", 18 נהרגו

"זו סופה שנכנסת לרשימת עשר הסופות הגדולות", אמר פול קוקין, מומחה לסופות חורף בשירות המטאורולוגי בארצות הברית. ריאן מאו, מטאורולוג בחברת חיזוי גדולה, הוסיף כי: "זו אחת הסופות שמתרחשות פעם בדור, מהמקרים האלה שההורים שלך מספרים לך עליהם ואומרים כמה נורא היה".

עשרות אלפי בתים נותרו ללא חשמל, ו-11 מדינות הכריזו על מצב חירום. חברות התעופה ביטלו כמעט 9,000 טיסות.

שגיא עמר, מרכז צעיר של שבט הצופים "גלעד" בוושינגטון, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בעיר ירדו 85 סנטימטרים של שלג, כשהשיא עומד על מטר. "הטמפרטורה היא מינוס שבע מעלות. ההורים עשו קניות במהלך כל השבוע: בטריות, למקרה שלא יהיה חשמל, מים והרבה אוכל", סיפר. "יש הוראה שלא לצאת לכבישים, רק אם יש מצב חירום, כי זה מאוד מסוכן. אנחנו היום כל היום בבית. כל הפעילויות בוטלו, אצלנו בשבט הצופים ביטלו כבר מיום חמישי את כל הפעילויות לסוף השבוע.
השלג יפסיק, אבל צפויה טמפרטורה של מינוס 13 מעלות וזה לא פחות מסוכן, כי השלג הופך לקרח, הוא נדבק למכוניות ויש סכנת החלקה".

אורי שטיינברג, מנהל נציגויות משרד התיירות בצפון אמריקה המתגורר במנהטן שבניו יורק, סיפר כי העיר נצורה כבר 24 שעות והרחובות ריקים כמעט לחלוטין. "ניכר שהעיר בטראומה, יש תחושה של סוף העולם. אלפי טיסות בוטלו ומבוטלות לאורך כל סוף השבוע, גם הטיסות לישראל. במהלך הלילה יש צפי ליותר שלג", אמר שטיינברג, והוסיף: "בימים הקרובים, העיר תחזור לשגרה, מחר יעבדו שעות נוספות על פילוס השלג. ביום יחזרו לעבודה ולגנים, השלג ילווה אותנו עוד כמה שבועות טובים. החורף הגיע מאוחר, זו סופת השלג הראשונה, אבל היא סופה רצינית מאוד".

סופת שלגים בטיימס סקוור שבניו יורק. רויטרס
עשרות סנטימטרים של שלג במרכז מנהטן. טיימס סקוור, הלילה/רויטרס
סופת שלגים בניו יורק, ארצות הברית. 24 בינואר 2016.. GettyImages
סופת שלגים בניו יורק, ארצות הברית. 24 בינואר 2016./GettyImages
טיימס סקוור שבניו יורק בסופת שלגים. רויטרס
כל הכבישים במנהטן נחסמו. טיימס סקוור/רויטרס

כל הכבישים בניו יורק ובלונג איילנד נסגרו לתנועה והרשויות הוציאו איסור על נהיגה בכבישים עד ל-07:00 בבוקר יום ראשון (14:00 שעון ישראל). כמו כן, הגשרים והמנהרות המובילים למנהטן נסגרו .

בנוסף, מערך הרכבות והאוטובוסים שותק והחלקים העיליים של הרכבת התחתית המפורסמת בעולם נסגרו לתנועה. במקביל בוטלו יותר מ-2,000 טיסות בשלוש נמלי התעופה הגדולים בעיר.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר כי מי שייתפס נוהג עשוי להיעצר על ידי המשטרה. מושל המדינה אנדרו קומו ביקש מכל מי שנוסע מהפרברים לכיוון העיר להסתובב ולחזור על עקבותיו. כמו כן, הוא צייץ כי מדובר באחת הסופות החמורות שידעה העיר בהיסטוריה. "לכו הביתה, תישארו בבית, תשמרו על עצמכם", כתב.

סופת שלגים בוושינגטון. רויטרס
משחקים בשלג ליד גבעת הקפיטול, וושינגטון/רויטרס
סופת שלגים בוושינגטון שבארצות הברית. 24 בינואר 2016. AP
מכוניות חונות קבורות תחת השלג/AP

מוקדי התיירות הבולטים בעיר – הסנטרל פארק, טיימס סקוור ורוקפלר סנטר, נותרו ריקים כמעט לחלוטין. אלו שכן העזו ויצאו לרחובות הלכו במרכז הכבישים הריקים על מנת להימנע מהשלג הגבוה שהצטבר במדרכות. "זה לא שווה את זה", אמר מייק דיאקאיס, איש קבלה בבניין דירות במנהטן. "השלג נופל מהר משאנו מסוגלים לפנותו". לעומתו, בת', תושבת העיר שיצאה עם כלבתה לסנטרל פארק, אמרה: "זה כיף, אי אפשר לשבת בדירה כל היום עם כלבה גדולה, זה סיוט, אז יצאנו החוצה".

לויס אברהאם גרסיה, סטודנט לרפואה ממקסיקו, סיפר את סיפורו חסר המזל. הוא היה אמור לטוס למקסיקו סיטי מוושינגטון בשישי, אך הטיסה בוטלה ועל כן הוא נאלץ לנסוע לניו יורק כדי לנסות ולעלות על טיסה אחרת ליעד. עם זאת, עד שהגיע גם הטיסות בניו יורק בוטלו והוא נאלץ להישאר בעיר ולחוות את סופת השלגים הראשונה בחייו. "מעולם לא ראיתי שלג בעוצמה כזו", אמר. "הייתי בעבר בניו יורק, בחום ובקור, אך מעולם לא ראיתי אותה תחת מעטה של שלג".

טיימס סקוור שבניו יורק בסופת שלגים. רויטרס
ההצגה חייבת להימשך. מופע רחוב במנהטן המושלגת/רויטרס
סופת שלגים בניו יורק, ארצות הברית. 24 בינואר 2016.. GettyImages
סופת שלגים בניו יורק, ארצות הברית. 24 בינואר 2016./GettyImages

גם וושינגטון הפכה לעיר רפאים, ומקומות שבדרך כלל הומי אדם נותרו ריקים לחלוטין. עד הצהריים, אזורים הקרובים לבירת ארצות הברית התכסו ב-75 סנטימטרים של שלג. בעיר עצמה הגיע השלג לגובה של 60 סנטימטרים, ואם בסופו של דבר יירשמו בעיר יותר מ-70 סנטימטרים של שלג יהיה זה שיא כל הזמנים.

כל אמצעי התחבורה הציבורית בעיר שותקו והפעילות לא צפויה להתחדש גם במהלך היום. נמלי התעופה בעיר יישארו סגורים במהלך יום ראשון וחברת התעופה "יונייטד איירליינס" הודיעה הלילה כי היא משהה את פעילותה בוושינגטון עד ליום שני הקרוב.

אנדרטת וושינגטון בסופת שלגים. רויטרס
אנדרטת וושינגטון/רויטרס
סופת שלגים בוושינגטון שבארצות הברית. 24 בינואר 2016. AP
מנסים להוציא את המיטב מהמצב/AP

כמות השלגים הרבה ביותר במערכת הנוכחית, על אף שנתונים רשמיים טרם התקבלו, נמדדה באזור כפרי במערב וירג'יניה – שם נרשם מטר אחד של שלג. עומסי תנועה כבדים נרשמו בצירים מרכזיים בקנטקי, בפנסילבניה ובמערב וירג'יניה, וכבישים ראשיים הפכו לחניות ענק.

כמו כן, בניו ג'רזי הוצפו ערים הנמצאות על החוף, שם היכתה הרוח במהירות של 120 קמ"ש. המושל והמועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות, כריס כריסטי, אמר אתמול במסיבת עיתונאי כי 90 אלף בני אדם נותקו מחשמל במדינה, וכי בדרום המדינה נרשמו הצפות משמעותיות.

מלחמת שלג בטיימס סקוור בניו יורק. רויטרס
קרבות שלג בטיימס סקוור/רויטרס
סופת שלגים בניו יורק שבארצות הברית. 23 בינואר 2016. AP
זוג אמיץ שיצא החוצה בשיא הסופה בניו יורק/AP
סופת שלגים בחוף המזרחי בארצות הברית. 23 בינואר 2016. GettyImages
שלג בגבעת הקפיטול, אתמול/GettyImages
סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית, מבט מהחלל. ינואר 2016. נאסא, אתר רשמי
השלג במבט מהחלל/אתר רשמי, נאסא
תאונת דרכים בעקבות סופת השלגים בווירג'יניה, ארצות הברית. 23 בינואר 2016.. AP
תאונת דרכים בווירג'יניה, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully