וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: עשרות פליטים הסתערו על מעבורת לבריטניה

כ-2,000 בני אדם הפגינו בעיר קאלה נגד תנאי המחייה של מבקשי המקלט במקום, וכמה עשרות הצליחו לחדור לנמל ולעלות על כלי השיט. האירוע הסתיים כעבור שעתיים, לאחר שהמשטרה הורידה את כל המסתננים

במראה שנחשב לחריג בנמל המאובטח היטב של קאלה שבצפון צרפת, הסתערו עשרות מבקשי מקלט על מעבורת שעגנה טרם הפלגה לבריטניה. המשטרה שהוזעקה למקום הורידה אותם מהספינה "בצורה רגועה" כעבור שעתיים, לאחר שכל הפעילות בנמל הנוסעים הופסקה.

זמן קצר לפני הפינוי הפגינו בסמוך לנמל כ-2,000 בני אדם, שמחו על תנאי המחייה במחנה אשר נודע בשם "הג'ונגל" למהגרים מהמזרח התיכון, צפון אפריקה ואפגניסטן. בשיאה של ההפגנה הצליחו כ-500 בני אדם לחצות את מחסומי המשטרה ולהתקדם לעבר הנמל. 150 מתוכם חצו את הגדרות ובסופו של דבר הצליחו כ-30 עד 40 מפגינים לעלות על המעבורת "רוחות בריטניה" – כך על פי גורמים רשמיים. הספינה הייתה ריקה מנוסעים בעת העלייה לסיפון.

כ-80 שוטרים נאלצו לעבור דרך הפליטים הרבים שחסמו את הדרכים למעבורת, בטרם עלה בידם לעלות על כלי השיט. בתום האירוע נלקחו לתחנת המשטרה 24 מבקשי מקלט ו-11 חברים בתנועת "רשת ללא גבולות", שבה חברים אזרחי בריטניה, צרפת, בלגיה ואיטליה.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח משטרתי חושף: תקיפות מיניות בידי מהגרים בגרמניה הפכו למכת מדינה
משבר ההגירה: טורקיה הצהירה ש"תעשה הכול" כדי לעצור את הפליטים
האסונות בדרך לאירופה נמשכים: 42 פליטים טבעו למוות בחופי יוון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע פריצת הגדרות של הנמל בקאלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"באנו להפגין סולידריות ולמחות על היעדר המעש של ממשלת צרפת, שנעדרת רצון להבטיח חיים טובים יותר לפליטים", אמר רינו, סטודנט בן 22 מאיטליה שהגיע לקאלה באוטובוס. הוא ושותפיו למחאה נשאו בהפגנה שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "פתחו את הגבול, תנו להם להיכנס" ו-"הגבולות שלנו הורגים".

בעקבות האירוע קרא מנהל הנמל, ז'אן-מארק פויססו, להעתיק את "הג'ונגל" למיקום אחר. "קרבתו של המחנה והמספר חסר התקדים של הפליטים הופכים את משימת אבטחת הנמל לבלתי-אפשרית, לא משנה כמה המדינה משקיעה", הסביר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מחנה "הג'ונגל" בפאתי קאלה שבצרפת. רויטרס
2,000 הפגינו עקב תנאי המחייה. מחנה "הג'ונגל" בפאתי קאלה שבצרפת/רויטרס

מוקדם יותר היום ביקר במחנה ראש מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין. הוא הצטלם עם השוהים במתחם ודן עמם ועם נציגי ארגוני הסיוע על אודות תנאי המחייה .

בסיום הביקור צייץ קורבין, שזהו ביקורו הראשון מעבר לים כיושב ראש האופוזיציה בבריטניה: "מצוקת הפליטים בקאלה ובדנקירק פונה לאנושיות המשותפת שלנו, ודורשת פעולה מצרפת ומבריטניה גם יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully