וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: מייקל בלומברג שוקל לרוץ לנשיאות כמועמד עצמאי

מקורביו של ראש עיריית ניו יורק לשעבר אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי בכוונתו להשקיע כמיליארד דולר במסע הבחירות ולרוץ כמתמודד עצמאי. התמודדותו עשויה לטרוף את הקלפים ונשקלת בשל התנגדותו למועמדים המובילים בשתי המפלגות הגדולות

מייקל בלומברג. אבשלום ששוני,
מודאג מהמועמדים המובילים בשתי המפלגות הגדולות. בלומברג/אבשלום ששוני

מייקל בלומברג, איש העסקים היהודי-אמריקני שכיהן כראש עיריית ניו יורק במשך 12 שנים, שוקל לרוץ לבחירות לנשיאות ארצות הברית כמועמד עצמאי – כך דווח אתמול (שבת) בניו יורק טיימס. עוד פורסם כי בלומברג אמר למקורביו שבכוונתו להשקיע בקמפיין הבחירות לפחות מיליארד דולר מכספו הפרטי. עד כה לא נמסרה התייחסות רשמית מצדו לדיווחים.

בלומברג בן ה-73 צפוי להכריע אם יצטרף למרוץ עד תחילת חודש מרץ. זאת, לאחר שבחודש דצמבר הזמין סקר פרטי כדי להעריך את סיכוייו להביס את דונלד טראמפ ואת הילרי קלינטון, המועמדים המובילים מהמפלגה הרפובליקנית ומהמפלגה הדמוקרטית. הצטרפותו למרוץ עשויה לטרוף את הקלפים, אך הוא עלול להיתקל בקשיים רבים אם יצטרף בקרוב למרוץ שמתנהל כבר כמעט שנה.

לפי ההערכות, אחת הסיבות שבגללן שוקל בלומברג להתמודד על תפקיד הנשיא היא תסכולו מהקמפיין של קלינטון, שמתמודדת עם פרשת המיילים, שבמסגרתה דווח כי השתמשה בחשבון הדואר האלקטרוני הפרטי שלה לצרכי עבודה ולהעברת מידע מסווג בעת שכיהנה כשרת החוץ. כמו כן, בסקרים האחרונים שנערכו במדינות שבהן ייפתחו הפריימריז, הוביל סנדרס על קלינטון. ככל הנראה התפתחות זו הדאיגה את הפוליטיקאי המיליארדר, שחושש כי המועמדים הסופיים יהיו טראמפ או קרוז נגד סנדרס - ולשלושתם הוא מתנגד.

לקריאה נוספת:
פיילין הביעה את תמיכתה בטראמפ: "הוא יבעט בתחת של דאעש"
שלפו את האקדחים: דו-קרב בין סנדרס לקלינטון בעימות הדמוקרטי
העימות הרפובליקני ה-6: טראמפ וקרוז התכתשו על "ערכים ניו יורקיים"

הילרי קלינטון בפאנל בנושא העצמה נשית של הבנק העולמי, מאי 2014. רויטרס
בלומברג מתוסכל מפרשת המיילים. קלינטון/רויטרס

מועמד עצמאי מעולם לא ניצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית. עם זאת, לפי הדיווחים בלומברג מאמין כי אם המפלגה הרפובליקנית תבחר בדונלד טראמפ או בטד קרוז כנציגה למרוץ, והדמוקרטים ימנו את ברני סנדרס, יהיה לו סיכוי לנצח. יועץ אנונימי של בלומברג אמר ל"ניו יורק טיימס" כי ראש עיריית ניו יורק לשעבר מאמין שהבוחרים "מעוניינים במועמד דו-מפלגתי ולא אידאלוג", שכמותו לא משתתף כעת במרוץ לנשיאות.

בלומברג מחזיק בתפיסת עולם ליברלית וסוציאליסטית. הונו האישי, לפי פרסום במגזין "פורבס" מחודש דצמבר, מוערך ב-41 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאחד מהאנשים העשירים בעולם. הוא כיהן כראש עיריית ניו יורק משנת 2002 עד שנת 2013. בשנת 2007 וויתר על חברות במפלגה הרפובליקנית, והפך לפוליטיקאי עצמאי ונטול מפלגה.

הוא השקיע עשרות מיליוני דולרים בניסיונות כושלים להקשות על היכולת של אנשים פרטיים לשאת נשק בארצות הברית, בעקבות הטבח בבית הספר "ניוטון" בקונטיקט, שאירע בדצמבר 2012, ובו נהרגו 27 בני אדם, מתוכם 20 ילדים. כמו כן, הוא השקיע מהונו גם בניסיונות לערוך רפורמה במדיניות ההגירה.

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully