וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות עם השגריר: אובמה ינאם בטקס לציון שחרור אושוויץ

הנשיא יגיע לטקס שיתקיים בשגרירות ישראל ובו יוכרו רשמית מעשיהם של ארבעה חסידי אומות עולם בנוכחות משפחותיהם. באירוע ישתתף גם השגריר רון דרמר, שנודע ביחסיו העכורים עם הבית הלבן

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נואם באוניברסיטה האמריקנית בוושינגטון. אוגוסט 2015. רויטרס
יחלוק כבוד לחסידי אומות העולם. אובמה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ישתתף בשבוע הבא באירוע לציון יום השנה לשחרור מחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו בשגרירות ישראל בוושינגטון - כך פרסמה היום (שישי) השגרירות בחשבון הטוויטר שלה. על פי הפרסום, בטקס יוכרו באופן רשמי מעשיהם של ארבעה חסידי אומות אולם. כמו כן, אובמה ייפגש במהלך האירוע עם השגריר רון דרמר, שנודע ביחסיו העכורים עם הממשל הנוכחי בבית הלבן.

לפי הודעת השגרירות, הטקס "יחלוק כבוד ליהודים וללא-יהודים שסיכנו את חייהם למען ניצולי השואה". ארבעת חסידי אומות העולם שמעשיהם יוכרו רשמית הם רודי אדמונדס, לויס גנדן וולרי ומרליטה זבייבסקי. משפחותיהם של הארבעה ינכחו באירוע.

לקריאה נוספת:
מתנת החג של שגריר ישראל בוושינגטון: מוצרי התנחלויות
למרות הזעם בממשל: נתניהו נחוש להשאיר בתפקיד את השגריר בארה"ב

שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר – אפריל 2014. GettyImages
הביע את הערכתו על השתתפות הנשיא באירוע. דרמר/GettyImages

השגריר דרמר אמר בתגובה על קיום הטקס כי "זוהי זכות גדולה להכיר, בשם מדינת ישראל, במעשים ההרואיים של אלו שלהם חב העם היהודי את התודה הגדולה ביותר". דרמר הוסיף והביע את הערכתו הגדולה לנשיא אובמה, שקיבל את ההזמנה לנאום באירוע. לדבריו, "תהיה זו מחווה לאנשים שהכי ראויים לה בינינו".

ייתכן שהמפגש בין אובמה ודרמר יהיה מתוח, שכן האחרון זכה בעבר ליחס שלילי בבית הלבן. המתיחות בין ממשל אובמה והשגריר הישראלי החלה בשנה שעברה, עת נסע ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני על הסכם הגרעין של מעצמות המערב עם איראן. דרמר, ששימש בעבר כיועצו של נתניהו, פעל לקידום הנאום בדרכים שתוארו על ידי גורמים בממשל ככאלו שיזכו אותו ביחס שלילי בהמשך כהונתו. בין היתר, תואר דרמר על ידי גורמים בבית הלבן כ"שגריר ישראל למפלגה הרפובליקנית", והוטחה ביקורת על כך שהוא עוסק בפוליטיקה פנים-אמריקנית ללא הרף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully