וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בתוניסיה: הממשלה הטילה עוצר כללי ברחבי המדינה

לאחר ארבעה ימים של הפגנות ועימותים ברחובות, שבמהלכם נפצעו מאות בני אדם, הוכרז העוצר בשעות 20:00 בערב עד 05:00 בבוקר. האזרחים דורשים לצמצם את שיעור האבטלה הגבוה ולשפר את איכות חייהם

עריכה: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS: חמש שנים לאביב הערבי)

ממשלת תוניסיה הכריזה היום (שישי) על עוצר כללי ברחבי המדינה, בין 20:00 בערב ל-05:00 בבוקר – כך נמסר בהודעה מטעם משרד הפנים. זאת, לאחר ארבעה ימים שבהם הפגינו האזרחים, בדרישה לצמצום האבטלה ולשיפור מצבם הכלכלי. בזמן ההפגנות התקיימו עימותים אלימים בין כוחות המשטרה למפגינים, בעיקר בעיר קסריין שבמרכז המדינה, וכתוצאה מהם נפצעו מאות בני אדם.

ביום שלישי פרצו עימותים בין כוחות המשטרה למפגינים בעיר קסריין שבמרכז תוניסיה. עד כה, דווח על יותר מ-250 פצועים, בהם גם אנשי כוחות הביטחון. הפגנות קטנות יותר נערכו גם בבירה תוניס ובשמונה ערים נוספות ברחבי המדינה הצפון אפריקנית, חמש שנים לאחר שהפגנות דומות שפרצו במדינה סימנו את תחילתו של "האביב הערבי" ברחבי המזרח התיכון.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ההסלמה כהזדמנות: כך ממצב את עצמו בנט כאלטרנטיבה לנתניהו ויעלון
"מה שקורה במחסומים": הסרטון שמראה איך "צה"ל מביים פיגועים"
זעם בממשלה: "הפינוי בחברון - קיבעון מחשבתי"; יעלון: "זו מדינת חוק"

הפגנות נגד הממשלה בקסריין, תוניסיה, 20 בינואר 2016. רויטרס
ההפגנות בתוניסיה, היום/רויטרס

המפגינים הרבים הבעירו צמיגים וקראו "עבודה, חירות, כבוד", יום לאחר שאדם מובטל התאבד, ככל הנראה לאחר שלא הצליח לקבל עבודה. בינואר 2011, הרוכל התוניסאי מוחמד בועזיזי הצית את עצמו במחאה על המצב במדינה, במקרה שעורר גל מחאה נרחב ברחבי תוניסיה.

שיעור האבטלה במדינה עמד בסוף שנת 2015 על 15.3%. כשליש מהמובטלים במדינה הם בעלי תואר אקדמי. למרות תהליכי הדמוקרטיזציה, כלכלתה של תוניסיה מתקשה להתאושש, והצמיחה מועטה מאוד. פיגועי הטרור במדינה בשנה שעברה, בהם הירי במוזיאון הלאומי בתוניס והפיגוע בעיירת הנופש סוסה, פגעו בתיירות הנכנסת למדינה, שנחשבת לאחד ממקורות ההכנסה המרכזיים.

הפגנות נגד הממשלה בקסריין, תוניסיה, 20 בינואר 2016. רויטרס
הפגנות נגד הממשלה בקסריין, תוניסיה, 20 בינואר 2016/רויטרס

במקביל, במצרים מוגברת נוכחות כוחות הביטחון, לקראת יום השנה לפרוץ מחאת "האביב הערבי" במצרים, לפני חמש שנים. כוחות המשטרה פשטו על יותר מ-5,000 דירות במרכז קהיר בעשרת הימים האחרונים ודווח על ניטור של חשבונות ברשתות החברתיות, במטרה למנוע מהאזרחים לצאת לרחובות בשבוע הבא.

"אנחנו מודאגים מאוד, ולא נאפשר הפגנות", מסר גורם ביטחוני, שהסביר כי מודיעין נאסף במשך חודשים ארוכים, בעיקר על פעילים צעירים שהביעו תמיכה בדמוקרטיזציה של מצרים. מספר לא ידוע של בני אדם נעצרו. הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הורה על צעדים ביטחוניים חריפים לקראת יום השנה למחאה שהביאה להדחתו של חוסני מובארק, ב-25 בינואר.

הפגנות נגד הממשלה בתוניס, תוניסיה, 20 בינואר 2016. רויטרס
הפגנות נגד הממשלה בתוניס, תוניסיה, 20 בינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully