וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעתיים לפני בחינת הבגרות: הודלף שאלון בספרות למגזר הערבי

21.1.2016 / 17:13

משרד החינוך הודיע כי לא ייעשה שימוש בשאלון שהודלף, אולם ברשת של מטה הבחינות הופץ כבר שאלון חדש והתלמידים אמורים להיבחן בו. מנכ"לית משרד החינוך קראה לפתוח בחקירה כדי למצות את הדין עם המדליפים

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
הבחינה אמורה להתקיים כסדרה/בן קלמר

משרד החינוך הודיע היום (חמישי) כי שאלון א' בבגרות בספרות ערבית למגזר הערבי בוטל לאחר שהודלף, ובמקומו ייבחנו התלמידים על שאלון חלופי ששיגר המשרד ברשת האינטרנט הפנימית של מטה הבחינות. השאלון הודלף שעתיים בלבד לפני בחינת הבגרות, כאשר בשעה 17:30 מתחילה הבחינה ב-170 בתי ספר. יתר הבגרויות בספרות למגזר היהודי ולמגזר הדרוזי יתקיימו כסדרן.

לנוכח ההדלפה, הנחתה מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן את מנהל אגף הבחינות ד"ר משה דקלו להגיש תלונה מידית למשטרת ישראל כדי למצות את הדין עם האחראים על מעשה פסול ונפשע זה. ממשרד החינוך נמסר כי רואים בחומרה רבה את הפגיעה הבוטה והחוזרת בערך העליון של שמירה על טוהר הבחינות. לדבריהם, "לא תהיה כל פשרה וסבלנות כלפי פגיעה בעיקרון עליון וחשוב זה".

בקיץ נרשם חשד לדליפת הבחינה באנגלית בכפר ערה. למרות ההדלפה, הוחלט לקיים את הבחינה במועדה עם שאלונים חלופיים ולהאריכה בחצי שעה. קודם לכן, בינואר שעבר, הודלפה לרשתות החברתיות בחינת הבגרות בספרות בשפה הערבית. כשבוע לאחר מכן דלף לרשתות החברתיות גם שאלון בחינת הבגרות במתמטיקה. בגלל הדליפה, מתוך 116 אלף תלמידי כיתות י"א ו-י"ב שהיו אמורים להיבחן, 26 אלף לא נבחנו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו: "על אירופה לראות בנו בעלי ברית, כפי שעושות מדינות המפרץ"
אביו של גל בק על ההחלטה לסגור את התיק: "ההיגיון שלי לא מבין זאת"
בריטניה: "שוקלים לנקוט צעדים נגד רוסיה לאור ממצאי חקירת מות הסוכן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully