וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרגשות סביב גילוי כוכב אקס: "אנשים יצאו עם טלסקופים לחפש אותו"

ד"ר ערן שנקר ממכון פישר למחקר אוויר וחלל סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על מציאת כוכב לכת תשיעי במערכת השמש: "אני מתרגש. אף אחד עוד לא ראה וצילם אותו, אני מאמין שזה יקרה בקרוב"

עריכה: ניר חן

"אני מאוד מתרגש, כל קהילת האסטרונומיה על זה", כך אמר ד"ר ערן שנקר, מנהל המרכז למחקר רפואת תעופה וחלל ממכון פישר על גילוי כוכב איקס, כוכב לכת תשיעי במערכת השמש. ד"ר שנקר סיפר כי בקהילה המדעית יש מי שמפקפק בגילוי משום שהוא לא נראה או צולם, אלא התגלה במודל עם כוח של תזוזה ומשיכה. "החוקר עבד על האזור תקופה מאוד ארוכה. הוא מאלה שבעצם מצאו כבר מעל לעשור את נפטון, וגילה שפלוטו אינו כוכב לכת", סיפר.

הכוכב החדש מרוחק מהשמש פי 500 עד 700 פעמים מהמרחק של כדור הארץ מהשמש, והתגלה לא מצפייה ישירה בו, אלא מניתוח תנועתם של גרמי שמיים אחרים. על פי החוקרים מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה, "קלטק", שהכריזו על הגילוי, "כוכב אקס" נוצר לפני 4.5 מיליארד שנים סמוך לשמש, והתרחק ממנה עד שנכנס למסלולו הנוכחי. "לא רואים את הכוכב החדש כי גם המיקום שידוע עליו כרגע נמצא בתווך גדול מאוד, אבל גם קרני השמש שמוחזרות אליו מכדור הארץ נמצאות במרחק של מיליארדי קילומטרים. עם זאת, יש כלים אחרים היום להתסכל והמודל של כוח משיכה הוא הדבר הכי חזק ולכן התרגשות בשיאה".

עוד בוואלה! NEWS:
עולם המדע נרגש מגילוי "כוכב אקס": "משנה את המבט על מערכת השמש"
חוקרים הציגו ראיות לקיומו של כוכב לכת תשיעי במערכת השמש
שיא חדש: שנת 2015 הייתה החמה ביותר בהיסטוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר שנקר העריך שמעריצים נלהבים יצאו עם טלסקופים וינסו למצוא את הכוכב החדש: "בעקבות ההתרגשות הרבה אנשים יכוונו את הטלסקופים כדי לחפש את הכוכב. אני לא יודע אם ימצאו אותו, אבל בטוח שהם ימצאו דברים מעניינים באותו אזור. אני חושב שנדע די מהר אם אכן יש כוכב לכת תשיעי במערכת, הרבה מאוד אנשים מתעניינים בכך עכשיו ולכן אני מעריך שתמצא תשובה בהקדם. נמצאו תשובות גם לגבי כוכבים רחוקים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שנת 2015 השנה החמה ביותר על כדור הארץ

ד"ר שנקר התייחס גם למחקר של נאס"א לפיו שנת 2015 הייתה השנה החמה ביותר בהיסטוריה של כדור הארץ. "התחממות כדור הארץ היא דבר מסוכן שלא צריכה להדאיג אותנו בעתיד, אלא עכשיו". "לחלבונים שמרכיבים אותנו יהיה לנו קשה לשרוד. זה לא רק אנחנו אלא גם החיות. אפילו שליש מעלה שתצטבר יכול להיות אסון. מנהטן לדוגמה מאוד נמוכה יחסית ויש מדינות שיכולות להיעלם. מספיק שהטמפרטורה עולה ב- 2 מעלות ואנחנו בחום גבוה וחולים".

למרות התחזית הקודרת, השאיר דווקא ד"ר שנקר מקום לאופטימיות. "אני כביולוג מרגיש בנוח להגיד שהאבולוציה יכולה להשתנות ולהסתגל, אבל לא משנה לשנה", אמר. "זאת בשליטתנו, כדור הארץ לא מחליט להשתנות לבד, אלא אנחנו גורמים לזה".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully