וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: עזרא נאווי הוא פעיל השמאל שחשוד במגע עם סוכן זר

21.1.2016 / 13:00

בדיון בבית משפט המחוזי בירושלים הוחלט להאריך את מעצרו עד יום ראשון. נאווי כיכב בתחקיר "עובדה" בערוץ 2 שבו תועד לכאורה פועל להסגרת סוחר קרקעות פלסטיני שביקש למכור את אדמתו למתנחלים לרשות. גם מעצרו של פעיל נוסף הוארך

צילום: באדיבות תכנית "עובדה" , קשת

בית משפט המחוזי בירושלים התיר היום (חמישי) לפרסם כי עזרא נאווי, הוא פעיל השמאל שנעצר במסגרת תחקיר "עובדה" על ארגון זכויות האדם "תאעיוש". בדיון הותרו לפרסם גם את שמותיהם של שני העצורים האחרים בפרשה: גיא בוטביה מ"תאעיוש" ותחקירן "בצלם" נסר נוואג'עה. השלושה חשודים במגע עם סוכן זר וקשירת קשר לביצוע פשע, מעצרם של נאווי ובוטביה הוארך עד יום ראשון, זאת בעקבות הערעור שהגישה המשטרה על ההחלטה לשחררם.

בית המשפט דחה את ערעורה של המשטרה בנוגע לנסר והחליט שאין לבית משפט ישראלי את הסמכות לדון בעניינו, שכן הוא פלסטיני, ושחרר אותו ללא תנאים. עם זאת, המשטרה ביקשה בדיון עיכוב ביצוע, כדי להגיש ערעור על ההחלטה. בית המשפט התיר עיכוב ביצוע עד מחר בשעה 10:00, והמשטרה צריכה להודיע עד השעה 17:00 אם בכוונתה לערער.

עוד בוואלה! NEWS:
"מופרעים למשחטה": תלמידים בתיכון מוביל בארץ טוענים שהסגל מכה אותם
כתובות נאצה וסכין התגלו על קיר ביתו של פרופ' ליהדות חילונית

הארכת מעצר עזרא נאווי, פעיל שמאל שנעצר בחשד למגע עם סוכן זר. 12 בינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
נאווי מובא לדיון בעניינו, הבוקר/תצפית TPS, הלל מאיר

בתחקיר "עובדה" ששודר לפני שבועיים נחשף כי קבוצת פעילי ימין חדרה לארגוני שמאל וגילתה לכאורה כיצד נאווי, פעיל שמאל הפועל בעיקר בדרום הר חברון, מעביר מידע שמסירתו עלולה לסכן חיים. בתחקיר פורסם תיעוד ממצלמות נסתרות, המראה את הדרך שבה פעילים של ארגוני זכויות אדם פועלים להסגרתם של סוחרי קרקעות פלסטינים למנגנוני הביטחון של הרשות, במטרה למנוע מכירת קרקעות למתנחלים שאסורה על ידי הרשות.

לאחר שידור התחקיר ביקש נאווי לצאת מהארץ ונעצר בנמל התעופה בן גוריון. נאווי מסר בעקבות התחקיר כי "שידור הכתבה הוא חלק ממאמץ לחבל בפעולות שלי ושל חבריי לטובת האוכלוסייה הפלסטינית בדרום הר חברון. לא אני טמנתי פח לסוחר הקרקעות, ההפך הוא הנכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תחקיר עובדה: איך הצליחו פעילי ימין לחדור לתוך ארגוני השמאל הקיצוני ומה הם גילו שם?. צילום מסך
נאווי בתחקיר "עובדה" ששודר לפני כשבועיים/צילום מסך

אתמול עצרו לפנות בוקר כוחות צבא את נוואג'עה. על פרטי הפרשה הוצא צו איסור פרסום, אך הוא הוסר היום בבית המשפט. שלשום נעצר הפעיל בוטביה שתועד גם הוא בתחקיר. משטרת ימ"ר מחוז ש"י הופקדה על חקירת הפרשה. בימים הראשונים למעצר החשודים נאסר עליהם להיפגש עם עורכי דינם.

אתמול דן בית משפט השלום בסמכותו לדון בעניינו של נוואג'עה, פלסטיני תושב הגדה, לפי בקשת המשטרה. על פי החוק, לבית משפט ישראלי שאינו צבאי אין סמכות כזו למעט בעבירות ביטחון או עבירות שנעשו בישראל או נגד ישראלים. המשטרה טענה כי מדובר בעבירת ביטחון. אך בית המשפט קיבל את עמדת עורכת דינו של נוואג'עה, גבי לסקי, ודחה אתמול את עמדת המשטרה כי יש לבית הדין סמכות לדון בעניינו, מהסיבה שהעבירה שלכאורה ביצע היא נגד פלסטיני ולא ישראלי והיא לכאורה בוצעה בשטחי הגדה ולא בתוך הקו הירוק.

לשימוש חד פעמי עזרא נאווי, פעיל שמאל. אמיל סלמן/ ג'יני, הארץ
נאווי/הארץ, אמיל סלמן/ ג'יני

אתמול נכתב בעמוד הפייסבוק של ארגון "בצלם" כי "לפנות בוקר הגיעו כוחות צבא לסוסיא ועצרו את איש השטח של בצלם במקום, נסר נוואג'עה. מדיווחי המשפחה עולה כי המעצר לווה באלימות. הוא נלקח לימ"ר ש"י, וחוקרי המשטרה הודיעו לעורכת דינו כי הם יוציאו צו מניעת מפגש, צעד דרקוני ומקומם. החוקרים לא מסרו לעורכת דינו באילו חשדות הוא ייחקר.

"בצלם עומד מאחורי נסר וממתין לסיום החקירה בהקדם. נסר הוא תחקירן שטח מוערך ומקצועי, ממובילי המאבק של קהילתו בסוסיא ובדרום הר חברון נגד גזל אדמתם על ידי מתנחלים. אנו, עמיתיו בבצלם, מבקשים לחזק אותו ואת משפחתו", נכתב.

(עדכון ראשון: 11:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully