וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת לאיחוד האירופי: "ישראל בחרה בהתנחלויות על פני השלום"

20.1.2016 / 19:30

בכיר הרשות גינה את החלטת הקבינט להפקיע 1,500 דונם בבקעת הירדן והצהיר כי היא מוכיחה "בבירור" שישראל בחרה "בתכתיבים במקום משא ומתן". גם במערכת הפוליטית יצאו נגד ההחלטה: "נתניהו תוקע אצבע בעיני ידידותיה הטובות של ישראל בקהילה הבינלאומית"

בכיר הרשות הפלסטינית וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת. נמרוד סונדרס
"ישראל בחרה בהתנחלויות, הגם שאינן חוקיות". עריקאת/נמרוד סונדרס

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת קרא היום (רביעי) לאיחוד האירופי להחריף את הפעולות הננקטות נגד ההתנחלויות והכריז כי כלל ההתנחלויות "אינן חוקיות". זאת, בעקבות כוונת הדרג המדיני להפקיע 1,500 דונם בכניסה הדרומית ליריחו, אשר לדברי עריקאת מוכיחה "בבירור" כי "ישראל בחרה בתכתיבים ובהתנחלויות, במקום בשלום ובמשא ומתן".

כפי שנחשף בגלי צה"ל, במנהל האזרחי עובדים בימים אלה על תהליך שבמהלכו יוכרזו כאדמות מדינה 1,500 דונם משטחי C שבבקעת הירדן. בתום תהליך המדידות, תצא ההכרזה לפועל ויינתן זמן להגשת התנגדויות לתהליך. לאחר מכן, ההכרזה תיכנס לתוקפה והאדמות תוגדרנה כרכוש ממשלתי. האחראי על הרכוש הממשלתי יוכל לייעד את הקרקע לצורך התיישבות או חקלאות, ונכון לרגע זה לא ידוע למה השטח מיועד.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב גיבתה את דברי השגריר שפירו: "לא אמר דברים חדשים"
"כיבוש בע"מ": ארגון זכויות אדם קורא לעסקים "להפסיק לממן התנחלויות"
האיחוד האירופי: ההסכמים עם ישראל לא יחולו מעבר לקו הירוק

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"הכוונה האמתית של הממשלה - להשתקע לנצח בארץ ישראל". גלאון/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
שמולי: "נתניהו מתנהג כמו פירומן"

גם במערכת הפוליטית נרשמו תגובות חריפות לחשיפה, ומהמחנה הציוני נמסר: "נתניהו ממשיך לעשות ככל יכולתו כדי לא להיפרד מהפלסטינים ולתקוע אצבע בעין של ידידותינו הטובות בקהילה הבינלאומית". עוד נמסר: "ישראל צריכה להיפרד מהפלסטינים תוך שמירה על גושי ההתיישבות, ולא לרוץ ולבנות בכל מקום רק כדי להכעיס את העולם".

חבר המחנה הציוני, איציק שמולי, הוסיף: "במקום לשקם את היחסים עם העולם, נתניהו מתנהג כמו פירומן וממשיך לעשות ככל יכולתו כדי להתריס ולתקוע אצבע בעין לידידות הטובות ביותר של ישראל בזירה הבינלאומית. כל זאת, כדי לרצות עוד כמה מתנחלים על הגבעות ובדרך להוביל את ישראל לחלום הבלהות של מדינה דו-לאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איציק שמולי. נמרוד סונדרס
"בדרך לחלום הבלהות של מדינה דו-לאומית". שמולי/נמרוד סונדרס

יושבת ראש מפלגת מרצ, זהבה גלאון, מסרה: "ישראל שוב מפנה אצבע משולשת לאיחוד האירופי ולאמריקאים". לדבריה – "נישול וסיפוח של קרקע פלסטינית מעידים על כוונתה האמתית של ממשלת ישראל להשתקע לנצח בארץ ישראל השלמה ולהמשיך, כדבריו של ראש הממשלה, לחיות על החרב לנצח".

חברת מפלגת מרצ, מיכל רוזין, הוסיפה: "ממשלת נתניהו ממשיכה בשיטה המפוקפקת של הפקעת אדמות לא מעובדות והלבנת מאחזים בלתי חוקיים, למרות אי החוקיות וההתנגדות הבינלאומית לכך. הסיפוח הזוחל מחבל במאמציה של מדינת ישראל להישאר מדינה ריבונית, יהודית ודמוקרטית".

בקעת הירדן. עמיר אלוני,
"נתניהו נגרר אחר בנט והמתנחלים". בקעת הירדן/עמיר אלוני

גם בתנועת שלום עכשיו מתחו ביקורת על החלטת הקבינט ולדברי מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר: "ההחלטה להכריז על אדמות מדינה היא קטסטרופה מדינית ופוליטית, עוד צעד בדרך להרס הסיכוי להיפרד לשתי מדינות. נתניהו נגרר אחרי בנט והנהגת המתנחלים ומתחיל בסיפוח שקט של שטחי C".

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי נמסר בתגובה לטענות אלו "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולבדיקת גורמי המקצוע, האדמות אושרו להכרזה ונמצאות בהליך סופי להכרזה כאדמות מדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully