וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי על סגירת התיק: "מצער שזה נמשך חמש שנים וחצי"

20.1.2016 / 17:28

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לסגירת התיק נגדו על ידי היועמ"ש במסגרת פרשת הרפז, וטען כי מדובר ב"בדיקה חסרת תקדים". "לאחר האזנה למאה אלף שיחות שקיימתי לאורך שנות כהונתי כרמטכ"ל, נמצא כי לא עברתי כל עבירה פלילית". דיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן, טל רזניק

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי התייחס אחר הצהריים (רביעי) לסגירת התיק נגדו במסגרת פרשת הרפז על ידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. "מביע סיפוק על ההחלטה לסגור את התיק בעניין פרשת הרפז ועל הקביעה החד משמעית שלא נמצא בדל ראיה, לטענת שר הביטחון לשעבר, בדבר פוטש", מסר. "לאחר בדיקה חסרת תקדים והאזנה למאה אלף הקלטות של שיחות שקיימתי לאורך שנות כהונתי כרמטכ"ל, נמצא כי לא עברתי כל עבירה פלילית. נותר רק להצטער על כך שהנושא נחקר במשך כחמש וחצי שנים".

בהמשך, התייחס גם לסגירת התיקים נגד אבי בניהו וארז וינר במסגרת בפרשה. "תא"ל במיל' בניהו וסא"ל במיל' וינר הם קצינים מצטיינים וישרי דרך, שנקלעו בעל כורחם לסיטואציה קשה שנכפתה על ידי לשכת שר הביטחון, ויש לברך על כך שגם בעניינם החקירה הסתיימה ונמצא כי לא עברו כל עבירה", אמר.

עוד בנושא:
נתניהו על מידע רגיש שחשף אשכנזי בפני עיתונאים: "שערוריית השערוריות"
אחרי חמש שנים: וינשטיין סגר התיק נגד גבי אשכנזי בפרשת הרפז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את התנהלותו אשכנזי "שערוריית השערוריות", כשנחשף לתמלילי שיחה שבה סיפר הרמטכ"ל לשעבר לעיתונאים ולשר בממשלה שאיננו שותף סוד, על אודות מידע מסווג על פעולה מבצעית שהתקיימה כהכנה לפעולה עתידית. תגובתו של נתניהו נחשפה היום במסגרת הדוח שפרסם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על רקע סגירת התיק נגד אשכנזי.

הדוח גם חושף כי אשכנזי חשף בפני העיתונאי אהוד יערי מידע על פעולה חשאית של אחד משירותי הביטחון של ישראל, וכן חשף בפניו אמצעי לחימה ייעודי חסוי שאסור היה לו לדבר עליו, מאחר שהיה חתום כשותף סוד. וינשטיין תקף בדוח את התנהלותו של אשכנזי בעניין, ואת 'נינוחות היתר' שהייתה במהלך שיחותיו עם עיתונאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גבי אשכנזי. יותם רונן
גבי אשכנזי/יותם רונן

על פי הדוח, נתניהו "הגיב בנימה קשה" להתנהגותו של אשכנזי, מאחר שהמידע המסווג שחשף הוגדר כפעולה צבאית סודית ביותר שהייתה אמורה לצאת אל הפועל. אשכנזי הסביר כי סיפר זאת לשר שלא היה שותף סוד, כדי שיצטרף לעמדתו בעניין. למרות זאת, ויינשטיין קובע כי לא מדובר בהדלפה של הסוד הכמוס כולו או של התכנית בעלת הרגישות המדינית-ביטחונית, אלא בחשיפה של פרטי מידע נקודתיים.

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין התייחס לנושא בעבר בישיבה סגורה. "אני קורא את מה שמגיע לצנזורית, ואני אומר לכם שאנשים פה במדינת ישראל מקשקשים בכמויות ובלי סוף את הסודות הכי רגישים", אמר אז. "אתה לא קורא את זה כי זה נעצר אצל הצנזורית, אבל העובדה שזה הגיע לצנזורית - זה מעיד שמישהו סיפר למישהו שלא צריך". למרות הדברים הקשים, ויינשטיין החליט כי אם היה אשכנזי בתפקיד צבאי היה מקום להעמידו לדין משמעתי, אולם אין בדברים כדי להביאו להעמדה לדין פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully