וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של נסראללה הפעיל חוליית טרור בטול כרם שתכננה פיגועים בישראל

20.1.2016 / 13:08

ג'וואד נסראללה פעל לגיוס אזרחים מהשטחים בפייסבוק. מי שהיה עונה לקריטריונים ו"נופל ברשת", היה מקבל הנחיות לפעול באופן מוצפן. אחד מהם היה תושב טול כרם שהונחה להקים חוליית טרור, שנעצרה בטרם הצליחה לבצע פיגוע. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

חוליית טרור מאזור טול כרם, שבראשה עמד פלסטיני תושב העיר שהופעל על ידי ארגון חיזבאללה, תכננה פיגוע ירי בישראל – כך הותר היום (רביעי) לפרסום לאחר ששב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל סיכלו את פעילותה. מחקירות חמשת חברי החוליה שנעצרו עלה כי ראש החוליה, מחמוד זרלול, גויס באמצעות הרשתות החברתיות על ידי ג'וואד נסראללה, בנו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

מהחקירה עלה עוד כי זרלול, הונחה על ידי מפעיל חיזבאללה בשם פאדי לפתוח כתובת דואר אלקטרוני, שדרכה קיבל הנחיות לגייס חברי חוליה נוספים בשטח ולבצע איסוף מידע מקדים למטרת ביצוע פיגועים.

בנו של נסראללה היה אחראי על איתור אזרחים מהשטחים באמצעות רשתות חברתיות, והעיקרית שבהן היא פייסבוק. ברגע שהגולש היה עונה לקריטריונים ו"נופל ברשת" המפעיל הוא היה מקבל הנחיות להמשיך ולפעול באופן מוצפן. בדרך זו קמה לה ההתארגנות ואלפי הדולרים הגיעו לחברי החוליה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הפיגוע: נתניהו הציע להקים גדר בעתניאל, התושבים מתנגדים
המנוע האמיתי של אינתיפאדת הבודדים נחשף פעם נוספת

תמונות של ג'ואד נסראללה עם אביו. אתר "ג'נוביה", אתר רשמי
ג'וואד ואביו חסן נסראללה/אתר רשמי, אתר "ג'נוביה"

שניים מחברי החוליה מחמד מסארווה ואחמד אבו אל-עז רכשו נשק מראש החוליה ותכננו לבצע עמו פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל. הם נעצרו בטרם ביצעו את הפיגוע וברשותם הנשק, מסוג "קרלו", שהוסגר במהלך החקירה.

בין היתר, הונחתה החוליה לפעול בערוץ תקשורת חשאי, שבמסגרתו קיבלו הנחיות לביצוע פיגועים באמצעות שימוש בחגורות נפץ, הכנת מחבלים מתאבדים, איסוף מידע על אודות מחנות אימונים.

החוליה קיבלה גם הנחיה לבצע מעקב ואיסוף מידע על אודות כוחות הביטחון שפועלים באזור. חברי החוליה ביקשו מחיזבאללה סיוע בהשגת אמצעי לחימה וכספים במטרה להוציא לפועל את הפיגוע, ובתגובה העביר הארגון 5,000 דולרים באמצעות העברות כספים מחו"ל לצורך קידום ביצוע הפיגוע.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חוליית טרור בטול כרם. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
חמשת חברי החוליה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

כתבי אישום הוגשו נגד החמישה, מוחמד זרלול בן 33, רבאח לבדי בן 29, מוחמד זרלול, מוחמד מסראווה ואחמד אבו אל-עז בני ה-20, בבית משפט הצבאי ביהודה המייחס להם עבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב, הכנסת כספי אויב לאזור, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, סחר בציוד מלחמתי, קשירת קשר לירי לעבר אדם, שיבוש הליכי משפט.

בהודעת שב"כ נמסר כי מדובר בניסיון נוסף של חיזבאללה לבצע פיגוע בישראל, ניסיון נוסף שסוכל על ידי השב"כ וצה"ל. בשנים האחרונות מנסה יחידה 133 של חיזבאללה לבסס תשתיות טרור בשטח ישראל ללא הצלחה. במקרה זה מדובר באירוע חריג ביותר שבו הבשילה חוליית טרור שהוכוונה על ידי חיזבאללה ותכננה לבצע פיגוע.

"ארגון חיזבאללה מנסה לרכוב על גל הטרור הפוקד את ישראל בתקופה האחרונה ופועל נמרצות לליבוי הרוחות בשטח בכך שתורם להסתה הגוברת באמצעות ניצול האוכלוסייה הפלסטינית ופיתוי הצעירים לבצע פיגועים בהנחייתו בתמורה לתשלום כספי. ארגון חיזבאללה עושה שימוש בגיוס ובהפעלה מרחוק של חוליות טרור תוך שימוש באינטרנט באופן חשאי במטרה להוציא לפועל פעילות טרור מרחוק ובחתימה נמוכה".

(עדכון ראשון: 11:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully