וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שעשוי לשים סוף לתופעת ההסתה נגד שירות חרדים בצה"ל

לאחר שיחות איומים לרעיית קצין חרדי ומעצר חשודים בהפצת חוברת נגד חרדים בצה"ל, הניחו 12 חברי כנסת הצעת חוק להקמת צוות שיפעל למיגור ההסתה. על ההצעה חתום, בין היתר, גם ח"כ מרגי מש"ס

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

(הפגנת חרדים נגד מעצר חשודים שהפיצו חוברת מסיתה נגד חיילים חרדים)

הצעת חוק חדשה, שעליה חתומים 12 חברי כנסת והונחה אתמול על שולחן הכנסת, מציעה להקים צוות שיפעל לגיבוש תכניות להתמודדות עם ההסתה נגד חיילים חרדים. הצעת החוק מגיעה בשעה של עליית מדרגה באיומים נגד חרדים המשרתים בצה"ל. רק בראשון בערב התקשר אלמוני לאשתו של סרן יהודה גליקמן, מפקד בסיס טירונים והכשרות באט"ל, ואיים לרצוח אותו, כך חשף אלי שלזינגר באתר "בחדרי חרדים".

המתקשר, שלא הזדהה בשמו, הוסיף: "היהדות החרדית מתביישת בכם, מוחה בכם. אנחנו נתנקש בחייו של אבא שלך". עדי, אשתו של גליקמן, הגישה תלונה במשטרה משום שלטענתה "ראתה את הדברים בחומרה". כעבור זמן קצר קיבלה שיחת טלפון נוספת, שבה נאמר לה: "כל כלב בא יומו".

כמו כן, בשבוע שעבר נעצרו שלושה חרדים בחשד שהפיצו וחיברו את חוברת "הציידים", שבה הופיעו פרטיהם המלאים, בהם שמותיהם המלאים, תמונותיהם, מספרי הזהות והטלפון, כתובות המגורים, של קצינים וחיילים חרדים וכן של אזרחים חרדים הפועלים לגיוס לצה"ל.

לקריאה נוספת:
חוקר פרטי שהתחפש לחסיד קיצוני הפליל את החשודים בהסתה נגד חיילים חרדים
בסיוע החרדים: כך משתלט הרב הראשי הספרדי על הליך בחירת הדיינים

דברי הסבר להצעת החוק נכתב כי "צעירים חרדים רבים, החפצים להצטרף לשורות צה"ל, חשים כי הרחוב החרדי רואה בהתגייסות לצה"ל פעולה פסולה. זאת תוך פרסום פשקווילים למיניהם היוצאים נגד גיוס לצה"ל כמו גם התבטאויות שונות של מנהגי הציבורים ואחרים הקוראים לנוער החרדי שלא להתגייס ומשמיצים נוער חרדי שבחר להתגייס".

הפגנה מחוץ לבית משפט השלום בי-ם על רקע מעצר חשודים בחשד להסתה נגד חיילים חרדים 13 ינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
הפגנה נגד מעצר החשודים/תצפית TPS, הלל מאיר

עוד נכתב כי יש צורך במיגור ההסתה משום שיש בכך "להוות ראשית הדרך אל עבר גיוס הנוער החרדי, דבר המהווה צעד בעל חשיבות רבה בראייה לעתיד". מרביתם של חברי הכנסת החרדים אינם חתומים על ההצעה, מלבד ח"כ יעקב מרגי מש"ס, שהקפיד לגנות מקרים של תקיפה והסתה נגד חיילים חרדים.

ההסתה נגד חיילים חרדים החלה לפני שלוש שנים בקמפיין איורים שכונה "חרד"קים". פשקווילים ואיורים משפילים נגד החיילים התפרסמו בריכוזים החרדיים ודווח על מקרים רבים של תקיפות אלימות כלפי לובשי מדים בשכונות החרדיות.

גליקמן: "מספיק אדם אחד מתוך קבוצה שלמה שיעשה מעשה"

אחרי אירועי הבוקר, העידה גליקמן בשיחה עם וואלה! NEWS כי בימים האחרונים היא ומשפחתה נתונים להטרדות טלפוניות בלתי פוסקות: "הם פרסמו את המספר שלנו על מודעות לחלוקת מזון. דאגנו שמכר שלנו יוריד את המודעות והם תלו אותן מחדש. זה מדאיג אותנו, לא חסרים מטורפים. מספיק אדם אחד מתוך קבוצה שלמה שיעשה מעשה. אני מצפה שהפרקליטות תיקח את העניין ברצינות ותטפל בתיקים נגד המסיתים לפני שיהיה מאוחר. זה כבר נמשך שלוש שנים".

אלפי חרדים הפגינו בירושלים נגד חוק הגיוס המתוקן. מור שאולי
"מדובר פה במאבק שנמשך שלוש שנים שמוביל לאלימות". הפגנה נגד גיוס חרדים/מור שאולי

האיומים וההטרדות נגד גליקמן באים כאמור שבוע לאחר ששלושה חרדים, המזוהים עם "הפלג הירושלמי" הליטאי של הרב שמואל אוירבך, נעצרו בחשד שהפיצו חוברת הסתה. בסיועו של חוקר פרטי שמימן מכיסו, גליקמן הגיש נגדם תביעה אזרחית וככל הנראה בשל כך הם נעצרו. לחשודים יוחסו עבירות של העלבת עובד ציבור ופגיעה בפרטיות. "זה הרבה יותר חמור מזה", אומרת אשת הקצין החרדי, "מדובר פה במאבק שנמשך שלוש שנים שמוביל לאלימות ועכשיו יש חשש שיוביל לפגיעה בנפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully