וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מיממה: נעצר המחבל שביצע את הפיגוע בעתניאל - נער בן 16

מוראד אדעיס, שנעצר בחשד שדקר למוות את דפנה מאיר בביתה לעיני שלושה מילדיה, נתפס הלילה על ידי כוח דובדבן במיטתו בכפר בית עמרה - מרחק שלושה קילומטרים ממקום הפיגוע. קרוב משפחתו נהרג בעת ניסיון פיגוע לפני כחודשיים, ונבדק החשד כי מדובר בנקמה על כך. צפו בתיעוד

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

בתום מצוד שנמשך יותר מיממה עצרו הלילה (שלישי) כוחות צה"ל ושב"כ פלסטיני החשוד שביצע את הפיגוע בעתניאל, שבו נרצחה בביתה דפנה מאיר לעיני ילדיה. העצור - מוראד בדר עבדאללה אדעיס, נער פלסטיני בן 16, נתפס במיטתו על ידי יחידת דובדבן בכפר בית עמרה, מרחק של שלושה קילומטרים מההתנחלות. הוא הועבר לחקירת שב"כ. בחיפושים השתתפו גם חיילי חטיבת יהודה.

בחקירת הפיגוע התברר כי אחד מבני משפחתו הרחבה של אדעיס נהרג לאחר שניסה לבצע פיגוע לפני כחודשיים. במערכת הביטחון בודקים את האפשרות כי רצח מאיר הוא למעשה פיגוע נקמה.

לקריאה נוספת:
בצל הפיגועים בשטחים: כל העובדים הפלסטינים פונו מגוש עציון
"היית אחת ממיליון": הנרצחת בפיגוע בעתניאל הובאה למנוחות
"ראיתי את המחבל דוקר את אימא. הוא הסתכל עליי, ניצלתי בנס"

הבית בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. שי מכלוף
נבדק אם מדובר בפיגוע נקמה. הבית בעתניאל שבו נרצחה דפנה מאיר, שלשום/שי מכלוף

בתחילה נבדק החשד כי מדובר בפועל פלסטיני, על אף הסיכויים הנמוכים. זאת, מאחר שלא הופקדה תעודת זהות בש"ג של היישוב בסוף יום עבודה.

נהלי העבודה במקום מחייבים את הפועלים להפקיד את תעודת הזהות שלהם בכניסה בזמן העבודה, לכן במערכת הביטחון העריכו כי נמוכים הסיכויים שאכן מדובר בעובד בניין שהיה בסמוך לביתה של מאיר. אתמול אף נמצאו עקבות כניסה ביישוב – עובדה שחיזקה את ההערכה כי התוקף לא היה פועל שעבד בתוך ההתנחלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

זירת הפיגוע ומקום תפיסת הפלסטיני:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון פתחה מאיר את דלת ביתה למחבל בעת ששלושה מילדיה נוכחים בבית. המחבל דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו סגרה מאיר את הדלת כמה פעמים ולבסוף הוא נמלט מהמקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותה לאחר ניסיונות החייאה

רננה, בתה בת ה-17 של מאיר, פירטה אתמול בפניי חבר של המשפחה את הרגעים הדרמטיים. "ראיתי את המחבל דוקר את אימא, ואימא נאבקה איתו בכל הכוח כדי שלא ייכנס הביתה ויפגע בנו. בשלב מסוים הסכין נתקע והמחבל לא הצליח להוציא אותו. המבטים שלנו הצטלבו. הוא הסתכל עליי ואני עליו. הוא המשיך לנסות להוציא ממנה את הסכין והיה ברור לי שהוא רוצה לבוא ולפגוע גם בי".

פיגוע דקירה בעתניאל: אם לשישה נרצחה לעיני בתה בת ה-17. מערכת וואלה! NEWS
נאבקה במחבל. דפנה מאיר ובעלה נתן/מערכת וואלה! NEWS

חבר של המשפחה הוסיף: "רננה צעקה על המחבל ולאחר שלא הצליח להוציא את הסכין הוא החל להימלט. היא המשיכה לצרוח וראתה אותו בורח לכיוון שביל היציאה מהיישוב".

מאיר הובאה לקבורה אתמול בנוכחות מאות אנשים בהר המנוחות שבירושלים. היא הותירה אחריה בעל, נתן, ושישה ילדים: רננה, בת 17, אהבה, בת 10, עקיבא, בן 15, נעה, בת 11, ושני ילדיה אומנה שהיו תחת חסותה: יאיר, בן שש, ויניב, בן ארבע.

(עדכון ראשון: 07:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully