וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפיגועים: פועלים פלסטינים לא יורשו להיכנס מחר להתנחלויות בגדה

18.1.2016 / 19:12

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שקוימה באוגדת יהודה ושומרון בצל שני הפיגועים שאירעו ביממה האחרונה. הצעד ננקט משום שבמערכת הביטחון סבורים כי הביטחון האישי של התושבים בתוך בתיהם נפגע קשות. האיסור לא יחול על כניסתם לאזורי התעשייה

צילום מסך

פועלים פלסטינים לא יורשו להיכנס מחר להתנחלויות ביהודה ושומרון – כך הוחלט הערב (שני) לאחר דיון הערכת מצב שנערך באוגדה. ההודעה מגיעה לאחר שהיום הורה מח"ט עציון אלוף משנה רומן גופמן, להוציא את כלל העובדים הפלסטינים מההתנחלויות בגוש עציון, זאת בעקבות שני הפיגועים שאירעו באזור ביממה האחרונה.

האיסור יחול על כניסת פועלים פלסטינים להתנחלויות ולא לאזורי התעשייה. הצעד ננקט משום שבמערכת הביטחון סבורים כי הביטחון האישי של התושבים בתוך בתיהם נפגע קשות. אם עד כה, חששו התושבים מפיגועים בצמתים או בצירים, הפיגועים האחרונים שאירעו בתוך בית ובית עסק הובילו לערעור נוסף של תחושת הביטחון האישית. לכן, הוחלט במערכת הביטחון לעצור ולבחון את הדברים. בנוסף לנוכח שני האירועים בעתניאל ובתקוע הוחלט לערוך יישור קו ולבדוק אם נהלי כניסת פועלים פלסטינים מתבצעים כראוי או אם קיים צורך לחדד אותם.

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ליאור כרמלי, הנחה מוקדם יותר את האזרחים בגזרה לשאת רובה צבאי ארוך, אם יש ברשותם. הבוקר נפצעה מיכל פרומן, כלתו ההרה של הרב מנחם פרומן, באורח בינוני בפיגוע דקירה בחנות בגדים בהתנחלות תקוע. המחבל, בן 17, נורה על ידי אזרח שהיה מחוץ לחנות ונפצע אנושות. הפיגוע אירע בעת הלווייתה של דפנה מאיר בהר המנוחות, שנרצחה אתמול בפתח ביתה בעתניאל שבדרום הר חברון בידי מחבל פלסטיני שנמלט מן המקום וטרם נתפס.

לקריאה נוספת:
שכני הנרצחת טוענים: "פועל שעבד בסמוך המתין - ורצח אותה"
בצל הפיגועים בשטחים: כל העובדים הפלסטינים פונו מגוש עציון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום המשיכו כוחות גדולים של משטרה וצבא לסרוק את האזור בתקווה להתחקות אחר נתיב הבריחה של הרוצח מעתניאל, לאחר שנמצאו ראיות על אודות זהותו בזירה ובנתיב הבריחה המשוער. גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי מניתוח הממצאים, גוברת הערכה שהמחבל תכנן היטב את הפיגוע, כולל את נתיב הבריחה, והותיר אחריו עקבות.

שכניה של מאיר טוענים בתוקף כי פועל בניין פלסטיני שעבד בסמוך לביתם הוא שדקר אותה למוות. לטענת בני משפחה שמתגוררת ליד מאיר, אחד הפועלים נשאר ביישוב לאחר יום העבודה, זיהה את אם המשפחה ותקף אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פועלים ערבים שהוצאו מהיישוב תקוע. שי מכלוף
פועלים פלסטינים מורחקים מתקוע/שי מכלוף

מתחקיר האירוע עולה כי מאיר פתחה למחבל את דלת ביתה בעת ששלושה מילדיה נוכחים בבית. המחבל דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו סגרה מאיר את הדלת כמה פעמים ולבסוף הוא נמלט מהמקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותה לאחר ניסיונות החייאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully