וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק אורן חזן" להקל על הדחת סגן יו"ר הכנסת אושר לקריאה ראשונה

18.1.2016 / 18:24

על פי הצעת החוק, שזכה לכינוי על שם חבר הכנסת השנוי במחלוקת מהליכוד, ניתן יהיה להדיח את סגן יו"ר הכנסת ברוב של 70 ח"כים – במקום 90 כנדרש כיום. בצעד חריג, אם החוק אכן יעבור הוא ייכנס לתוקף כבר בכנסת הנוכחית. חזן: "חוק פופוליסטי"

צילום: אבי כהן ועומר מירון, עריכה: ניר חן

(תגובות המערכת הפוליטית לתחקיר ערוץ 2 על אורן חזן, בשנה שעברה)

ועדת הכנסת אישרה היום (שני) בהכנה לקריאה ראשונה את הצעת "חוק אורן חזן", שיקל על הדחת סגן יו"ר כנסת מכהן. על פי ההצעה, שאושרה פה אחד, ניתן יהיה להדיח חבר כנסת הנושא בתפקיד ברוב של 70 חברי כנסת, במקום 90 הדרושים כיום, וסיעה אף תוכל להדיח את סגן יו"ר מטעמה.

חזן הושעה בתחילת הקדנציה הנוכחית מניהול ישיבות הכנסת, לאחר פרסום תחקיר חדשות ערוץ 2 בעניינו, ובו נטען כי סרסר בנשים, צרך סמים וניהל קזינו בבולגריה. חזן הכחיש את הדברים המיוחסים לו מכל וכל ואף הגיש תביעת דיבה נגד ערוץ 2. עם זאת, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הבהיר כי "האווירה הציבורית אינה מאפשרת לתת לחזן לנהל את ישיבות המליאה".

אדלשטיין גם היה הנציג הבולט ביותר בסיעת הליכוד שבחר להתעמת עם חזן. במענה לשאלות עיתונאים השיב כי החוקים הקיימים לא מאפשרים לו להדיח את חזן מתפקידו. כך, חזן נותר סגן יו"ר הכנסת בתואר, אולם בפועל הוא אינו משמש בתפקיד זה חודשים ארוכים.

לקריאה נוספת:
חזן: "את תת-אדם"; נחמיאס ורבין: "אתה אפס": עימות חריף בכנסת
ח"כ חזן לגלג על רגימת האוטובוס של "שוברים שתיקה": "החטא ועונשו"
חזן הכחיש כי לעג לאלהרר: "מכפישים את שמי, דמי מותר"

אורן חזן מגיע למרכז הליכוד, יוני 2016. מגד גוזני
"מה שנכון לכנסת הבאה, נכון גם להיום". ח"כ אורן חזן/מגד גוזני

על פי הנהוג בכנסת, חוקים עקרוניים כגון זה חלים תמיד החל מהכנסת הבאה ולא באופן מיידי, כדי שלא ייווצר הרושם שהם מיועדים למטרה פרסונלית. למרות זאת, ובצעד חריג, אישרה הוועדה את הסתייגותו של חבר הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני), שדרש כי החוק יחול באופן מיידי לאחר שיאושר בשלוש קריאות. "אני לא תמים ובכל זאת אני תוהה אם ההצעה באמת באה רק מטעם יו"ר הוועדה. לגופו של החוק, ברור כי אם החוק יעבור הוא חייב להיכנס לתוקף כבר מהכנסת הנוכחית. מה שנכון לכנסת הבאה נכון גם להיום", אמר ח"כ חסון לאחר הדיון. מלשכתו של יו"ר הוועדה, דוד ביטן מהליכוד, נמסר כי "החוק לא קשור לאורן חזן".

ח"כ חזן מסר בתגובה: "בשעה שאין ביטחון לתושבי מדינת ישראל ואזרחיות ואזרחים נרצחים ודמם נשפך כמים, העיסוק בהצעות חוק שכל מטרתן היא למען פופוליזם זול ופרסום עצמי מבייש את העוסקים בו, ובפסטיבל הזה אני לא אקח חלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully