וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארצות הברית לוחצת על אבו מאזן להמשיך בתיאום עם ישראל

18.1.2016 / 17:21

העיתון "א-ראי אל-יום" דיווח כי גורמים אמריקניים פנו ליו"ר הרשות והזהירו אותו מהפסקת התיאום הביטחוני והיחסים הכלכליים עם ישראל. זאת בעקבות נאום שבו איים לעשות זאת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית מפעילה לחצים כבדים על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כדי שלא יפסיק את התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לישראל – כך דיווח היום (שני) העיתון "א-ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, הממשל האמריקני פנה לאבו מאזן באופן אישי לאחר נאומו האחרון לפני כשבועיים, שבו הכריז כי ההחלטה על ניתוק התיאום הביטחוני ושיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל היא "עובדה מוגמרת". לפי הדיווח, גורמים בממשל פנו לאבו מאזן הן באופן ישיר והן דרך גורמים ערביים, והזהירו אותו שלא לנקוט במהלך זה.

במקביל, חבר בוועד המרכזי של פתח אמר לעיתון כי גם בתוך התנועה קוראים לאבו מאזן שלא לנתק בשלב זה את הקשרים עם ישראל. לדברי הגורם, שנותר בעילום שם, בישיבות התנועה בשבוע האחרון אמרו בכירים בפתח כי ה"נסיבות הנוכחיות" באזור לא מתאימות לצעד שכזה, והוא יעלה לפלסטינים באיבוד של ידידות באירופה ובעימות ישיר מול הממשל האמריקני.

עוד כתבות בנושא:
עוד מאותו הדבר: נאומו של אבו מאזן מוכיח כי הוא לא הולך לשום מקום
אבו מאזן: "שישראל לא תחלום על התמוטטות הרשות הפלסטינית"
אבו מאזן במסר לישראלים: "הממשלה שלכם מוליכה אתכם שולל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
"הפסקת התיאום עם ישראל -עובדה מוגמרת". אבו מאזן/רויטרס

בנאום של יו"ר הרשות לפני כשבועיים, אותו נשא לרגל חג המולד האורתודוקסי, אמר: "אנו לא הולכים לשום מקום. אנחנו רוצים מדינה ריבונית, ולא נתפשר על פחות מזה". אבו מאזן קרא "להפסיק את סרטן ההתנחלויות" והבהיר כי הפלסטינים דורשים פינוי מוחלט של כל ההתנחלויות בשטחי הגדה המערבית, כולל גושי ההתנחלויות. "שיצאו משם, כמו שיצאו בלילה אחד מרצועת עזה", קרא.

"לא ויתרנו על גושי ההתנחלויות, אנו דורשים את יציאת כל המתנחלים", הדגיש. לדבריו, "איננו מוכנים להשאיר את הסטטוס קוו כפי שהוא. לא נקבל מצב שבו אנחנו מחויבים לכול והישראלים לא מחויבים לדבר". אבו מאזן הוסיף: "אנו רוצים לחיות בשתי מדינות, בגבולות 67'. דגלנו ביוזמה הערבית והפצנו אותה בכל העולם. אם היא הייתה מיושמת, כל מדינות ערב היו מכוננות יחסים עם ישראל. מדוע היא סירבה? משום שהיא אינה רוצה בשלום".

כמו כן, הכריז יו"ר הרשות כי "יקבל בשמחה" ועידה בינלאומית לפתרון הסכסוך. "העולם מתעסק בסכסוך בסוריה ובלוב, ולגבי הסוגיה שלנו – 'לומדים את הנושא'. כמה זמן? חודש? חודשיים? אנחנו בינתיים ממשיכים לחכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully