וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהפיגוע בתקוע: "צעקתי להן שייזהרו, מיכל ברחה, ואז הוא שלף סכין"

18.1.2016 / 17:25

בעלת החנות שבה נפצעה מיכל פרומן באורח בינוני סיפרה כי המחבל נכנס בתחילה לחנות, ולאחר מכן יצא ממנה ושב עם סכין. מיכל, שברחה לתוך החנות, נפלה קורבן לתקיפה. "מיד החלו צרחות. הוא ברח ואנשים הצליחו לתפוס אותו". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

חני, בעלת החנות שבה אירע היום (שני) פיגוע הדקירה בתקוע שבו נפצעה בינוני כלתו ההרה של הרב מנחם פרומן, מיכל, סיפרה כי האירוע החל זמן קצר לאחר שפתחה את המקום, חנות בגדים יד שנייה. "היינו שלוש נשים בחנות ההלבשה באזור התעשייה בתקוע. כמה דקות אחרי שפתחנו, נכנס בחור צעיר, התחיל לשאול על הבגדים והבחנתי שהוא בעל מבטא ערבי", סיפרה. "שאלתי אותו עם מי הוא נמצא, כי אסור להם להסתובב ביישוב לבד. בתגובה הוא הלך אחורה, חזר אחרי כמה שניות וראיתי שהוא עם יד בכיס. התרחקתי ממנו וצעקתי לבנות שייזהרו. האישה השנייה באה איתי ומיכל ברחה פנימה לחנות. ואז הוא שלף את הסכין. מיד החלו צרחות והוא ברח. אנשים הגיעו בתוך שניות, רדפו אחריו ותפסו אותו. אני חזרתי לטפל במיכל בתוך החנות".

היא הוסיפה כי כעת התחושות קשות מאחר שהפיגוע אירע בתוך המקום שאמור להיות בטוח ביותר עבורה. "זו תחושת חוסר ביטחון, שאתה לא מוגן בבית שלך. תחושה קשה", אמרה. "זה בתוך היישוב, בחנות שמגיעים אליה הרבה אנשים, וזה מקום עבודה שאדם יכול לבוא ולפגוע בך בו. זה נס שמיד הבחנתי ולא נפגעתי גם".

עוד בנושא:
פיגוע דקירה בתקוע: כלתו של הרב פרומן נפצעה בינוני; המחבל נורה
בצל הפיגועים בשטחים: כל העובדים הפלסטינים פונו מגוש עציון
נתן מאיר בהלוויית אשתו: "היית אחת ממיליון, תודה על כל רגע איתך"

זירת הפיגוע בתקוע. דוברות גוש עציון, מערכת וואלה! NEWS
חנות הבגדים שבה אירע הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות גוש עציון

הרב יוסי פרומן, גיסה של מיכל פרומן, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי חל שיפור קל במצבה של מיכל. "היא עדיין בטיפול נמרץ, ברוך השם. העובר בסדר, עם כל הקושי של היום הזה יש חוויה של נס. עוד כמה סנטימטרים זה יכול היה להיגמר אחרת".

לדברי הרב פרומן, "אני יודע שהיא שאלה לשלומו של המחבל ואז הוא דקר אותה, זה לא באמת חשוב מה שהיה. הפיגוע שאירע אתמול שבו מחבל נכנס לבית ורצח את דפנה מאיר בעתניאל. פגיעה בבית זה משהו שהוא שונה - פוגע בתחושה הבסיסית של ביתי היא מבצרי".

הוא סיפר כי אביו, הרב מנחם פרומן, היה אומר: "יש לנו כאן עסק עם אנשים, שחלקם מנוולים. מי שמסוגל לדקור אישה שמתעניינת בשלומו הוא מנוול גמור". הוא ציין כי חלק מהאנשים הוא – אחר. "אנחנו צריכים לחזק את הצדדים האחרים של החברה הזאת שישלטו על האנשים המנוולים האלה ששם. אני מאמין בדרך הזאת של לחזק את הדיאלוג. אני וחושב שאין לנו ברירה וזה מצבנו, אני אומר את זה בתור בן אדם דתי", הוסיף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
זירת הפיגוע בתקוע. תצפית TPS
כוחות ביטחון ורפואה בזירת האירוע/תצפית TPS

לדבריו, "הקב"ה שם את כולנו על אותה חלקת אדמה וזה הרצון שלנו שנלמד להסתדר איתם. מתוך ההיכרות בשטח אנחנו יודעים שיש כוחות כאלה וכאלה בחברה הפלסטינית וצריך מצד אחד לגרש את משפחות המחבלים לעזה ומצד שני לחזק את הכוחות האחרים שרוצים לחיות כאן בשלום".

מתחקיר האירוע עולה כי התושבים שרדפו אחרי המחבל, בן 17 תושב בית לחם, תפסו אותו אחרי שניסה לצאת מפרצה שהייתה בגדר של תקוע. הם החלו להוביל אותו לכיוון החיילים, וכשהתפרע ירו לו ברגל ונטרלו אותו. הוא פונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

זמן קצר לאחר הפיגוע, הורה מח"ט עציון אלוף משנה רומן גופמן להוציא את כלל העובדים הפלסטינים מההתנחלויות בגוש עציון. כמו כן, מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ליאור כרמלי, הנחה את האזרחים בגזרה לשאת רובה צבאי ארוך, אם יש להם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע אירע בעת הלווייתה של דפנה מאיר בהר המנוחות, שנרצחה אתמול בפתח ביתה בעתניאל שבדרום הר חברון בידי מחבל פלסטיני שנמלט מן המקום. הבוקר המשיכו כוחות גדולים של משטרה וצבא לסרוק את השטח בתקווה להתחקות אחר נתיב הבריחה של הרוצח מעתניאל, לאחר שנמצאו ראיות על אודות זהותו בזירה ובנתיב הבריחה המשוער. גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי מניתוח הממצאים, גוברת הערכה שהמחבל תכנן היטב את הפיגוע, כולל נתיב הבריחה, והותיר אחריו עקבות. מסתמן כי מדובר היה בפועל בניין ביישוב, שניצל את הגישה שלו לעתניאל.

(עדכון ראשון: 14:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully