וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חברות המארגנות משלחות לפולין הפעילו קרטל למניעת תחרות

18.1.2016 / 13:40

במשטרה וברשות להגבלים עסקיים חושדים כי משרדי נסיעות שזכו במכרז לארגון משלחות הנוער, שעלותן עומדת על אלפי שקלים לתלמיד, תיאמו מחירים. 9 חשודים נעצרו ומיוחסות להם עבירות מרמה והלבנת הון

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
החברות התאגדו ועברו על חוק ההגבלים העסקיים. משלחת נוער במחנה אושוויץ בפולין/AP

היחידה הארצית של משטרת ישראל ורשות ההגבלים העסקיים חשפו היום (שני) חקירת חשד לפעילותו של קרטל בתחום ארגון והטסת משלחות בתי ספר תיכוניים לפולין. על פי החשד, גורמים ממשרדי נסיעות מובילים בתחום השיווק והארגון של משלחות הנוער התאגדו לצורך מניעת תחרות בתחום, תוך ביצוע עבירות מרמה ועבירות על פי חוק ההגבלים העסקיים.

בתום חקירה סמויה משותפת, עצרו שוטרי היחידה וחוקרי הרשות תשעה חשודים ועיכבו לחקירה גורמים נוספים שככל הנראה היו מעורבים בפרשה. כמו כן, נערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, שם הוחרמו רכוש, נכסים וחשבונות בנק לשם בקשת חילוט. החקירה מלווה על ידי פרקליטי המחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים ועל ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
הנרצחת כתבה לאחר פיגוע: "המצב הביטחוני מרגיש כמו רולטה רוסית"
תינוק במשקל חריג של 6 ק"ג נולד בבני ברק: "מוכן לכיתה א'"
קוריאה הצפונית פיזרה מיליון עלוני תעמולה בדרום: "נכה באויבים"

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
חלוקת השוק נועדה על פי החשד לקדם את בחירתן של החברות על ידי בתי ספר. נוער בפולין/AP

במרכז החקירה עומד החשד כי גורמים שונים ממשרדי הנסיעות חברו לאחר שזכו במכרז של משרד החינוך, וביצעו תיאום מחירים וחלוקת שוק על מנת לקדם את בחירתם להוצאת משלחות הנוער לפולין. החלוקה בוצעה מבעוד מועד בין החברות, כך שלא התקיימה תחרות ביניהן על כיסם של בתי הספר המוציאים את המשלחות.

לחשודים מיוחסות עבירות של הסדרים כובלים בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה והלבנת הון. בנוסף, נחקר חשד לביצוע עבירות שוחד על ידי חלק מהחשודים. בהתאם להתפתחות החקירה, תבקש המשטרה בהמשך להאריך את מעצרם של חלק מהחשודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
במסגרת המשלחות מבקרים התלמידים באתרי מורשת יהודיים. נערים ונערות בפולין/AP

בתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ מוציאים משלחות מאורגנות לפולין שבהן מבקרים התלמידים באתרי מורשת יהודיים ובמחנות ריכוז והשמדה במדינה. המשלחות מאורגנות בידי משרדי נסיעות וכוללות טיסות, הסעות, לינה במלונות במקומות שונים בפולין ואף כניסה לאתרים – ועלותן עומדת על אלפי שקלים לתלמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully