וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות סיוע מהאוצר: יימנעו פיטורי מאות עובדים בעיריית ירושלים

18.1.2016 / 9:38

העירייה ונציגי המשרד סיכמו על תוספת תקציבית בגובה מאות מיליוני שקלים שמטרתה חיזוק הצמיחה בבירה ואיזון תקציבה ל-2016. בכך, נמנעו קיצוצים בתקציבי החינוך, הקהילה, התרבות והספורט

צילום: ציקי פרנק, עריכה: יאיר דניאל

(שביתת עובדי התברואה בירושלים)

עיריית ירושלים ומשרד האוצר סיכמו הלילה (ראשון) על סיוע תקציבי שמטרתו המשך חיזוקה וצמיחתה של ירושלים בשנת 2016. הסיוע יוענק לעירייה במסגרת תקציב איזון, שיועבר לעירייה על מנת לשמור על תקציבה מפני גירעונות. בכך, יימנעו פיטוריהם של כ-200 עובדים בעירייה ויבוטלו הקיצוצים שתוכננו בתקציבי החינוך העירוני, בתקציבי המנהלים הקהילתיים ובמוסדות התרבות והספורט.

במסגרת ההבנות, סיכמו משרד האוצר והעירייה על מימון של 205 מיליון שקלים שנדרשו לאיזון תקציב העירייה, זאת בנוסף לסכום שהועבר לה בשנה שעברה. כמו כן, תנתן תוספת תקציב בגובה 50 מיליון שקלים לתקציבה השוטף של עיריית ירושלים. התוספת תתואם בין אוצר, העירייה והמשרד לענייני ירושלים. סכום משמעותי נוסף יתווסף לתקציב הפיתוח העירוני.

לקריאה נוספת:
עובדי עיריית י-ם לברקת: אל תשתמש בנו כבני ערובה במאבק מול כחלון
סאגת האשפה בירושלים: הושג הסדר לפינוי אלפי הטונות של הזבל
בעקבות גל הטרור: עסקים בירושלים יקבלו סיוע של אלפי שקלים

הפגנת עובדי עיריית ירושלים נגד שר האוצר מול ישיבת הממשלה על רקע המחלוקות הכספיות בין כחלון לברקת. 17 בינואר 2016. איגוד העובדים הסוציאליים, ספק 500
צוות משותף יוקם לגיבוש נוסחה ל"מענק הבירה". הפגנת עובדי העירייה בשבוע שעבר/ספק 500, איגוד העובדים הסוציאליים

הצדדים החליטו על הקמת צוות משותף למשרד האוצר ולעירייה, שתפקידו יהיה לגבש תוך כמה חודשים נוסחה מוסכמת לתקצוב מענקי האיזון הייחודיים לירושלים. כמו כן, הצוות יקבע נוסחה ל"מענק הבירה", הניתן לעיריית ירושלים מדי שנה. קביעת נוסחה מסודרת וקבועה למענק תאפשר את המשך צמיחתה גם בשנים הבאות.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודה לשר האוצר משה כחלון ולשר לענייני ירושלים זאב אלקין בעקבות השגת ההבנות. לדבריו, "הם הבינו את חשיבותה של ירושלים כמשימה לאומית. ירושלים נמצאת מעל הכל ופיתוחה חשוב לא רק לתושביה אלא לכל המדינה. כשירושלים חזקה, מדינת ישראל חזקה, ואני אמשיך כפי שפעלתי כל העת להילחם למען ירושלים ולפעול לחיזוקה, ביסוסה ופיתוחה. אני מברך את כל הגורמים שסייעו לנו להביא את התקציבים הדרושים לעיר, למנוע פיטורים וקיצוצים כואבים, ולהמשיך לקדם את העיר בתנופה".

ראש עיריית ירושלים בראיון באולפן וואלה!. דרור עינב
"כשירושלים חזקה - ישראל חזקה". ברקת/דרור עינב

על מעורבותם בהשגת הפתרון הודה ראש העיר גם ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ליו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל, ליו"ר ועד ההורים המחוזי פז כהן, ליו"ר המנהל הקהילתי תלפיות-מזרח יהודה בן יוסף, לאגודות הספורט ולמוסדות התרבות. כמו כן, הודה ברקת לחברי הנהלת עיריית ירושלים, לגזברות ולדרג המקצועי, וכן למנכ"ל העירייה אמנון מרחב, שהוביל את המשא ומתן מטעמה.

מסע בחירות מצולם עם יו"ר כולנו משה כחלון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
סייע בהשגת ההסכם. כחלון/ראובן קסטרו

בדיון שנערך היום בוועדת הפנים של הכנסת, ניצת ויכוח בין ברקת ליו"ר הוועדה דוד אמסלם. אמסלם פנה לברקת והטיח בו כי "אם לא מקבלים את עמדתך אז ישר שביתה, שליטה, הפגנות, וכל זה מכספי עירייה. אתה בוכה על זה שאין כסף לעירייה ומוציא כסף על הפגנות". הוא המשיך ואמר כי "ירושלים יקרה לכולנו", אך כי "חצי מיליארד שקל זה סכום דמיוני".

אמסלם אמר כי האוצר לא מחלק סכומים מהסוג הזה לאף גוף מבלי לבדוק לאן הכסף מוזרם, ושאל "לאן הכסף הולך?". ברקת הגיב לדבריו, ואמר: "אני לא בטוח שאתה מבין את האתגרים בעיר, אתה פעם אחר פעם מחפש מה לא בסדר. אני מכיר אותך, אתה לא מחפש את טובתנו". אמסלם השיב כי אינו רוצה לרדת לפסים אישיים, אך ברקת אמר ש"עליו להתבייש" בהתנהגות שלו.

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully